[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:28

Nadina hij was nog wat schraler maar merk dat hij vol in de groei is en dus komt het gewicht er nog niet zo makkelijk aan. Hij eet zat....
Krijgt flink hooi, 1x per dag graan en 2x een kilo brok.....
En dat met max. een uurtje rijden per dag...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:28

Hahahahaha, die opmerking van Regine, en de foto van jou Lau... :D :D :D *ligt hier in een deeeeuk!!! _O- *
Dat achterbeentje en dat hoofd van Hincapie! :')
Die laatste foto.. :~ Zo kijkt ie toch charmanter haha! Het schraal zijn viel me ook op, maar hij is jong, hengst, en in de groei. Komt vast allemaal weer goed strakjes!

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:30

Laura, wat is Hincapie toch een kanjer! En wat een mooie manen :~ Een echte racemachien is ie idd wel :D Leuke foto's en filmpje(s) trouwens!
Binnekort nieuwe foto's van Karajan! :D

Marialva, wat rot voor je! Veel sterkte :(:)

Ilona, wat leuk voor je dat Chico zou goed gaat! Jullie gaan idd zeker de B doorvliegen wanneer jullie wedstrijden gaan rijden ;) Wel balen dat je geen vervoer hebt. Maar je hebt al 3 stallen dichtbij, dus tegen je daar bent is ie ingereden :D

Kelly, PROFICIAT! *\o/*

Lotte, wat balen seg! Hopelijk komt het snel weer goed!

Anouk, wat een schatjes! Ze zien er echt super uit! Zijn het Parsons? Wij hebben dr ook zo eentje, echt superhondjes :D

Regine, hahahaha :D Goed gevonden! :P

Het is afgezaagd , maar wat gaan jullie haaaard! Gaat iemand even gaan rijden, meteen 3 of 4 pagina's erbij :P

Ego-bericht!

Karrie ging daarjuist echt super! In het losrijden was ie vrij hard en toen dacht ik van ooej dit gaat hier niet helemaal goed gaan, maar toen werd hij losser en ben ik hem beginnen opnemen.. Ging echt super daarna, hij stond een beetje heet maar dat maakte hem dat tikkeltje beter. Zijn appyementen beginnen ook goed te gaan! :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:31

Ik zal mijn poezebeesten ook eens showen: Tweety en Sylvester

Afbeelding

Toen Sylvester nog inimienie was en tv aan het kijken was :D
Afbeelding

Even knuffelen }>
Afbeelding

Vrouwtje mag niet achter de pc
Afbeelding

Vechten, lang geleden, haha!
Afbeelding

Afbeelding
Zelfs mijn caaf was groter

En toen we mochten kiezen :*
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:32

Elise, wat zielig van die hond.. Ik woon iets te ver weg helaas..

Sanne: idd, en die man waar hij heengaat heeft er gewoon meer ervaring mee. Hij heeft Flaafs broer ook al zachthandig weer op het rechte pad kunnen brengen :) zo je hebt een lekker gevarieerd baantje dus, waarvoor loop je stage dan? Journalistiek iets?

Malin: haha wat leuk, voor 75 euro, da's goed te doen :)

Welkom nog meer nieuwe mensen :)

Yenneke: leuke foto's, lekker ontspannen :)

Kelly: ja, het gaat echt niet meer, vanochtend toen hij buiten stond en de eigenaresse van de stal gewoon langsliep viel hij haar ook aan, weet echt niet waar dit vandaan komt ;( maar zijn nieuwe baas is erg goed met lastige paarden, letterlijk ertussen opgegroeid en hij heeft ook Flavio's broer heel rustig weten te maken, die ook van die rare streken had, zo viel hij altijd donkere mensen aan :? waarschijnlijk komen ze hem vanmiddag halen, en dan het andere paardje gelijk brengen..

Wenda: ja ik heb nog wat andere paarden gekeken, maar velen leken me of erg nerveus of juist erg afgestompt.. De echt goede paarden willen ze meestal ook niet verkopen.. Dit paard wil de eigenaar ook eigenlijk niet verkopen, maar hij is dus de neef van diegene die Flavio koopt, en hij is hem nog geld schuldig, wat dus gedeeltelijk zo zal worden afgelost.. Tsja die tunesische manieren he ;)

Lisenka: dank je, het was een moeilijke beslissing maar zal uiteindelijk voor iedereen beter zijn zo. Het schimmeltje is zo'n droppie inderdaad! Het is geen Halley misschien, maar echt een leukerdje :) Hoe groot is Halley eigenlijk?

Ilona: hehe jij blijft maar op die roze wolk met Chico, hij gaat goed he??

Malin: in principe gaat het vanmiddag gebeuren.. Dan brengen ze het schimmeltje, en halen ze Flavio gelijk op. Ik zit nu op het telefoontje te wachten dat ze eraan komen... Ben behoorlijk nerveus... Heb wel verder gekeken, heb wel wat prachtige paarden gezien maar die dan net weer niet te koop waren, en die die wel te koop waren was vaak toch net was mis mee.. Het goede van dit paardje is dat er niets mis mee is, maar de eigenaar het geld nodig heeft om zijn neef, de koper van Flavio, af te betalen (haha ingewikkeld altijd hier hoor..) Hoe is je buitenrit gegaan?

Karina: ja het voelde gewoon goed aan.. Als het dat niet had gedaan was hij ook echt niet weg gegaan :) en zijn streken blijven maar doorgaan, hij probeerde vanochtend nog de staleigenaresse aan te vallen :(

Cynthia: oooh wat een rotnieuws zeg... Verdorie ook echt allemaal... Hoeveel pech kan je hebben ;( sterkte ermee...

Laura: ja zal wel even slikken worden, maar het is toch beter zo. Oooh egypte ben ik ook geweest, dat was echt heel lastig inderdaad, je wordt daar echt aangeklampt... Dat valt hier dan wel weer mee :) oeeeh binnenkort op wedstrijd dus.. Kan je filmpjes helaas niet kijken, maar die foto, HAHAHA arme jongen... Hier was de hoefsmid vanochtend langs geweest, en toen een van de merries werd bekapt stonden alle heren hinnikend uit hun box te hangen _O-

Anouk: haha hij lijkt echt op Idefix :D leukerdjes zeg :)

Regine: hahahahahah dat dacht ik ook bij het zien van die foto!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:33

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:33

Laura: het laatste wat ik zou verwachten is dat hij te weinig eten krijgt :D Haha! Zal ook vast goedkomen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:34

Ilona ja die kop is niet heel charmant bij die rolfoto haha....
Ja ik kan er eten in blijven stoppen.... Enige verschil is dat hij gaat stuiteren haha... Maarja hij is flink gegroeid (vooral in spieren etc.) en dat kost natuurlijk ook veel energie. Anders moet ik hem toch maar weer bij gaan voeren met zemelen ofzo als dikmakertje...

Stéphanie lekker hoor dat het rijden zo goed ging! En inderdaad graag meeeeer foto's haha!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:35

Lakshmi: moeilijke beslissing! Ik vond het schimmeltje heel erg leuk, maar dat zal het niet minder lastig maken. Sterkte!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:37

Martine Ja hij is zooo zielig he die Hinc haha.. Bij jullie dus ook de hengsten het hoofd op hol haha.. Sterkte alvast!
En Egypte vond ik ook echt niet leuk. Werd je soms echt winkels ingetrokken of je moest zelf gigantisch bot doen. Ben ik op zich best goed in ;) maar leuk is anders...

Ilona die les is beetje ver weg voor mij... En heb zelf de goedkoopste instructie hihi (mn mammie...)

Nadina ok dan :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:41

wat een schatjes (die kittens :) )
wat een lieverds :))

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:48

Zit net de eerste foto te bekijken en daar lijkt hij inderdaad heel schraal... Veel erger dan normaal...

Hier een andere foto van vandaag (had er weer veel te veel gemaakt maar de meeste door zijn rennen zwaar bewogen) waar hij veel minder schraal lijkt...
Afbeelding

* Edit let trouwens niet op de heerlijke strontplek :P

Iemand trouwens nog een spaarpot die uitpuilt??
[EA-CO] super leuke 1 1/2 jr. PRE / Andalusier merrie nu VALK

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:52

haha nou ik vind het een mooie strondvlek hoor :)
ik zal even dat topicje bekijken :)
niet dat mijn spaarpot uitpuilt :D

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:53

Heerlijk die strondvlekken toch :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:57

Ja zalig en prachtig die strontvlekken...
Ben nou al bang bij het idee dat hij ooit wit wordt. Het is toch zo een gigantische viespeuk...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:06

nombrado schreef:
Als jij doet zou doen, kan ik nooit oordelen over jou beweegredenen waarom je dit zou doen. Iedereen heeft erin zijn eigen verantwoording. het is niet aan mij , daarover te oordelen. (hoe lastig vaak ook hoor!)
Ik ben er niet voor, andere hun verantwoording aan te wijzen, of ze daarin te sturen.(dat is controle)
het enige wat je kan doen, is het juiste voorbeeld geven, hoe jij het zou doen.

Ooit een verhaal gelezen over een heel wijs man, groot aanzien in het dorp, die door 1 van de bewoners beschuldigt werd van zwanger maken van haar dochter. Hij heeft het kind, liefdevol opgevangen en geen gevecht daartegen aangegaan. 10 jaar later kwam het ware verhaal boven water, dat de wijs man zich daar helemaal niet schuldig aan gemaakt had, maar zich schikte in zijn lot.
deze wijze man oordeelt niet in "goed of slecht" maar vaart mee in de stroom van het leven en leert daar voor zichzelf hele wijze lessen uit.
Dat is kracht

Ik zal er wel niet aan toe zijn hoor, maar ik kan je nog niet helemaal volgen.
Nee, ik ben Frohlich niet dankbaar dat ie Fredy gedumpt heeft bij die kennis van mij. Dat staat los van het feit of ik toch blij ben dat ik Fredy gekend heb en wat ik ervan geleerd heb. Ik heb GF niet op zijn verantwoording gewezen o.i.d., wat ik wel had kunnen doen want ik had zijn 06-nr., maar hij had zijn beslissing tenslotte al genomen, en voor Fredy kwam het toch wel goed.
Dat neemt niet weg dat ik er wel een mening op na houd over hoe hij dit heeft gemeend te moeten doen. Een mening (oordeel) kan los staan van op verantwoording wijzen dus. Op het moment dat je een mening hebt kun je er voor kiezen die te ventileren of niet, dat zie ik jou tenslotte ook met regelmaat doen. Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet zo. Je steekt nu ook vrij veel energie in het feit dat ik en Beda iets vinden wat jij niet vindt ;) . Je zou dat ook bij ons kunnen laten... past dat dan niet beter in het plaatje wat je nastreeft? Is een serieuze vraag hoor.
Ik sta er nu niet bepaald dagelijks bij stil hoor, bij Frohlich of Fred, maar als ik iets over Goa lees komt het wel weer even boven. Ik denk dat het me meer energie zou kosten het in te slikken dan om dat gevoel en die ervaring even te delen. Jij geeft aan dat je iemand bewust wilt maken en ervaringen beperkt houdbaar zijn... zelfs als Frohlich het nu nooit meer op deze manier zou doen omdat hij heeft bijgeleerd, heb ik dan nu met het delen van deze ervaring misschien wel iemand bewust kunnen maken van het feit dat iets niet altijd zo mooi is als het lijkt

Ik kan wel degelijk een minder positief oordeel hebben over een gebeurtenis of iets wat mij, mijn gezin of mijn dieren overkomen is of aangedaan, en nog steeds OOK naar mezelf kijken wat ik er voor positiefs uit heb kunnen halen voor mezelf of wat ik ervan heb geleerd....

Het voorbeeld van de wijze man, daar kan ik helemaal niks mee. Het verhaal zal jou misschien op een andere manier geraakt hebben dan mij, maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen wijsheid in zien om willens en wetens een kind 10 jaar lang te laten denken dat je haar vader bent terwijl je weet dat dat niet zo is.
Ik kan ook legio voorbeelden geven over gevallen waarin ik de kans om te leren juist aan me voorbij had laten gaan als ik me "geschikt had in mijn lot" en mee was gestroomd in het leven.
Nee, hier haal je me niet mee over de streep ;) . Neemt niet weg dat ik het wel heel interessant vind om jouw gedachtengang te lezen, en daar ook respect voor heb.

Suus, vervelend van die bulten. Heeft hij het nooit eerder gehad? Zouden vochtophopingen te maken kunnen hebben met zijn verminderde longfunctie? Alleen niet echt een voor de hand liggende plek hè?

Marialva: balen van je merries!

laulau85 schreef:
Karina Das nou flauw dat samen met een merrie in een box niet goed gaat :P haha... Wel fijn dat hij sociaal is!

Whahaha, ik denk dat hij eerder bedoelde dat het een beetje TE goed zou gaan bij elkaar in een box :D .
Spannend, over twee weken wedstrijd. Je instelling dat het in ieder geval voor de ervaring goed is vind ik super, zo is het ook.
En jij bent zeker verwend opgegroeid qua hogeschool dressuur :)

Kelly JOEHOE!!!!!!!! GEFELICITEERD MEID!!

De rest moet even wachten, er staat iemand op me te wachten die waarschijnlijk vandaag voor het eerst op haar eigen paardje gaat zitten... heel bijzonder verhaal. Ik heb er vorige week wel al eventjes opgezeten, nu is het haar beurt hoop ik... precies een jaar nadat hij totaal getraumatiseerd bij haar gekomen is. Ben benieuwd!

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:06

laulau85 schreef:
Ja zalig en prachtig die strontvlekken...
Ben nou al bang bij het idee dat hij ooit wit wordt. Het is toch zo een gigantische viespeuk...

:D Volgens mij is de wens van onze schimmels bruin te zijn :P Die van mij is ook zo, al z'n drolletjes (alhoewel zeg maar drollen :P) liggen op dezelfde plaats, waar rolt hij zich... 3x raden.. DAAR dus :P
En als hij op de wei loopt, rolt ie minstens 5 of 6 keer.. Heb dus ook een giga viespeuk :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:16

Ja echt een stel smeerkezen zijn het haha... Hincapie is ook goed in het 10 keer rollen in de wei. In de bak met losgooien is nog erger haha dan ligt hij echt iedere 3 passen als ik niet oplet haha...

Karina ja te goed kan ook. Tis net hoe je het bekijkt :P
Ja ik verwacht echt nog niet dat het goed zal gaan op wedstrijd maar ach voor hem is het al een les tussen allemaal vreemde paarden in ringen die hij niet kent etc....
Maar dan weten we weer waar we aan moeten werken toch??
Ja ik ben verwend en das heeerlijk :P haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:17

Ik kom heel even snel langs om Kelly heeeeel hartelijk te feliciteren met haar nieuwe aanwinst :))

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:18

Kelly Gefeliciteerd!
*\o/*

Saida, Dank je wel voor je reactie! Omar is gecastreert en heeft geen complicaties God zij dank, daaraan overgehouden, nee het is onze Berber Rafale die een grotere ponponnen zak heeft gekregen.
Ik heb foto's gemaakt maar nu ligt de camera weer op stal. Komt later. Dat is dus deze zomer gekomen. Hij lijkt nergens last van te hebben. Maar de DA en Abderrahim menen dat 'eraf' een goede beslissing is.
Omar heeft gewoon een flinke hoefzweer die nu aan de oppervlakte is gekomen. Ik heb idd al op het vergelijkende hoeven topic dl 2 ook advies gevraagd en een foto geplaatst. Zij geven daar goed advies ook wat hoefzweren betreft.
De straal is zich nu ook aan het vernieuwen, ik kan elke dag een nieuwe foto maken zo snel gaat de verandering nu.
Momenteel heb ik ook teatree oil erop gedruppeld en wissel ik af met betadine en nog een trekmiddel, watten eronder een zak om de hoef en langzaam zal dat helemaal goed gaan. We krijgen nu het advies hem in begeweging te brengen en morgen wil ik wel graag naar de boomgaard rijden om daar de paarden te laten grazen. We zijn gek om zelf gras te gaan snijden als ze zelf kunnen grazen, dat moet dan wel onder begeleiding omdat de gaard niet is afgesloten.

laualu85 Wat n heerlijke foto's! Schraal, tja misschien moeten de spiermassa's enkel wat aangemaakt worden?
Onze schimmel, Tornado ligt nu in de groene hulkenmest van de fassa de luzerne, van 'em te rollen. Dat geeft echt leuke vlekken!

Martine, Stoer van je dat je de beslissing hebt genomen! Gefeliciteerd! PlayBoy! _O- Heb jij weer!
Kom maar met de vriendinnenklub. Wanneer morgen de rit met Omar goed gaat hebben we weer 4 soepele paardjes compleet!

Ik ben zo verliefd op de 4 paardjes, ze ruiken zo lekker! Ik kan ze toch geen dag meer alleen laten?

Nombrado nu heb ik 4 paarden onder mn hoede, de reflecties van 1 op mezelf observeren is al heel wat, maar van 4,...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:52

Kelly; gefeliciteerd!!!!!!

Cynthia; Wat een K..nieuws!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:54

Bedouin haha zie het al helemaal voor een hulk-kleurige bonte :P haha... Is iets voor Carnaval :P

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:55

Kelly: Gefeliciteerd, zit je lekker op je roze wolk.

Laura: Nee, ik ga niet naar Maarsbergen. Is mij veel te ver weg. Hier in de buurt zijn heel veel wedstrijden. Heb hem net weer opgepakt en ga me nu maar eerst concentreren op de proef voor de keuring.

Cynthia: Dat is idd niet zulk goed nieuws. Verwacht je volgend jaar dan helemaal geen veulen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:56

Nee snap ik ook wel Lisenka! Had me alleen wel gezellig geleken...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:58

Karina schreef:
Ik zal er wel niet aan toe zijn hoor, maar ik kan je nog niet helemaal volgen.
Nee, ik ben Frohlich niet dankbaar dat ie Fredy gedumpt heeft bij die kennis van mij. Dat staat los van het feit of ik toch blij ben dat ik Fredy gekend heb en wat ik ervan geleerd heb. Ik heb GF niet op zijn verantwoording gewezen o.i.d., wat ik wel had kunnen doen want ik had zijn 06-nr., maar hij had zijn beslissing tenslotte al genomen, en voor Fredy kwam het toch wel goed.
Dat neemt niet weg dat ik er wel een mening op na houd over hoe hij dit heeft gemeend te moeten doen. Een mening (oordeel) kan los staan van op verantwoording wijzen dus. Op het moment dat je een mening hebt kun je er voor kiezen die te ventileren of niet, dat zie ik jou tenslotte ook met regelmaat doen. Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet zo. Je steekt nu ook vrij veel energie in het feit dat ik en Beda iets vinden wat jij niet vindt ;) . Je zou dat ook bij ons kunnen laten... past dat dan niet beter in het plaatje wat je nastreeft? Is een serieuze vraag hoor.
Nombrado schreef:
en hierin kan ik je niet volgen :+ Je hebt deze ervaring heeeeeeeeel lang geleden meegemaakt , daarna die beste man nooit meer gesproken, geen idee wat hij nu doet, maar de ervaring die je toen had, drukt nog steeds een stempel op je leven nu. zie het als een mening/oordeel, die niet meer te veranderen is. Er is zelfs een kans, dat als je hem spreekt, hij je een hele goede reden kan geven , waarom hij dit gedaan heeft. maar je hebt hem nooit persoonlijk gesproken. Het enige wat je nu doet is nog ventileren over die ervaring toen. Negatief spreken over anderen, zonder dat diegene zichzelf kan verweren of verdedigen is toch niet helemaal eerlijk? Ik ga nooit zomaar af op een verhaal van een ander, als ik diegene niet ken. Ervaar liever alles zelf, om daar lessen uit te halen .

Ik sta er nu niet bepaald dagelijks bij stil hoor, bij Frohlich of Fred, maar als ik iets over Goa lees komt het wel weer even boven. Ik denk dat het me meer energie zou kosten het in te slikken dan om dat gevoel en die ervaring even te delen. Jij geeft aan dat je iemand bewust wilt maken en ervaringen beperkt houdbaar zijn... zelfs als Frohlich het nu nooit meer op deze manier zou doen omdat hij heeft bijgeleerd, heb ik dan nu met het delen van deze ervaring misschien wel iemand bewust kunnen maken van het feit dat iets niet altijd zo mooi is als het lijkt
Nombrado schreef:
Het leven is veel mooier, dan je nu ziet, al kijk je alleen maar naar hetgeen wat jij NU hebt.

Ik kan wel degelijk een minder positief oordeel hebben over een gebeurtenis of iets wat mij, mijn gezin of mijn dieren overkomen is of aangedaan, en nog steeds OOK naar mezelf kijken wat ik er voor positiefs uit heb kunnen halen voor mezelf of wat ik ervan heb geleerd....
Nombrado schreef:
Zo heb ik persoonlijk niet zulke leuke ervaringen gehad. en ik zie het niet meer als mij aangedaan, want dan plaats ik mijzelf in een slachtoffer positie, en daar pas ik niet en wil ik niet passen. ik heb het positief leren bekijken en zelfs dankbaar mijn vijand in de ogen kunnen zien , voor de wijze lessen. Als ik deze ervaringen niet had gehad, was ik niet gekomen tot waar ik nu ben

Het voorbeeld van de wijze man, daar kan ik helemaal niks mee. Het verhaal zal jou misschien op een andere manier geraakt hebben dan mij, maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen wijsheid in zien om willens en wetens een kind 10 jaar lang te laten denken dat je haar vader bent terwijl je weet dat dat niet zo is.
Ik kan ook legio voorbeelden geven over gevallen waarin ik de kans om te leren juist aan me voorbij had laten gaan als ik me "geschikt had in mijn lot" en mee was gestroomd in het leven.
Nee, hier haal je me niet mee over de streep ;) . Neemt niet weg dat ik het wel heel interessant vind om jouw gedachtengang te lezen, en daar ook respect voor heb.
Nombrado schreef:
Eerlijk gezegt, denk ik dat het kind, dat liefdevol opgevangen is , echt geen trauma heeft van het feit dat het niet zijn biologische vader is. En een heel wijze opvoeding gekregen heeft.

Nog altijd een mooie spreuk vind ik...Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen

sollie...het quoten ging niet helemaal goed hahahah