Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
onley schreef:ik ben niet echt kapot van die snoepjes methode hierboven
maar goed mijn merrie zette haar poot stijf en tilde hem helemaal niet op die heb ik toen met een lang touw gepakt en de hoef zo hoog gehouden en zodra ze ontspande los gelaten en dan pas beloond.
ik vind dat je je paard verkeerd beloont en juist beloont op het schrapen/stampen
Nientsje schreef:Tips zijn altijd welkom,
maar ik zal het niet zo doen zoals jij dat hebt gedaan, en al helemaal niet aangezien hij zijn evenwicht nog niet zo goed kan houden en snel dreigt te vallen, daarom doe ik het op deze manier.
Stapje voor stapje bouwen we het op, tot hij uiteindelijk zijn evenwicht kan houden en braaf zijn beentjes op laat tillen.
In het begin kon je totaal niet aan zijn benen zitten dus het is al een heel verschil.
Het klopt dat hij op het eerste filmpje veel schraapte, maar hij tilde in ieder geval zijn voeten op.
Nu krijgt hij niet eerder een beloning als dat hij zijn voetje opgetild houdt zoals te zien is op het 2e filmpje.
Daarbij beloon ik hem echt als hij zijn voetje opgetild houdt, dus niet voor het schrapen.
Maar zoals ik al zei, tips zijn welkom.
nombrado schreef:Nientsje schreef:Tips zijn altijd welkom,
maar ik zal het niet zo doen zoals jij dat hebt gedaan, en al helemaal niet aangezien hij zijn evenwicht nog niet zo goed kan houden en snel dreigt te vallen, daarom doe ik het op deze manier.
Stapje voor stapje bouwen we het op, tot hij uiteindelijk zijn evenwicht kan houden en braaf zijn beentjes op laat tillen.
In het begin kon je totaal niet aan zijn benen zitten dus het is al een heel verschil.
Het klopt dat hij op het eerste filmpje veel schraapte, maar hij tilde in ieder geval zijn voeten op.
Nu krijgt hij niet eerder een beloning als dat hij zijn voetje opgetild houdt zoals te zien is op het 2e filmpje.
Daarbij beloon ik hem echt als hij zijn voetje opgetild houdt, dus niet voor het schrapen.
Maar zoals ik al zei, tips zijn welkom.
als je het voorbeen zou optillen en hem het vertrouwen kan geven dat hij op 3 benen ook kan blijven staan, is er niks meer aan de hand.
het voetjes geven wat je nu doet, zal de hoefsmid niet zo blij mee zijn.
vastpakken en dan koekje geven wel
My_Chimanga schreef:Maar dan wel lekker in het kletstopicvoordat er hier problemen komen!
En er komt nu juist zoveel moois voorbij......