TS, ik heb ook een PRE hengst. Nog niet zo heel lang, hij is sinds eind mei in Nederland.
In Spanje stond hij 23u per dag op stal, en als hij eruit kwam mocht hij nooit eens iets doen wat hij zelf wilde, hij moest altijd luisteren. Toen hij hier in de paddock kwam heeft hij eerst een kwartier alleen maar gesteigerd van blijheid, en omdat hij niet goed wist wat hij met die vrijheid moest.
Nadat hij doorhad dat we niks van hem wilde, heeft hij alleen maar liggen rollen. Dat dier had die kans nooit gehad, en hij genoot nu zo van zijn vrijheid!

Omdat ik eerst niet wist hoe sociaal hij was stond hij lekker buiten in een grote paddock naast 2 andere paarden. Na een tijdje heb ik hem samen gezet met een ruin, en het gaat ZO goed. Ik heb mijn paard COMPLEET zien veranderen. Hij is veel rustiger in zijn koppie geworden, en laat nu echt paardengedrag zien. Hij kwam in Spanje maar een uurtje uit zijn stal, en was daarom ook heel druk. Nu is hij zo ongelofelijk rustig, gewoon zoals een paard hoort te zijn.
Je hebt hem laten ruinen, zorg dan nu ook dat hij lekker buiten kan staan met een vriendje. Een half uur alleen op de paddock is niet paardwaardig.