Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fareeh schreef:lejo schreef:misschien een albino ofzo??? interessante vraag
(bestaan er albino paarden???)
Er bestaan idd albino paarden. Dat zijn paarden met een roze huid, witte haren.
Moonny schreef:Ik heb nog even gezocht en heb het wel gevonden alleen doet de foto het helaas niet meer, maar het is geen witte fries maar een schimmel. Er zou 3 generaties fries in zitten. De moeder van dit paard was ook schimmel maar haar vader was fries(lammert) en de en moeder is ook weer gedekt door een fries (Brandus). Hoe dat verder zit geen id. Maar er bestaat dus een schimmel fries.
Pletje123 schreef:Moonny schreef:Ik heb nog even gezocht en heb het wel gevonden alleen doet de foto het helaas niet meer, maar het is geen witte fries maar een schimmel. Er zou 3 generaties fries in zitten. De moeder van dit paard was ook schimmel maar haar vader was fries(lammert) en de en moeder is ook weer gedekt door een fries (Brandus). Hoe dat verder zit geen id. Maar er bestaat dus een schimmel fries.
3 Generaties aan Fries bloed betekent niet meteen alle generaties Fries bloedDit zal geen rasechte Fries zijn, maar een kruising terug gefokt op Fries bloed.
muiszje schreef:je hebt heel veel kleuren die niet echt bekend zijn...
Albino paarden komen maar heeeeeeeeel soms (bij geluk) voor bij weinig rassen.. over het algemeen is het niet levensvatbaar..
over kleuren gesproken, ik vind de gra-fjord nogsteeds een van de mooiste creaties!
http://www.ponynet.nl/whitedun_Bluebirdlane.jpg
Alhoewel die vosfriezen er ook mogen wezen (maar hoe rijd zij ze echt!????)
Avelienvd schreef:Nee albino bestaat niet, er kan wel een veulen geboren worden die albino is maar die gaat meestal binen 24/48 uur dood.
Ze hebben een soort foutje in hun darmen waardoor ze dus niet in leven kunnen blijven.
Chely schreef:Albino-paarden bestaan in de volksmond: het is een kleur (american albino)
Cassidy schreef:En nog een website over cremello's en perlino's met de duidelijke informatie dat
ALBINOS NIET BESTAAN.
www.doubledilute.com