Gelderse paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:12

Tancreda4 schreef:
Ligt het aan mij, of hebben alle gelderse zo'n lieve zachtaardige blik in de ogen Lovers (of in ieder geval de meesten Lachen )

En dat was dus wat ik over Regina te horen kreeg op de tyrzaclinic waar ik met haar meegedaan heb.....
Na afloop kwam er iemand naar me toe, dat ze het zo'n vreselijk leuk paardje vond, maar dat het geen makkelijke leek. Ik beaamde dat maar zei dat ze wel een heel goed karakter had. En die vrouw vond dat ze dat ook echt uitstraalde, ze keek volgens haar heel oke uit haar ogen Lachen

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:39

Een goede vriendin van mij zegt over Lizzy: "Die is altijd vrolijk. Je wordt altijd vriendelijk begroet! Als jij aan het rijden bent kun je precies aan haar ogen zien wanneer ze ondeugend gaat doen. Zo leuk, zoveel expressie!"
Ook Lizzy is niet de makkelijkste om te rijden, maar als je goed consequent en eerlijk rijdt wil ze het wel voor je doen. Geef ze echter niet een pinkje...

Schijnheilig

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:56

Precies Regina idd....
Zoalng je consequent, duidelijk maar bovenal eerlijk blijft is het een heel fijn dier om mee te werken. Echter hoef ik haar ook niet onterecht te straffen, dan kan ik net zo goed gelijk afstappen.
En ook hoorde ik pas van iemand anders.... ze loopt veel beter je ziet ook niet meer steeds dat ren- vlucht- ettergedrag in haar ogen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:44

Heb al eerder gereageerd op dit topic, maar ik heb net foto's uit een stukje video gehaald, dus....

Hier is de dame!!
(foto's komen dus van film, vandaar ietwat onscherp..)

Afbeelding

Afbeelding

Na de overgang naar de paarden ben ik gestopt met springen en geprobeerd of we ook konden dressuren. We waren op dat moment Z startgerechtigd. En niemand die er ook maar over na had gedacht dat we misschien ook wel netjes konden doen Haha!

Vind het zelf wel aardig gaan met een boerenknol (moeders was echt een boerenhit... Knipoog ) En volgens mij heeft ze er ook wel plezier in.

Reacties zijn van harte welkom
Laatst bijgewerkt door Tody op 28-06-04 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:55

De fotos doen het helaas niet Verdrietig

Bij Otto kan je aan zijn hals merken of hij vervelend, irri of vreselijk gespannen is. Die is dan veel dikker dan normaal, nog of hij zijn hals opzet ofzo Tong uitsteken

Hier overigens nog wat fotos van hem (poseren + springen) => Fotos . Wel op een ander forum, maar moet hier even wachten voordat ik ze erop zet, anders krijg ik zo weer een pb dat ik teveel plaats Bloos

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:04

Tody helaas kan ik jou foto's niet zien Ben wel heel benieuwd!

Die foto's van Otto zijn wel weer erg leuk Blijft toch een leuk dier elke keer weer

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:17

Damn, ik heb altijd problemen met de foto's.... bij mijzelf doen ze het prima...... Boos!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:28

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:35

Ik heb het nog een keer geprobeerd... nu beter????

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:55

Ja, ik zie ze! Leuk paardje!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:16

Ik zie ze nu ook

Zeker een erg leuk dier!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:21

Hartelijk dank! Bloos

(maar wel een draakje hoor!!! Knipoog )

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:04

Prachtig beest!
Ik ben tijdje niet online geweest en dames sorry de foto's dat is er nog niet van gekomen.
Bij Maybe kun je het heel goed merken als ze ondeugend word of als ze het ergens niet mee eens is. Dat koppie dat ze dan trekt ow als blikken konden doden!
Als ze onder het rijden ondeugend wil gaan doen weet ik dat al van te voren omdat ze dan een soort kreun geluid maakt *LOL*
Ik ben het met jullie eens dat je heel veel expressie bij ze kan zien in de ogen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:19

Vos heeft een piepje...als ie begint te bokken gilt ie :"whiehiehie!!!!!!" en gaat er dan pas vandoor. Ben ik tenminste een beetje voorbereid...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:41

Otto kreunt ook veel. Maar niet van te voren met rijden.
Ja, als hij bokt maakt hij wat achterlijke geluiden Tong uitsteken

Met poetsen bijvoorbeeld, en je geeft een klopje op de kont die ie niet aan had zien komen is het: *Kreun!* Haha!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 00:12

gracia kreunt heel erg tijdens het poepen.... enne ze poept verder normaal....

verder kreunt ze af en toe onder het rijden.... echt heel appart...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 00:20

Regina had altijd een leuk kreintje/piepje/gilletje als tijdens het rijden haar stal- en weidegenootje er te dicht achter zat Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:02

graciaxxx schreef:
gracia kreunt heel erg tijdens het poepen.... enne ze poept verder normaal....

Haha, Otto hetzelfde. Ook tijdens het plassen Haha!

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:57

Is het me (nou eigenlijk mijn vriendje) eindelijk gelukt om de video opname op de pc te krijgen. Heb ik de foto's staan op Gofoto, als ik ze dan kopieer hier naar toe dan krijg ik GEEN FOTO in een wit vlak te zien.
Ligt Gofoto er uit of doe ik zelf iets verkeerd?? Boos! Boos!

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:54

Heb de foto's nu bij Shutterfly upgeload als het goed is moet het nu wel lukken.
De kwaliteit zal niet super zijn, heb ze van een video opname gemaakt maar het gaat om het idee Haha!

De foto's zijn van een CH van dit seizoen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot z'n lieve koppie; Lovers
Afbeelding

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:43

Wauw, wat een knapperd! Hij lijkt wel een beetje op Vos, hij heeft dezelfde houding en ook zo'n mooie nek (al zeg ik t zelf Schijnheilig ) Heb wel meer Zichem-afstammelingen gezien, zijn bijna allemaal hetzelfde type zoals Moreno en Vos

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:43

Thanx, ik dacht op de foto in je profiel ook al te zien dat ze wel wat van elkaar weg hebben Lachen.
Zou trouwens nog wel meer nakomelingen willen zien.
Waarschijnlijk ga ik 31 juli naar Hengelo naar de dag vh Gelders paard, ben benieuwd wat daar allemaal te zien is. Las net dat het misschien wel het mogelijk is om zelf mee te rijden en evt voor te brengen met sterpredikaat en bestgaande, lijkt me helemaal geweldig (even nog het nodige navraagwerk daarvoor verrichten)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:37

Dag van het Gelders paard is echt heel leuk, helaas is Vos gewoon als rijpaard bij het KWPN ingeschreven en omdat zn oma engels volbloed is heeft hij 25% vreemd bloed. Je paard moet een Gelders papier hebben tegenwoordig, "vroeger" mocht je ook met je KWPN papier meedoen als de afstamming maar klopte. Vos is ZichemxGoudsmid maar dus wel met een flinke scheut volbloed, dat was nooit een probleem tot 2 jaar geleden toen er ineens een officieel papier bij moest. Dat wouden we dus graag regelen, maar volgens de een mag hij wel als Gelders ingeschreven worden, volgens de ander niet, bovendien zou hij dan opnieuw gekeurd moeten worden vor het stamboek, na heel veel gezeur over en weer en hoge telefoonrekeningen heeft zijn eigenaresse besloten dat ze die inschrijving dan maar lekker in hun achterste moesten steken. Wel jammer hoor want Dag vh gelders paard was altijd wel de moeite waard. Zou er zeker heen gaan!

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:39

Heb vandaag Chiquita Salemink gebeld (van de organisatie) en het verhaal voorgelegd. Ik kan wel proeven meerijden en met bestgaande meedoen maar niet met het sterpredikaat, is dit jaar alleen voor merries. Volgend jaar in Didam kunnen ook de ruinen voorgebracht worden.
Heb ook het KWPN gebeld voor het overschrijven en als het goed is wordt het geregeld...dus ben benieuwd.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:51

Leuk! Misschien kom ik wel even kijken.