[Shire] grootste paard van de wereld!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:45

*slik* En dan vind ik [***] al groot

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:22

Oh helemaal geweldig gewoon. Bij mijn oude manege hebben ze ook shires die de huifkarren trekken. Op een gegeven moment vond mijn instructeur het ook wel handig als er iemand op kon rijden. Hij vroeg of ik het wilde proberen. Joh voordat ik erop zat! Maar dat beest stond alleen voor de kar, had ook nog niemand op zijn rug gehad maar het ging werkelijk zo makkelijk als hier al gezegd werd. Opstappen en gaan met die banaan. Alleen kende hij totaal geen beenhulpen. Moest ik maar achter een fjord aanhobbelen. Agherme fjord moest de benen onder zijn kontje vandaan lopen om hem voor te blijven

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:16

op het adres waarik de paarden rijdt zat er ook een shire
we hebben haar voor de vakantie gekocht, was toen net een jaarling, helaas stonden haar heupen al ietwat scheef
vorige maand was dit niet verbeterd, DA erbij, en die zei dat het was omdat ze last had van haar sprong (die ietwat dikker zat), en daardoor die kant ontlastte en scheef werd, dit kon niet meer goed komen, helaas.
dus nu is onze lieve jaarling terug naar haar fokker :'( , maar binnen een tijdje komt er een net afgespeend veulentje, dus die gaan we helemaal naar onze hand kunnen zetten, das dat zal wel leuk worden
(quinta, de jaarling gaf haar hoeven wel, maar durfde weleens uithalen, en ze kende haar kracht, dus ik riskeerde me niet )

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:22

dutske schreef:
op het adres waarik de paarden rijdt zat er ook een shire
we hebben haar voor de vakantie gekocht, was toen net een jaarling, helaas stonden haar heupen al ietwat scheef
vorige maand was dit niet verbeterd, DA erbij, en die zei dat het was omdat ze last had van haar sprong (die ietwat dikker zat), en daardoor die kant ontlastte en scheef werd, dit kon niet meer goed komen, helaas.
dus nu is onze lieve jaarling terug naar haar fokker :'( , maar binnen een tijdje komt er een net afgespeend veulentje, dus die gaan we helemaal naar onze hand kunnen zetten, das dat zal wel leuk worden
(quinta, de jaarling gaf haar hoeven wel, maar durfde weleens uithalen, en ze kende haar kracht, dus ik riskeerde me niet )

Hihi

Maar, in een boek had ik ook weleens gelezen dat een hengst een schofthoogte van 2M kon bereiken

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:29

Wat is er grappig?

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:33

Er zat een shire, maar ik kom er nu pas achter dat er al 5 pagina's van waren dus misschien hebben jullie het wel over zittende shires gehad

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:59

wauw als je daarmee een proefje rijd zo om te zien prachtig

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:09

Nannes schreef:
Er zat een shire, maar ik kom er nu pas achter dat er al 5 pagina's van waren dus misschien hebben jullie het wel over zittende shires gehad

ohja, wij zeggen zo van, we hebben 5 paarden zitten, of er zat daar een paard, daarmee bedoelen we gewoon dat we die paarden op stal hebben staan.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:17

dutske schreef:
Nannes schreef:
Er zat een shire, maar ik kom er nu pas achter dat er al 5 pagina's van waren dus misschien hebben jullie het wel over zittende shires gehad

ohja, wij zeggen zo van, we hebben 5 paarden zitten, of er zat daar een paard, daarmee bedoelen we gewoon dat we die paarden op stal hebben staan.

Oow, haha, ok dan

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:47

2 meter is voor een hengst volgens mij niet eens zo'n grote uitzondering hoor..

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:58

zo, als je die dan wilt rijden, mag je eerst wel het laddertje van de schoorsteenveger erbij pakken

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:59

hahaha ja of even stelen van de glazenwasser

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:46

er zijn wel hengsten van 2 meter geweest, maar het is wel een uitzondering.
Veel hengsten blijven in de 1.90 ergens steken. en er zijn veel hengsten die groter worden voorgedaan dan ze eigenlijk zijn...
Het zijn met name de ruinen die zo groot worden. Dat heeft te maken met testosteron. Dat zorgt er voor dat de groeischijven eerder dicht gaan, en dus dat ze eerder stoppen met groeien. Haal je dat hormoon weg (castreren dus) dan zullen ze langer door groeien. En deze paarden doen er al zo lang over om uit te groeien, dus dat is vaak een heel verschil met als ze hengst waren gebleven. Ik heb hier nu een 2 jarige merrie te koop staan die al 1.80m is. Ze groeien door tot ze 7 jaar zijn, waarvan 6 jaar omhoog, en het 7e jaar in de breedte. Deze dame zal dus hoog in de 1.90m gaan zitten. Dat is voor een merrie ook echt wel groot hoor. Maar ik moet zeggen, de grootste zijn ook standaard de liefste. Ik ken veel shires, en de kleinere zijn gewoon vaker pittiger. De echte grote joekels zijn vrijwel altijd ook grote sullen. Dus hoe groter hoe liever, en deze jonge dame hier in de wei voldoet ook weer perfect aan die eis

jokari

Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:29

Sherwood, hebben zwarte Shires altijd witte benen ? Nooit es eentje die helemaal zwart is ?

Mlies
Berichten: 14164
Geregistreerd: 23-07-03

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:03

Ooh wat zijn die ook supersupergaaf

Echt zo'n super uitstraling

Echt, als ik ooit geld en ruimte over heb......

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:24

jokari:
er zijn zwarte shires met minder dan 4 witte benen, maar het is uiterst zelden tot nooit dat er een zwarte shire is zonder witte benen. Vroeger kwam dat al sporadisch voor, maar nu geloof ik al zo goed als niet meer. Maar 1, 2 of 3 witte benen nog wel. Alhoewel zwart met 1 wit been ook al weinig voor komt hoor. Het is een raskenmerk die witte benen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:29

ik vind ze echt prachtig..
heb ze altijd al prachtig gevonden..

als ik groter was geweest zou het mijn droompaardje zijn..

ben namenlijk helemaal weg van koudbloeden..
maar ik zie mezelf niet met mijn amper 1.60 op zo'n groot paard zitten hahahaha

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 00:51

Wat een prachtig dier
Lijkt me echt gaaf, zo;n hoogte...!
Ik wil echt nog een keer op een Shire rijden

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:39

Cloverdale schreef:
ik vind ze echt prachtig..
heb ze altijd al prachtig gevonden..

als ik groter was geweest zou het mijn droompaardje zijn..

ben namenlijk helemaal weg van koudbloeden..
maar ik zie mezelf niet met mijn amper 1.60 op zo'n groot paard zitten hahahaha

enig idee hoe groot ik ben?
1.64m. Dus dat scheelt helemaal niks. Er is mij ook mijn hele leven voorgehouden dat ik op pony's moest rijden, en dat ik te klein was enz. Ik wou daar niks van weten, en heb zelfs op de manege, toen was ik helemaal 3 turven hoog, op grote paarden gereden. Ik vond het prachtig, hoe groter hoe leuker.

Met kracht win je toch niks, dus daar hoef je niet groot voor te zijn. Je zit op het zelfde zadel als bij de andere paarden, dus zitten doe je ook wel. Ok je been hulpen komen wat moeilijker over, maar dan heb je een zweepje als aanwijsstokje als je de achterhand iets meer op zij wilt hebben, werkt prima. Later heb je dat echt niet meer nodig, want zie zij die GP ruiters hun benen verleggen? Hoeft dus ook niet op een ander paard. Mits ze lekker getrained zijn. Nee hoor, laat je niks wijs maken! Ik ken kleinere mensen dan jij die ook op een shire rijden.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:30

Is juist gaaf als je 1.60 bent en je rijdt op een Shire.. Dan lijkt de Shire nog groter..

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:39

Ik dacht dat op de sherwood site stond dat de grootste shire 1.99 is en dat die van hun is? Staat ook wel een foto bij als het goed is. Of zag ik dat nou op een andere site staan...?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:47

nee magnus is niet van ons, die hebben wij verkocht. Hij heeft een heerlijk leventje bij iemand die echt om hem geeft.
maar er zijn ook nog veel grotere shires geweest. Ik weet alleen niet waar ze vandaan komen, of waar ze nu staan, en ik weet zelfs niet of er nog veel in leven zijn die zo groot zijn. Maar een stokmaat rond de 2m. zie je nog vrij regelmatig ergens voorbij komen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:59

Pfff zo 1 zal je maar op je voet gaan staan
Gelukkig zijn ze meestal super in de omgang, dat scheelt ook
Ik blijf het geweldige paarden vinden!

halibut
Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:02

Hey wat leuk een Shire topic! Foto's van mijn knakkertje staan in mijn profiel. Januari wordt 'ie wel 1 jaartje oud. Hij wordt zwart, en boven de 1,85 verwacht. Ik ga dit topic eens een beetje volgen.

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: [Shire] grootste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:00

hey!

k had een tijdje geleden een 8span shire's voor de bierwagen gezien
egt super gaaf
k mocht ze ook nog aaien egt heel erg lief

als het zou kunnen wou ik ook wel een shire alleen bij ons is het weiland daar te nat voor(dan trapt ie het helemaal kapot )
en de hele dag in de bak is ook niet zo'n leuk idee
maar k heb nu een hafje
ook leuk hoor

maar als het ooit nog is kan wil ik wel een shire