Zo fase test 2. Gisteren 6 keer omgedraaid en 3 keer in de greppel toen ik boos werd... vandaag blijven we maar eens even in de bak. Even de codes van het been bijv even doornemen heb een superzadel besteld. Gaston mercier; is frans..heb er ooh hoofdstel van besteld!!
Hmm, ik hou niet zo van bont en ik vind dat ie te lange benen heeft. Jij mag deze wel hebben van me.
@mivanjine; lekker aan het shoppen geweest? De Kolonel kan ook zo'n eigenwijze drol zijn. Tijdens de clinic noemde ze hem een 'stubborn pony'. Ik begrijp er niks van.
Heb je het foto verslagje gezien op de vorige pagina?
EmEm
Geplaatst: 17-03-17 09:47
Wat een mooie plaatjes komen er weer voorbij! Gaaf dat Heros het zo goed doet HeidiHeros!
De De Kolonel had door dat hij gefotografeerd werd volgens mij! Hij ging er echt helemaal voor staan! En 'stubborn pony' Helemaal niet herkenbaar Kiara kan ook zo lekker eigenwijs zijn. Dan is ze ook nog eens een echte merrie.
Ik vind die bonte ook echt gaaf! Ik houd wel van bont!
@ mivanjine: Een Gaston Mercier ken ik wel! Stalgenootje heeft er een en die is er helemaal gek van! Ben je inderdaad lekker aan het shoppen geweest met hoofdstel erbij!
Oh hij is echt súper braaf. Alleen een beetje stubborn af en toe. Hij heeft een mening. Dat is leuk vind ik. Ik hou er vooral van dat hij niet hysterisch doet, niet hollen en vliegen.
Ja precies; toen ik in die greppel zat had ik het echt even niet breed. Dacht sjit wat nu ?? Als ik fors mijn hakken er in zet schiet ze misschien wel door naar die drukke weg 100 m verder. Besloot het Toch te doen. Nou was echt zo van ok Dan doe ik weer normaal. In de bak was ze een etterbak, ze is ook hengstig dus misschien is dat het. We verhuizen haar donderdag, kan ik haar ondes begeleiding met mijn instructeur rijden; Vine ik wel fijn. Gaston mercier...wat een geld... maarja heb een drukke stressy bain... dit is een cadeautje voor mezelf
En gave clinic!!!! En gaaf paard.....poney hoezo poney zou je daar zelf ook niet een beetje recalcitrant van worden
Ir111
Geplaatst: 22-03-17 18:14
mivanjine schreef:
En gave clinic!!!! En gaaf paard.....poney hoezo poney zou je daar zelf ook niet een beetje recalcitrant van worden
Nee, ik noem het zelf altijd eigenwijze shetlander. Als hij weer eens pony streken uithaalt.
Heerlijk lesgereden vanmorgen. Alle shetlandstreken bleven achterwege gelukkig.
Belker
Geplaatst: 22-03-17 21:01
Jij ook al Ir111,
Ik had ook les en fijn gereden. Vooral gewerkt aan tempocontrole op zit. Ook stap-draf overgang op aanknijpen bovenbeen meegenomen, maar dat vraagt nog wat meer tuning
Heerlijk in het ochtendzonnetje. Ik ben ook met tempocontrole bezig geweest. Kon eindelijk weer eens normaal rijden zonder fratsen als naar het hek stormen enzo. Was genieten.
Bij mij was het meer giraffe naspelen en dan boven tempo lopen. Hierdoor spande ik bovenbenen en gingen we nog wat harder. Dus vooral bezig geweest met mijn zit en daardoor het tempo rustiger. Op het laatst perfecte overgang draf-stap-draf, zonder giraffe of sneltreintempo dus waren we klaar.
Wij verhuizen morgen !! Spannend !! Ze is hengstig en recalcitrant dus ik heb beloten er pas weer op te gaan zitten met mm instructeur ( daar gaat ze morgen op stal) volgende week ofzo. Éven rust en zien houe het haar afgaat daar
Ik ben op die stal wezen kijken. Ze viel me toen ook al op. Ik hou er wel van. Dit is een manege waar in die streek heel veel freibergers worden belerrd. Ze organiseren ook heel veel wedstrijden.
mivanjine
Geplaatst: 23-03-17 23:47
Daar is ze dan!! Even 3 nachten op stal ( ontwormen ) en dan mag ze de wei weer in. Het kan kan haar allemaal niet zoveel schelen...ze is rustig ...vast tot dat ik er op klim
Ziet er vrolijk uit, oortjes naar voren en de zo kenmerkende pluk hooi en de mond! Als er maar gegeten kan worden is het al gauw goed
Hoe gaat het verharen bij jullie paarden? Hermes verliest al flink haar, maar Renato staat nog vol in wintervacht. Zou die nog in de Zwitserse wintermodus zitten? Ik vind het wel heel laat en hij heeft het best warm.
De Kolonel is ook niet zo heel vlot. Vooral zijn bles begint nu los te laten. De rest niet echt. Terwijl hij er wel echt goed uit ziet, mooi glanzend in zijn vacht.
Sav haar hals en borst zijn dun. Haar buik en kont zijn op de helft. Ze had vanmorgen wel last van de warmte. Maar zeeette niet overdreven tijdens het rijden.
Ik heb naar Sav gezwaaid van de week toen ik bij je op stal was. Ik vind het zo leuk dat ze écht een Freiberger is maar zo tótaal anders dan De Kolonel. Ze is veel eleganter. Nou is ze een meisje dus eigenlijk wel logisch, maar toch.