jus schreef:In Nl ken ik geen handelaren dus geen idee , wel is hetzo dat de handelaren uit NL het liefst het goedkope goed hier aankoopt om in NL nog wat te verdienen aangezien de meeste nederlander graag een goedkoop paard zoekt. Dit zijn meestal probleempaarden dus dan krijgt het Spaanse paard gelijk een rotnaam.
Hier komen Amerikanen , Zweden ; Nooren , Zwitsers die gewoon een goede mooie PRE koopt en ook weet wat zo "n dier waard is.
Ik heb zelf mijn paard te koop staan op sommige NLse sites en de reacties zijn van handelaren en mensen die dan mailen ik wil hem wel hebben dan krijgt hij een goed tehuis maar niet voor die prijs en dan zit hij in de normale prijsklasse , nou sorry iemand weet toch wat een PRE waard is met papieren en normaal bereden. Als je geen geld hebt om hem te kopen hoe wil je hem dan in godsnaam onderhouden?
Dan kan je het beste toch iets meer betalen en bij een betrouwd adres of een goede bemiddelaar iets aanschaffen.
Geen geld om te kopen en dan ook geen geld om te onderhouden vind ik een beetje kort door de bocht. Een goed gereden, mooie PRE kost al rap 15000 euro, tja sorry, dat geld heb ik echt niet. Betekent dat dan dat ik ook geen geld heb om mijn paard te onderhouden? Mijn paard kosten een nulletje minder, maar krijgt m.i. nog steeds een super verzorging waar genoeg paarden blij mee zouden zijn.