Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:48

Moet ze niet eerst de suggestie wekken dat het allemaal niet uitmaakt wat het dier mankeert en tenallertijden bij haar mag blijven en een goed leven krijgt maar daar op terugkomt wanneer de dierenarts vaststelt dat er niet op gereden kan worden,dan moet ze zo eerlijk zijn tegenover het dier en zeggen oke ik heb die beslissing genomen en nu hou ik haar en zorg ervoor tot ze echt niet meer kan en moet inslapen,en betreffende veulen dat eraan zit te komen wist ze ook vantevoren en ineens heeft ze daar nu ook geen tijd meer voor en zou het niet over dr hart kunnen verkrijgen het te verkopen,hoe had ze dat dan anders willen doen wanneer ze wel de merrie zou kunnen rijden en houden,dan had ze het veulen toch ook moeten laten komen.
Ik denk dat ze zelf de weg wat kwijt is!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:35

Wat op zich natuurlijk helemaal niet raar is als je een verpletterende uitslag krijgt van de da.
Ik denk dat de komende tijd haar gevoel en verstand een gevecht aangaan.
En het zal me niks verbazen als het paardje uiteindelijk toch bij haar blijft.
Zo niet,dan zal ze er zeker weten een goed tehuis voor zoeken.
Heel jammer dat het is zoals het is....
Ik wens je heel veel wijsheid toe.
Neem iig geen ondoordachte beslissingen,daar ga je zeker spijt van krijgen,neem je tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:15

Ik ben het wel met perenboompie eens. Ts koopt een paard dat duidelijk niet goed is, laat het ook niet keuren, want nee ze krijgt een kans. Hartstikke lief allemaal, nu laat ze haar keuren en moet ze weg?! Had haar dan laten staan!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 08:21

Ik vind niet dat jullie het recht hebben om me zo te kelderen. Hopelijk komen jullie nooit voor zo'n keuze te staan. Ieder paard kan een fractuur oplopen en eraan bezwijken. Hopelijk hebben jullie allemaal het paard dat nooit ziek wordt en al zeker niets tegenkomt, want ben er 100 % zeker van dat jullie zo'n paard nog geen kans geven! Vele show/wedstrijdpaarden belanden een uur na zo'n diagnose gewoon bij de slachter!
Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar als het zo zit, zullen je het nooit weten wat ik ermee ga doen. Ik heb gedaan voor goed en het is me niet gelukt. Ik kan er ook niet aan doen dat het zo gelopen is.

Zet voor mijn part dan maar een slot op dit topic!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:29

Halloooow!!Nou zit je op ons aftegeven maar je wist vantevoren al van dat been en het oog en misschien wel iets met de rug,dus had je ze toen al moeten laten staan en niet eerst de barmhartige Samaritaan uithangen en verhalen schrijven dat je er bijna tranen van in je ogen krijgt en dan terugtrekken.

Wij kopen vantevoren gezonde paarden en ja daar kan ook iets mee gebeuren maar als die niet te redden zijn ga ik ze niet WEER doorverkopen zodat er verder meegesolt wordt maar kies ik voor een spuitje of laat ze op het land staan tot de pijn te erg wordt en kies dan voor een spuitje.
En jij weet niet wat ons paardenverleden is en misschien hebben wij ooit al eens zo'n keuze moeten maken!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:30

Deze mensen snappen niet dat je van slag kunt zijn van een uitslag, dat je op zon moment helemaal de weg kwijt kunt zijn.
Ik denk dat je zelf even goed de tijd moet nemen erover na te denken, niet al teveel op de negatieve reacties moet letten en de juiste keuze voor jou en de merrie nemen.
Laat dit topic even voor wat het is, en als je jezelf weer wat opgepakt hebt en weet wat je te doen staat kun je het altijd laten weten, of een pb sturen aan degene die er wel bij betrokken zijn en snappen hoe jij je voelt en voor welke keuze je staat.
Welke keuze je ook maakt, het zal de beste keuze zijn. Voor hetzelfde geld had jij deze merrie niet gekocht, was ze bij de slacht beland of bij iemand die er net zo goed voor zorgde als zijn vorige eigenaar. Dit is nu absoluut het geval niet, mocht je beslissen dat ze weg moet, zal ze zeker een beter tehuis krijgen dan bij haar vorige eigenaar, daar ben ik van overtuigd! Lachen
edit: Perenboompie, waarom meteen in de aanval, je kunt je mening ook op een minder aanvallende manier geven, iemand die een emotioneel wrak is kan hier niet juist op reageren en dat laat de gemoederen alleen maar hoger op lopen!

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:33

Laten we allemaal eens een beetje rustig aan doen. Tja, het lijkt ineens dat TS dit paard nu in de steek laat, maar ik denk dat ze nu eerst de tijd moet krijgen om hier goed over na te denken.

Heeft de DA eigenlijk ook naar het oog gekeken?

TS; sterkte met je beslissing! Neem vooral je tijd daarvoor. Ze staat nu goed bij jou en je had erop gerekend dat ze zou blijven. Het lijkt me dus dat je beslissing niet morgen genomen hoeft te zijn.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:36

Dat hoop ik maar voor het dier,maar dan zal ze hem toch weg moeten geven want denk niet dat er iemand voor gaat betalen,dus nu maar hopen dat ze een ECHTE Barmhartige Samaritaan tegenkomt met veel geld en veel liefde voor paarden dat is nog de enige kans voor het beestje met d'r veulen!!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:46

Pipi schreef:
Wat op zich natuurlijk helemaal niet raar is als je een verpletterende uitslag krijgt van de da.
Ik denk dat de komende tijd haar gevoel en verstand een gevecht aangaan.
En het zal me niks verbazen als het paardje uiteindelijk toch bij haar blijft.
Zo niet,dan zal ze er zeker weten een goed tehuis voor zoeken.
Heel jammer dat het is zoals het is....
Ik wens je heel veel wijsheid toe.
Neem iig geen ondoordachte beslissingen,daar ga je zeker spijt van krijgen,neem je tijd.

verpletterende uitslag??????????
het valt mij nog mee om eerlijk te zijn!!!
je kan als leek zelfs zien dat dit paard niet goed is.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:54

PERENBOOMPIE schreef:
Halloooow!!Nou zit je op ons aftegeven maar je wist vantevoren al van dat been en het oog en misschien wel iets met de rug,dus had je ze toen al moeten laten staan en niet eerst de barmhartige Samaritaan uithangen en verhalen schrijven dat je er bijna tranen van in je ogen krijgt en dan terugtrekken.

Wij kopen vantevoren gezonde paarden en ja daar kan ook iets mee gebeuren maar als die niet te redden zijn ga ik ze niet WEER doorverkopen zodat er verder meegesolt wordt maar kies ik voor een spuitje of laat ze op het land staan tot de pijn te erg wordt en kies dan voor een spuitje.
En jij weet niet wat ons paardenverleden is en misschien hebben wij ooit al eens zo'n keuze moeten maken!

juist!!!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:55

En dan nog kan die uitslag hard aankomen, omdat het dan in feiten wordt uitgedrukt. Ik snap niet waar jullie gevoel voor medeleven is, ook al ben je het er niet mee eens. Iemand aanvallen op grond van dit, terwijl je niet eens weet hoe een persoon zich voelt, vind ik erg ongegrond. Misschien is ze diep vanbinnen nooit van plan geweest het paard weg te doen en misschien nog steeds niet, punt is dat als je emotioneel bent je rare dingen kunt zeggen en denken. Oke, dan had ze dat misschien niet op bokt moeten zetten. Maar ja, ze wil ons toch ook op de hoogte houden, zou ze niets meer laten weten zouden alleen maar meer mensen ongegronde negatieve reacties geven!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:00

ja en als je goed leest ,dan weet je ook dat ik haar alle geluk van de wereld toewens,maar dan moet ze niet met stront gaan gooien.en ik vind mijn reactie niet ongegrond!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:04

Ik begrijp dat dit voor de TS een zware klap is. Ze kocht een mooi uitziend paardje (ze zei zelf daar niet zo'n goed oog op te hebben) dat gewoon wat moest opgeknapt worden. Wrs hoopte ze op een lief maatje dat ze weer kon verzorgen, beter maken en dan rustig bosritten mee gaan maken. Er kwam zelfs een veulen.

Ik snap dat het vooruitzicht op niet rijden een klap is, maar voor de rest snap ik eigenlijk ook niet zo goed dat ze nu per sé weg moet? En het veulen? Je wist toch dat dit veulen op komst was? Had je het veulen wel gehouden als de merrie goed was? Of ging je het veulen sowieso verkopen? Kan ook natuurlijk. Dan snap ik nu wel de beslissing.
Zoek je echt een rijpaard? Ook al is het maar voor in het bos, dan nog wil ik je heel hard aanraden de volgende keer te keuren. Klinkt alsof je daar genoeg zorgenkindjes hebt, af en toe eens een gewoon paard kopen die van een goede thuis komt (waar ook nog vanalles mee kan gebeuren) is niks om je over te schamen. Zo steun je uiteindelijk de mensen die het wél goed doen. Want dat is het spijtige van zielige gevallen: we houden het in stand. Al bij al heeft de handelaar hier weer een goede slag geslaan: hij zijn geld maar niemand tevreden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:06

Hey mensen, zullen we Amigotje even sparen en desnoods een week later f lekker zout in de wonden gaan gooien? Zoiets is al emotioneel genoeg en je kunt je afvragen wat dat gekat voor toegevoegde waarde heeft. laat haar haar energie ergens anders voor gebruiken, dis is zo zinloos en flauw achteraf.. Boos!

Ze wenst jullie het beste toe met je dieren. Als je zelf dergelijke problematiek hebt meegemaakt zullen jullie vast genuanceerder reageren.

Amigo-tje: Sterkte en idd, misschien is een slotje voor je eigen gemoedsrust wel beter, zo levert het alleen maar meer ellende op!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:08

doe maar een slotje ja !!lijkt me een strak plan

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:11

Heel veel sterkte, ik weet zeker dat je uiteindelijk de juiste beslissing maakt. Houd je ons op de hoogte, desnoods via PB of via het andere forum waar ik je verhaal ook tegen kwam en waar mensen iets normaler reageren ?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:15

Van mij mag het ook ja maak me alleen maar kwaaier op die reactie zoals van bijv.Detour die er geen WORST van snapt en TS helpt in haar slachtofferrol te kruipen terwijl dat het slachtoffer toch weer het Friesje zal zijn met haar veulen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:18

@ PERENBOOMPJE: waarom val jij de TS zo aan?? Heeft ze jou iets misdaan?? Waarom wordt je zo kwaad?? En al zou de TS in een slachtofferrol kruipen, waarom maak jij je hier dan zo druk over??
Als jij het allemaal zo goed weet, geef jij deze merrie dan een goeie plek!!!!!!

En ook ik vind dat je je best wat meer mag verplaatsen in de positie van de TS..

Tuurlijk, ze wist dat het een gok was en wist ook dat er eea aan de hand is met dit paard.
Maar als je zo'n paard koopt ga je er wel vanuit dat je het paardje wat beter krijgt dat ze nu is, met het uitzicht op het evt rijden na lange tijd van herstel..

Dat het nu toch zo iets ernstigs blijkt te zijn, had TS natuurlijk nooit verwacht. En dan doel ik natuurlijk op dat been.
Momenteel is TS gewoon erg emotioneel en vraagt zich af wat ze er mee moet. En natuurlijk is dat heel tegenstrijdig, maar dat is het altijd in zulke gevallen..
Je wilt het beste voor dat paard, maar wie zegt dat dat ook het beste is..??

Persoonlijk denk ik niet dat TS dat paard hals-over-kop weg zal doen, maar maakt afwegingen wat eerlijk is tov het paard, én haarzelf..

Meid.. sukses, en denk er gewoon lekker rustig over na..!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:22

wat is dan het beste voor dit paard? waarom zou ze het ergens anders beter hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:25

poes schreef:
Ik begrijp dat dit voor de TS een zware klap is. Ze kocht een mooi uitziend paardje

Watte?! Mooi?! Daar hoef je geen oog voor te hebben hoor, TS wist dat er vanalles aan mankeerde, het waren geen verborgen gebreken.

Amigo_tje schreef:
Ik vind niet dat jullie het recht hebben om me zo te kelderen. Hopelijk komen jullie nooit voor zo'n keuze te staan. Ieder paard kan een fractuur oplopen en eraan bezwijken.

Zet voor mijn part dan maar een slot op dit topic!

Het kan een paard overkomen wat ik al heb, maar nooit en te nimmer dat ik zoiets zal kopen, dus dat lijkt me niet echt hetzelfde.
Dat je reageerd met een slotje omdat je niet alleen maar softe reacties krijgt vind ik een beetje zwak.

Ik wens je wijsheid toe. Ik hoop dat je het veulen nog laat komen als de merrie dat aan kan en de merrie dan niet in het handelscircuit terecht laat komen, maar haar leven laat slijten bij jou in de wei of haar zelf naar de slager brengt.

@femmefatale1: ik denk dat perenboompje helemaal geen behoefte heeft aan zo'n paard, heb ik ook niet.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:25

Nou van mij krijg je nog steeds een grote pluim, ik vind het knap dat je je hart hebt gevolgd en haar gewoon genomen hebt, ze heeft nu wel de zorg wat ze zo nodig heeft en daar ben ik blij om.
Snap ook wel dat het een teleurstellend bericht is geweest van
de DA en dat dat hard aankomt.
En de reacties die had je wel een beetje kunnen verwachten, het is en blijft bokt he.
De 1 weet het nog beter als de ander. Terwijl het jou beslissing
is en je die met ons wilt delen, iedereen mag daar natuurlijk
hun mening op geven maar dat kan ook op een normale manier.
De ts is zeker weten ook niet blij met de keuze wat ze moet maken maar heb wel bewondering voor haar.
Wens je verder heel veel succes wat je ook beslist.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:28

Heb het allemaal snel doorgelezen. En wat goed dat je Mnr. Mink hebt gebeld! Jammer dat ze toch iets heeft waar niets meer aan te behandelen valt.
Hopelijk kunnen we nog wel meegenieten hoe ze er beter uit gaat zien en dat ze een vrolijker paard wordt! En, natuurlijk hoe haar veulen wordt Lachen , maar dat duurt nog wel even.
Heel veel succes!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:31

Hey vraagje, waarom zoek je niet een leuk klein meisje dat haar rijd? Zo raak jij je maatje niet kwijt, en heeft iemand anders ook nog plezier van haar.

(over dat alleen een lichtgewicht haar mocht rijden).

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:32

kekaro schreef:
wat is dan het beste voor dit paard? waarom zou ze het ergens anders beter hebben?

Het beste voor dit paard kunnen wij vanachter de pc niet beoordelen.. wij kennen alleen de berichten van de TS..
En er zijn altijd mensen die zeggen dat het paard het beter kan krijgen..
Hier doel ik op.. er wordt gesuggereerd dat de TS slecht voor haar paard zou zijn, omdat ze nu even niet weet wat ze ermee aan moet.. wat niet vreemd is, als je hoort dat het toch zo ernstig is, dat je er niks meer mee kan.. Dat is gewoon een tegenvaller..

Er wordt niet gekeken naar de mogelijkheden van de TS.. als ze een flinke wei zou hebben zou ze waarschijnlijk gewoon blijven..
Maar als je zo'n paard, waar je echt niks mee kan, in pension hebt staan, kan ik me voorstellen dat de TS nu in tweestrijd zit.. immers niet iedereen heeft de mogelijkheden om een 'doelloos' paard te onderhouden..

Maar ik vind wel dat er veel te snel conclusies worden getrokken.. terwijl men niet weet wat er bij de TS allemaal mee speelt..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:35

Hoi, heb gisteren ge-pb't met TS en ze probeert zo goed mogelijk af te wegen wat wel of niet goed is voor het deir en helaas spelen er zoveel facetten mee dat ze gelukkig niet meteen een knoop doorhakt maar juist doordacht bezig is. naast je emoties die slopend kunnen zijn kost dat tijd.

Gun dat haar en wacht nou gewoon ff af.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met Femme fatale. Fijn dat er mensen zijn die de persoon in kwestie niet meteen zo naschoppen..