Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 10:16

dat is zeker fijn, ik houd het in de gaten :)

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:20

_black_rose_ schreef:
Gek is dat, haflingers spreken me niet echt aan, Friezen nog veel minder. Ik vind ze gekruisd dan weer wel heel erg leuk. Beetje alsof ze het beste van beide werelden hebben ofzo. Ze zijn vaak net iets ranker en groter dan de gemiddelde haflinger en compacter en minder slungelig(excuses aan de friezenliefhebbers) dan de gemiddelde fries. Bovendien vind ik die koppies zowel edel als intelligent. Ik zou wel een haf x fries willen:)


Ik heb dat ook ik vind friezen namelijk niks (naja niks dat klink zo onvriendelijk) maar de kruisingen die er van rond lopen hebben soms wel echt de Wooooohw factor. Ben dan wel weer een haflinger fan :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:25

Leuke kruisingen komen er voorbij. Wat me wel opvalt is dat ze bijna allemaal zwart zijn.
Maar dat verandert niets aan mijn mening dat ik ze wel erg leuk vind

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 10:31

Ik denk dat veel mensen deze kruising zo leuk vinden omdat ze wel maat hebben, maar toch lekker barok zijn, de invloed van de Haflinger, de Friezen van nu worden zo sjiek gefokt, ik vind dat ook erg jammer.

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:02

Miepie77 schreef:
Ik denk dat veel mensen deze kruising zo leuk vinden omdat ze wel maat hebben, maar toch lekker barok zijn, de invloed van de Haflinger, de Friezen van nu worden zo sjiek gefokt, ik vind dat ook erg jammer.


Helemaal mee eens! En het karakter niet te vergeten..... ;)

lovebrechjex
Berichten: 390
Geregistreerd: 23-06-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:15

bir schreef:
lovebrechjex Wat een plaatje!!!
Hoe groot is je knapperd?

Dankje! Brechje meet nu rond de 1.50, misschien1 a 2 cm hoger. Mooi maatje! :)

lovebrechjex
Berichten: 390
Geregistreerd: 23-06-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:18

Miepie77 schreef:
Ik denk dat veel mensen deze kruising zo leuk vinden omdat ze wel maat hebben, maar toch lekker barok zijn, de invloed van de Haflinger, de Friezen van nu worden zo sjiek gefokt, ik vind dat ook erg jammer.

Mee eens! :) ik vind de Fries x Haflinger wel wat sjieks hebben. Maar ook barok! Dat is ook waarom ik ze zo leuk vind.

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:53

Vandaag nog eens een foto van Tina gemaakt. Ik word er helemaal blij van. Wat is ze al groot met haar 1,5 jaar!
Afbeelding

Dinkie03

Berichten: 28
Geregistreerd: 11-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:30

Leuk bir, hier lijkt ze wat meer 'lijf' van haar moeder te hebben :) Hoe groot is ze nu ongeveer?

meisje2000; er zijn bij de melkerij merries die vrijwel altijd een zwart veulen krijgen, en er zijn merries die vrijwel altijd een bruin veulen geven. Maar het gros (bij ons) is bruin, je ziet hier alleen vooral de zwarte nakomelingen voorbij komen. Zwarte veulens zijn (momenteel) ook populairder dan bruine.

Hier een voorbeeld van een bruine (jaarling, van Wiebe)
Afbeelding

De bruinen komen in allerlei tinten voor, van heel donker tot kastanje. Ook hier zijn bepaalde merries die vrijwel altijd een specifiek donkerbruin veulen krijgen en anderen die een lichter bruin veulen krijgen.

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:58

Dinkie03 idd ze lijkt op een grote haflinger in het zwart! Nou, ze gaat toch op de 1,45 aan (nu) . Dus ik denk dat ze goed aan de maat komt! *\o/*

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:10

Bir, Serena is ook net een zwarte haflinger, die is nu 1.50. Mooi tussen maatje is dat :j

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:49

dan word gaat Tina ookwel richting de 1.60m, ik denk dat Nick nog groter gaat worden, hij heeft zulke lange benen en is nu al even groot als zn vriend een Tinker van 1.50m en dat met 1 jaar en 4 maanden.

Met de tijd wil ik er nogwel een bruine bij, maar ik moet zeggen dat ik bijna alleen zwarte exemplaren aangeboden zie of kleintjes en wil tochwel graag een die minstens 1.55m word, maar goed eerst met Nick aan de gang.

Op Duitse sites zie je ze wel iets vaker, maar nog geen grote maat gezien in het bruin.

lovebrechjex
Berichten: 390
Geregistreerd: 23-06-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:32

Bir; wat een knappe dame! Al aardig aan de maat, word een mooi maatje dan! :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:48

Dinkie03 schreef:
Leuk bir, hier lijkt ze wat meer 'lijf' van haar moeder te hebben :) Hoe groot is ze nu ongeveer?

meisje2000; er zijn bij de melkerij merries die vrijwel altijd een zwart veulen krijgen, en er zijn merries die vrijwel altijd een bruin veulen geven. Maar het gros (bij ons) is bruin, je ziet hier alleen vooral de zwarte nakomelingen voorbij komen. Zwarte veulens zijn (momenteel) ook populairder dan bruine.

Hier een voorbeeld van een bruine (jaarling, van Wiebe)
[ Afbeelding ]

De bruinen komen in allerlei tinten voor, van heel donker tot kastanje. Ook hier zijn bepaalde merries die vrijwel altijd een specifiek donkerbruin veulen krijgen en anderen die een lichter bruin veulen krijgen.


Ik zie er nu inderdaad meer bruinen voorbij komen maar het viel wel op ja al die zwartjes

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:47

Nou, ik vind mijn zwarte wel heel erg mooi . Ik vind die bruintjes zo" gewoon" als ik het ff zo mag noemen! ;) Daar wil ik niet mee zeggen dat ik ze niet mooi vind hoor! Ik vind trouwens alle kruisingen mooi!
Idd komen ze blijkbaar goed aan e maat deze frieslingers!

hendrika93

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Tricht

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:38

zitten wel leuke kruisingen tussen :)

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 14:02

bir schreef:
Nou, ik vind mijn zwarte wel heel erg mooi . Ik vind die bruintjes zo" gewoon" als ik het ff zo mag noemen! ;) Daar wil ik niet mee zeggen dat ik ze niet mooi vind hoor! Ik vind trouwens alle kruisingen mooi!
Idd komen ze blijkbaar goed aan e maat deze frieslingers!

Gewone kwpn_er bruin vind ik ook niets aan maar dit soort bruin met dan vaak wat donkerdere benen vind ik wel mooi hoor:-) L blijft pikzwart tochwel het mooist, is Nick ook hahaha ;)

Dinkie03

Berichten: 28
Geregistreerd: 11-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:50

Gisterochtend is het laatste veulen van 2014 geboren op de paardenmelkerij: :)

Afbeelding

Het is een bruin merrietje, stond vlot op de benen en heeft al goed gedronken bij de moeder.


De zwarte veulens zijn ook altijd als eerste verkocht inderdaad; populaire kleur!

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:59

wat leuk!!!!!!!!!!!!!!!
Deze is dus niet te koop.Je baas vertelde dat hij alleen bruine wil! ;)

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:01

Bij mij op stal stond er eentje, heel mooi dier! Niet zwart zoals de meeste hier maar beetje donkere palomino :)

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:16

Dinkie03 schreef:
Gisterochtend is het laatste veulen van 2014 geboren op de paardenmelkerij: :)

[ Afbeelding ]

Het is een bruin merrietje, stond vlot op de benen en heeft al goed gedronken bij de moeder.


De zwarte veulens zijn ook altijd als eerste verkocht inderdaad; populaire kleur!


Haha wat toevallig, ik stond vanmiddag met de eigenaresse van mijn pensionstal te praten en die vertelde dat ze gisteren op een melkerij was geweest en dat daar een veulentje werd geboren! Ze vindt mijn fjord x fries leuk en was zeer gecharmeerd van een bonte haf x fries die op de melkerij staat. Maar die was helaas niet te koop hoorde ze, anders had ze hem graag willen hebben <3

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 17:37

Ja die bonte is ook leuk, weer een prachtig veulentje Dinkie03 :)

Dinkie03

Berichten: 28
Geregistreerd: 11-05-09

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:14

Haha, niet alle bruine veulens blijven bir! Er is helaas niet genoeg stalruimte om ze te houden 's winters.
Elk jaar wordt er een keuze gemaakt welk veulen blijft (1 tot 2 per jaar).

Toevallig har166!! Iedereen die toen op excursie was had echt enorm geluk dat ze de geboorte konden mee maken! :)

Ja klopt, die bonte blijft ook!

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 14:03

Voor de mensen met een volwassen exemplaar, welk zadel past er goed op?

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kruising Haflinger*Fries , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:01

Wij hebben er een boomloosje opliggen, maar dat is meer vanwege het budget (niet mijn eigen) wn het feit dat ze erg schommelt qua gewicht.