Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ElCid schreef:kijk is goed naar mijn foto en die van jou op de foto van jou zijn duidelijk happen uit de maankam te zien en de staart vindt ik er ook niet goed uitzien, sorry ik heb ruime ervaring met staart maanexeem en bij dit paard zie je dat de maankam duidelijk slijtage vertoont en heb ik het totaal niet over het scheren van de paarden want dat weet ik heel goed ps kijk eens naar deze foto van mn merrie ik zie geen hapje er tussen uitAls de merrie op de foto staart en manen exceem zou hebben zou jouw veulen dat ook hebben, Marialva, want je zou toch moeten weten dat alle merries en veulens met geschoren manen en staart rondlopen in Portugal!!!! Omdat ze anders met manen en staart kunnen blijven hangen in stekelbosjes. Het feit dat veulens en merries hier in Nederland geschoren worden is omdat het daar ook gebeurt, het heeft dus verder geen enkel nut.
Overigens lijkt het me een prestatie om iets dergelijks van een foto te zien.

? ElCid schreef:Maar manen gaan ook wel weer eens aangroeien en dat gebeurt niet altijd even mooi gelijk; maar denk er het jouwe van, al duidt dat niet op kennis, maar op vage conclusies trekken over een paard wat je niet kent. Het paard heeft geen eczeem; einde verhaal.
Jaloers?
bij
. 
.Citaat:Bij geen van zijn paarden komt het niet voor, dus het lijkt me stug.
. ElCid schreef:Er staat niet voor niets eenbij
.

ik zeg alleen wat ik er van vindt en mijn merries leven ook in groepen , maar er is er niet een met happen eruit tuurlijk kan je van een foto niet veel zeggen ( en zeker geen gangen van een paard dat is echt uit den boze)maar het viel mij gewoon op, buiten dat is staart maan exeem erfelijk.... en zeg ik toch ook duidelijk of dat ik zn merrie zou laten testen, ik ebdoelde alleen maar goed advies maar schijnbaar mag dat weer niet
Lusitana schreef:En ter illustratie, die van mij heeft WEL eczeem, nooit geschoren, geen hapjes, dus dat is niet echt een kenmerk:
Wel een kenmerk is dat ook de hals is aangetast met pukkeltjes, zoals je ook bv op jouw foto kunt zien (al was dat wat anders). De merrie van Serra Neves heeft echt een volkomen gladde hals.
ElCid schreef:Bedankt, Lusitana!
Jammer dat zoveel mensen zo snel ongegrond conclusies trekken op basis van te weinig informatie, etc. Maar ja, typisch Bokt, toch.
Maar op die manier worden veel serieuze topics verknald en verkooptopics in negatief daglicht gesteld gebaseerd op 0 informatie van de verkopende partij.
Aan de andere kant, serieuze mensen zullen wel nader gaan informeren en niet ingaan op de losse flodders van niet onderbouwd opmerkingen.Citaat:Bij geen van zijn paarden komt het niet voor, dus het lijkt me stug.
Ik neem aan dat je bedoelt: bij geen van zijn paarden komt het voor.
want dan zal ik je eerlijk zeggen ik zou het paard nog niet voor niets willen hebben en zo heeft ieder zijn smaak toch
Bedankt voor het opmerken en rechtzetten! ElCid schreef:Maar dan heb je dus een ingang. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je zoekt en waarvoor. Hierbij een foto van een merrie die binnenkort waarschijnlijk naar Nederland komt: 3 jaar, 1.64m, vraagprijs ligt ergens rond de 8000,-.
.
.
.
. ElCid schreef:Ik vind het ramshoofd van de merrie van Romina nogal meevallen, het hoort er toch een beetje bij. Haar kleur is ook een reden voor de hogere prijs, als ze homozygooth zwart is heb je wel weer kans op zwarte veulens als je combineert met een hengst in de juiste kleur.
Ze is wat aan de kleine kant voor de vraag van het moment, maar in mijn ogen zeker niet te klein, maar dat hangt weer van je eigen smaak af. Maar Romina heeft zeker hele kwaliteitsvolle dieren die er op de keuringsdag i.m.o. wel uitsprongen; ook qua kleur natuurlijk.
Als je een leuke merrie kan kopen met dekking van een goede hengst, die jou goed past, en dan ook ng voor een redelijke prijs van een betrouwbaar adres moet je dat zeker doen. Het is erg moeilijk om een goed paard te vinden, wat aan de meeste van je eisen voldoet en als je er een gevonden hebt moet je niet te lang twijfelen.

) en een aantal zeer interessante dingen gelezen, zeker op de eerste 2 pagina´s, die ik niet wist over Lusitano´s en PRE´s
.
, maar ik wil heel even wat kwijt over onderstaand filmpje
!
. Vind het er erg onprofessioneel uitzien
...
!Adalberti schreef:(laatste paard van deze video en de twee kastanjebruine)
Jesser schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=AMLUEZhNP ... re=related
Kijk eens naar de bewegingen van dit paard. Niet dat ik voor het doden van de stier ben!
Maar probeer eens te kijken hoe dit paard getraind is, hoe men het dier berijdt, de oefeningen die hij in de arena met het grootste gemak toont.
(nogmaals, ik hou niet van stierenvechten, maar ik vind de rijstijl wel erg mooi om te zien.)
(alleen jammer dat die stier mee moet "spelen"
!)
, ik ga nu eerst lekker
! WestBest schreef:Ik heb mijn vorige berichtje even verwijderd, aangezien ik mijzelf niet goed had verwoord.
ElCid: ik ben het eigenlijk erg met je eens. Zeker voor wat betreft het karakter van de KWPN-er vs. lusitano.
Maar wat vind je dan van het tweede deel dat ik schrijf? Dus ook al hebben we het over een heel goede lusitano: de weg blijft meestal anders dan met een KWPN-er. En met anders bedoel ik: voor de meeste mensen veel moeilijker.
, maar je bent er weer.