Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marall schreef:Ik meld mij hier ook even!
Ik ben namelijk van plan om een jaarling te kopen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een merrie moeder is half fries/Duits springpaard. Vader is bonte Harry.
Nu heb ik een paar vragen namelijk:
Mijn dochter wil in de toekomst graag springen en cross rijden. Maar ook wat dressuur (is natuurlijk de basis). Wat zijn jullie ervaringen wat springen betreft aangezien Friezen geen springers zijn.
Verder wil ze recreatief rijden en ik wil haar in de toekomst beleren voor de kar.
Is de BP wel een beetje pittig ik bedoel niet sloom?
Mijn dochter is daar wel wat bang voor.
We hebben ervaring met friezen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.
Marall schreef:Dank jullie voor de reacties. Wij willen eigenlijk ook alles met een paard kunnen doen.
Maar jullie helpen mij in ieder geval om een juiste keuzen te maken.
Inderdaad friezen kunnen nauwelijks springen![]()
Tinkers ook niet maar de wonderen zijn de wereld niet uit wij hebben een Tinker die goed en hoog kan (zie mijn profiel) springen zo zie je maar.
@pinto1 leuk paard heb je ik heb even in je profiel gespiekt.
Ik hoop dat ik hier nog meer reacties lees over het karakter en de eigenschappen van de BP heeft er iemand ook een BP met als vader Bonte Harry?
LiiNd_Y schreef:Woon onderin Drenthe, weet niet of het ene optie is, haha?
Ik kan op de mijne rijden maar ze is nog geen maand echt onder het zadel dus het is dressuurmatig niet heel geweldig.
ivy_power89 schreef:Ja in de dressuur ring misstaan ze echt niet!
En verrassend genoeg vinden de meeste jury leden die ik nu gehad heb hier in het "westen" zo'n bonte fries ook nog eens erg leuk ook!
Buitenritten gaan wij na Almelo voor het eerst echt doendus weet niet hoe hij buiten is, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Voor een klein sprongetje hier en daar zijn ze vast wel geschikt, maar voor het serieuze werk? ik weet het niet.......
Rachel_x schreef:Jean, die is gaaf zeg, wauw!
Hier een foto van mijn dametje Femme. Nu 3 jaar en 9 maanden
[ Afbeelding ]
Jolliej schreef:Misschien kunnen we iets doen dat jullie op dezelfde dag kunnen? Dat ik maar een maal te rijden zeg maar
Esaqar schreef:Jolliej schreef:Misschien kunnen we iets doen dat jullie op dezelfde dag kunnen? Dat ik maar een maal te rijden zeg maar
Ja zou ook kunnen! Ik heb alleen een probleem dat de mijne de trailer (nog) niet op wil... en omdat wij zelf (nog) geen trailer ter beschikking hebben kan ik het op het moment ook niet oefenen. Dus ik zou niet naar een locatie kunnen komen buiten 5 km. (binnen een straal van 5km valt nog wel te lopen)