Andalusier, waar kopen?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:57

Die van ons komt rechtstreeks uit spanje. Knipoog

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:23


hoi
Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:41


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:08

Ik heb een hele mooie jaarling hengst te koop. Zijn vader Polaco II is een kampioens hengst en de moeder was de beste fokmerrie van Residelca. Zij heeft daar 4 veulens gekregen. Er staan nog 2 nakomelingen van de moeder bij Residelca.
Het jaarling, Athletico, lijkt als 2 druppels water op zijn vader.

Athletico, begin juli 2006
Afbeelding

De moeder Famosa (voorste merrie)

Afbeelding

De vader Polaco II

Afbeelding

barrye
Berichten: 710
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:27

Vreemd Patriesje, dat jij die daar nog nooit geweest bent een oordeel zo maar durft te geven op een stal.

Dat er nu 2 mensen zoals Cuento en Alano hier op bokt constant deze stal aan het zwart maken zijn, wil niet zeggen dat je dat klakkeloos over kunt en mag nemen. Wanneer je werkelijk hoort waarom deze 2 mensen geen gelijk hebben gekregen met hun klachten bij Vliestede, dan zul we wel anders praten. Maar ik mag hier niet andermans vuile was buiten hangen. Toevallig ken ik deze 2 gevallen en de paarden, al voordat zij ze kochten. Dus ik weet waar ik over praat. Ieder medaille heeft 2 kanten, maar blijkbaar is het hier leuk om maar een zijde van de medaille te bekijken.

Ga er eerst eens een paar keer kijken. En oordeel dan zelf. ER zijn genoeg mensen die er wel goede ervaringen hebben, maar die hebben waarschijnlijk geen zin om zich met dit geklets en geroddel op bokt bezig te houden.

Ik kom daar regelmatig in de stallen en snap niet waar je het vandaan durft te halen om zo klakkeloos kritiek van anderen over te nemen.

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:42

www.felixlimbourg.be

dit is bij mij in de buurt,
ik heb een meisje dat er paarden rijdt en ook 1 heeft gekocht bij mij op msn staan,
ze halen ze rechtstreeks uit spanje,
regelmatig komen er nieuwe bij,
het is wel in België, in vlaams-brabant.

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:23

barrye schreef:
Vreemd Patriesje, dat jij die daar nog nooit geweest bent een oordeel zo maar durft te geven op een stal.

Dat er nu 2 mensen zoals Cuento en Alano hier op bokt constant deze stal aan het zwart maken zijn, wil niet zeggen dat je dat klakkeloos over kunt en mag nemen. Wanneer je werkelijk hoort waarom deze 2 mensen geen gelijk hebben gekregen met hun klachten bij Vliestede, dan zul we wel anders praten. Maar ik mag hier niet andermans vuile was buiten hangen. Toevallig ken ik deze 2 gevallen en de paarden, al voordat zij ze kochten. Dus ik weet waar ik over praat. Ieder medaille heeft 2 kanten, maar blijkbaar is het hier leuk om maar een zijde van de medaille te bekijken.

Ga er eerst eens een paar keer kijken. En oordeel dan zelf. ER zijn genoeg mensen die er wel goede ervaringen hebben, maar die hebben waarschijnlijk geen zin om zich met dit geklets en geroddel op bokt bezig te houden.

Ik kom daar regelmatig in de stallen en snap niet waar je het vandaan durft te halen om zo klakkeloos kritiek van anderen over te nemen.


Ik heb ervaring met Vlietstede..... dus neem niet zomaar andermans kritieken over. Grappig dat jij ervanuitgaat dat dit wel het geval is.
Ik heb overigens geen kritiek op Vlietstede gegeven... heb alleen wat over hun paarden gemeld.
Dus mijns inziens heb je geen enkele reden om zo agressief te reageren.

Jolienleon: staan mooie paarden op die site. Jammer dat het zover weg is, anders was ik graag eens gaan kijken.

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:59

mistral schreef:
In mijn opzicht is er maar een plek waar je een "gezonde"andalusier kan kopen en dat is in spanje!
Tot nog toe heb ik nog geen gezonde hier gezien tenzij je geluk hebt.
Veel atactische.


Uhm.... kom maar eens bij mij in de wei kijken... Evita is toch echt een gezonde andalusier, zo ook Imperia... en ik ken er een hele hoop meer! Ze komen toch echt niet uit Spanje...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:50

mistral schreef:
In mijn opzicht is er maar een plek waar je een "gezonde"andalusier kan kopen en dat is in spanje!
Tot nog toe heb ik nog geen gezonde hier gezien tenzij je geluk hebt.
Veel atactische.


Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Kijk eens op deze site:
http://www.yeguada-residelca.com/

Hier staan paarden, gefokt in Belgie Haha! , die de Spaanse fokkers eruit hebben gestreden op de keuring dit jaar in Brussel.
Alle paarden worden op de foto gezet. Er staan op deze stal een stuk of 35 Andalusiers.
Deze stal is tot 2 x uitgeroepen tot beste fokker van het ras.
Onze fokmerrie komt daar ook vandaan. De vader van ons veulen is Polaco II en Famosa is weer drachtig van hem. Bij Residelca staat een volle zus van ons jaarling en die is niet te koop. Gezond als wat en bloed mooi en ook nog eens heel lief.
Dus eh.......

Paarden uit Spanje die hier te koop aan worden geboden voor weinig geld, daar mankeerd vaak een heel hoop aan. Ze worden vaak op brute wijze zadelmak gemaakt om in Nederland/Belgie verkocht te worden. Dit zijn dus de mindere paarden. De beste houden ze zelf. Ze willen tegenwoordig een Andalusier en gaan naar zo'n handelaar en komen met troep thuis. Een goed gezond en brave Andalusiers of ander ras kost geld. Haha!

hoi
Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:52

ja maar gewoon heel goed zoeken waar je zo'n gezonde en goeie andalusier kunt kopen. ook dat je een andalusier veulen gaat kopen dat hij of zij een gezonde vader en moeder heeft. enzovoort. en inderdaad als je een andalusier in spanje gaat kopen die andalusiers zijn duur hoor daar moet je best veel geld voor hebben want daar zijn ze logisch in spanje gefokt dus. ik zou eerst maar goed zoeken in nederland dat je een gezonde andalusier kunt kopen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:02

Van ons jaarling hengst die te koop staat zijn zowel pa als ma (heel) bekend. Beide gezond, mooi en vooral braaf.
Een volle zus (niet te koop) van ons jaarling staat 3 km verder op. Een half broer van ons jaarling, zelfde moeder, staat op de zelfde stal, dus 3 km verderop. De vader staat er ook en de moeder staat in mijn achtertuin. Ik denk dat je niet zoveel andalusiers op 1 plek kan vinden met zoveel familie dichtbij. Er is ook geen sprake van inteelt! Daar wordt streng opgelet.

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:18

En er staan ook nog een stel halfzussen... zoals mijn Imperiaaaaatje, super gezond veulentje!!!
Kijk maar in mn profiel!

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:20

barrye schreef:
Vreemd Patriesje, dat jij die daar nog nooit geweest bent een oordeel zo maar durft te geven op een stal.

Dat er nu 2 mensen zoals Cuento en Alano hier op bokt constant deze stal aan het zwart maken zijn, wil niet zeggen dat je dat klakkeloos over kunt en mag nemen. Wanneer je werkelijk hoort waarom deze 2 mensen geen gelijk hebben gekregen met hun klachten bij Vliestede, dan zul we wel anders praten. Maar ik mag hier niet andermans vuile was buiten hangen. Toevallig ken ik deze 2 gevallen en de paarden, al voordat zij ze kochten. Dus ik weet waar ik over praat. Ieder medaille heeft 2 kanten, maar blijkbaar is het hier leuk om maar een zijde van de medaille te bekijken.

Ga er eerst eens een paar keer kijken. En oordeel dan zelf. ER zijn genoeg mensen die er wel goede ervaringen hebben, maar die hebben waarschijnlijk geen zin om zich met dit geklets en geroddel op bokt bezig te houden.

Ik kom daar regelmatig in de stallen en snap niet waar je het vandaan durft te halen om zo klakkeloos kritiek van anderen over te nemen.



idd.. ben je d'r wel is geweest..?

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:46

Nog eentje die niet kan lezen...zie mijn bovenstaande reactie....

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:48

sorry verkeerd gelzen.. Knipoog
ieder zijn ervaringen..
ik weet wel dat ik daar ga stage lopen dit jaar..
zal er dus nog veel meer over te zien krijgen.. Haha!

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:08

We zijn allemaal erg benieuwd naar stage verhalen, leuk dat je dat gaat doen florislover. Ben benieuwd welke opleiding je volgt.

Nicole

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:09

hoi hoi,
ik doe de opleiding paardenhouderij niveau 4..
ga naar het 2e jaar.. Haha!
super veel zin in.. Knipoog

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:17

Leker vakantie houden nu en straks hard werken dus.
Heel veel succes voor straks, dat wordt vroeg je bed uit en laat er weer in, maar hart voor paarden zo te zien.

barrye
Berichten: 710
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:40

Patriesje,

Je stelt nu dat je alleen kritiek hebt over de paarden die ze verkopen bij Vlietstede

Zelfde opmerking: hoe kun je dat nu beoordelen als je er nooit komt, de paarden niet regelmarig ziet en alleen afgaat van enkeling die (v elal achter de rug van deze mensen om) wat kritiek zit te spuien.

Stuur me maar eens een PB'tj met wat namen van paarden die volgens jou niet goed waren. Tenslotte wil niet ieder eigenaar dat zijn paard zo op bokt over de tong gaat. WEllicht kan ik je daar wel wat anders of meer over mailen

Vergeet daarbij ook niet dat een aantal mensen met een beperkt buget van ca. 3000,-- a euro 4.000,-- een andalusier zoeken. Dat je dan meestal een SPAANS paard Zonder papieren krijgt en geen keuringstopper met een PRE papier zal je toch wel kunnen snappen. Zeker als een in Nederland geboren veulen al gauw minimaal euro 4.000,-- kost.

Als je de advertenties goed leest staat daar meestal wel duidelijk vermeld om wat voor soort paard het gaat. Paarden die ook allemaal verkocht worden met een koopovereenkomst waarin ook alle negatieve eigenschappen e.d. van het paard staan sinds de wet op consumenten verkoop van kracht is geworden. Klanten worden daar niet willens en wetens om de tuin geleid. Die suggestie wil ik eens bestrijden.

DAt er daar ook een aantal goede bekende paarden vandaan komen daar horen we jou en enkele anderen niet over.

Wat denk je bijvoorbeeld van Candilejo van Ymke ter Beek. Bekend van shows met Garocha o.a. dit jaar in Balkbrug. Evaline heeft dit paard daarvoor nog uitgebracht in Z-dressuur

Wat denk je van Pipaun, afgelopen keuring de op ene hoogste score voor morfologie in rubriek10, van 17!!!!! oudere hengsten. Hoger nog als hengst bijv. van Recidelca. Eigendom van Evalien Reinhard die hem samen met Giorgio.... daar gekocht heeft en opgeleid.

Of de bruine Grelo merrie van Tineke Dekker, waarvan een aantal mensen later moesten zeuren dat hij eigenlijk zo goedkoop was toen hij weer voor het dubbele te koop werd gezet.
Zo zijn er veel meer tevreden klanten die geen tijd of zin hebben hier op bokt te reageren. Of zelf van het bestaan van dit soort forums afweet.

Ik vind dus nog steeds dat je niet genoeg recht van spreken hebt om de paarden van deze stal te omschrijven als niet de beste.

Helaas kan trouwens ook niet ieder een een KWPN 'er betalen als bijv. Poetin En zijn ook heel veel Nederlandser zeer gelukkig met een warmbloed die geen keuring of bewegings topper is. Een minder getalenteerd paard hoeft niet afgebroken te worden als de eigenaar er tevreden mee is, zeker als hij daarbij w.b.t. aanschafprijs ook nog in zijn portemonne past.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:58

Nu wet het toch over geld hebben , wat kost een goede dan ?
Ik vind bv 4000euro toch ook niet niks. En de meeste hebben nog geen b proef gereden.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:33

Een goed ingereden 5 jarige Andalusische hengst met papieren, gekeurd, gezond zonder trauma's, ben je al snel rond de 15.000 euries kwijt. Je heb dan ook een gezond en vooral braaf paard, dat normaal is ingereden.
Een goed gefokt veulen met papieren is ook al snel tussen de 5000 en de 8000 euries.
Voor die prijzen zijn ook de nodige KWPN veulens te koop. Het is maar waar je van houdt en waar je je geld aan uit wilt geven.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:41

barrye schreef:
Of de bruine Grelo merrie van Tineke Dekker, waarvan een aantal mensen later moesten zeuren dat hij eigenlijk zo goedkoop was toen hij weer voor het dubbele te koop werd gezet.
Zo zijn er veel meer tevreden klanten die geen tijd of zin hebben hier op bokt te reageren. Of zelf van het bestaan van dit soort forums afweet.


Zeuren Verward

Die Grelo merrie is een supergoede merrie en de prijs die jullie voor haar vroegen was echt een schijntje. Maar zij stond te koop met de mededeling dat ze al een jaar onder het zadel was wat me nogal vreemd leek aangezien jullie haar toen nog geen jaar maar een paar maanden hadden. Persoonlijk had ik graag die merrie gekocht maar ik had toen al 2 paarden en 3 is echt teveel. En ja ik vind het belachelijk als iemand die merrie koopt en er overal mee loopt dat ze er o zo blij mee is en dan een paar maanden later voor meer dan het dubbele te koop zet.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:44

PhiaBink schreef:
Een goed ingereden 5 jarige Andalusische hengst met papieren, gekeurd, gezond zonder trauma's, ben je al snel rond de 15.000 euries kwijt. Je heb dan ook een gezond en vooral braaf paard, dat normaal is ingereden.
Een goed gefokt veulen met papieren is ook al snel tussen de 5000 en de 8000 euries.
Voor die prijzen zijn ook de nodige KWPN veulens te koop. Het is maar waar je van houdt en waar je je geld aan uit wilt geven.


Klopt helemaal en voor dat bedrag heb je wel een goed paard. En voor dat bedrag heb je een KWPN-er met een superafstamming die niet door de standaard ruiter te berijden is en dat is die PRE wel... Knipoog

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:49

wij zijn op vakantie geweest in spanje... we hebben daar gereden op een manege en wij gingen ook kijken voor een andalusier... hun hadden er geen te koop en verwezen ons door naar een fokker/handelaar...
daar aangekomen de stallen/paarden gezien...
een hengst van 20.000 euro, die we heel mooi vonden, maar wel wat te duur Knipoog
toen viel me oog op een mooie merrie met veulen...
de prijs hiervan was 7000... moeder met veulen én nog eens een veulen erin... hier wisten we niet wat we hier van moesten denken... dus niet gekocht...
maar er was veel keus... maar niet wat ik wou... of te duur....

barrye
Berichten: 710
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:45

Lisette,

Jij hebt ook geinfoormeerd naar de Grelo merrie voorzover ik weet.

Ze was op zijn jan- boeren- fluitjes aangereden bij de vorige eigenaar die haar als veulen gekocht had. Men had er wat gedetineerde op laten hobbelen als therapie. Daar is een groene Andalusier nu niet direct het meest geschikte paard voor. Ze had dus weinig zinnigs geleerd voordat ze bij Vlietstede op stal kwam.

ER zat rijtechnisch nog wel wat werk aan, al liet ze zich inmiddels wel braaf rond sturen, maar ze was actief genoeg. Te actief voor een echte beginner. Maaide bovendien met een been redelijk. Zo kon een kritisch oog ook nog wel wat vinden. Was verder klinisch in orde. Niemand had kunnen voorzien dat ze een paardf maanden later voor meer dan het dubbele te koop aan zou bieden.. En ook niet direct zo maar verkocht is. Uiteindelijk is ze aan kennissen van Tineke verkocht voor..........weten wij veel.

Als ze prijs zo belachelijk laag was, dan vraag ik me af waarom ze niet direct gekocht was door keuringsmensen, want er is wel wat op gereageerd maar de meeste mensen vonden het nog veel (of het waas hun type paard niet). Vergeet niet dat mensen vaak alleen veel geld uit willen geven bij grote fokkers zoals de Woeste Hoeve en Recidelca, anders gaan ze zelf wel naar Spanje.

Hier in Nedrland zijn wat duurdere PRE's niet makkelijk te verkopen om die redenen. In Drenthe/Friesland stonden dit voorjaar 3 PRE hengsten te koop, prijzen tussen de euro 10.000 en euro 20.000. Rontgenologisch goedgekeurd. In eigendom van dierenarts en 2 handelaren, zo uit Spanje gehaald. De jongste is nu eindelijk verkocht

Het lijkt helaas wel of de meeste Nederlands wel veel geld uitwillen geven voor een KWPN'er, maar het gros wil niet zo veel kwijt aan een PRE. Vreemd maar waar.