Campeonato 2013 PRE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:40

Als ik de knoop eerder had doorgehakt dan had ik mijn oudere merrie wel mee kunnen nemen maar die is nu totaal niet in keuringsconditie :D.
Mijn hengst heb ik als driejarige gekocht en na koop bleek hij een ernstige heupblessure te hebben. Die is hartstikke happy in de wei met zijn shetmaatje maar als je hem teveel belast dan speelt zijn blessure op. Helaas dus ook geen keuringsmateriaal. Ik hoop dat ze iemand anders vinden die de plek wil opvullen. Het is toch zonde.

Ik zal het eens proberen met het scheerapparaat. Kan me alleen geen foutjes meer permiteren.. :). Alhoewel, ik heb net de filmpjes van SICAB.tv bekeken ter inspiratie en daar hebben ze de manen echt super kort. Dus wat dat betreft heb ik nog wel wat speling.

Ik hoop dat je nog een zadel vind. Van wat ik kan me uit 2011 kan herinneren zit er een super beweging op die van jou dus als het niet helemaal vlekkeloos verloopt dan word dat je vast vergeven!

SandravdB

Re: Campeonato 2013 PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:55

Mijn merrie is ook niet in keuringsconditie en gaat ook mee inplaats van me hengst, gewoon voor de ervaring zie wel wat het wordt. Manen moet ik dus nog aan gaan beginnen, ben benieuwd of ik er iets van kan maken.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:21

alegre schreef:
Ik hoop dat je nog een zadel vind. Van wat ik kan me uit 2011 kan herinneren zit er een super beweging op die van jou dus als het niet helemaal vlekkeloos verloopt dan word dat je vast vergeven!

Haar stap en draf zijn ook al best netjes onder het zadel voor een paard wat nog maar een paar maandjes ingereden is. Maar haar galop is nog met het hoofd ergens in verweegistan en ze springt ook nog niet zo graag aan en ik mag gee nzweep meer met een 5 jarige...

Het is ook een boef.. want vorig jaar heeft madame haar beweging aan de hand volledig verkloot.. en dat was jammer want ze heeft idd 3 heel fijne gangen.. het heeft met ook wederom op 0,25 punt de bronzen medaille gekost -O- Net als in 2011, alleen toen kwam het omdat ze nog erg jeugdig in uiterlijk was vergeleken de rest.. dat is wel weg :+

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:48

Haha, ik weet het. Wij mochten in 2011 de bronzen medaille mee naar huis nemen. Maar dit jaar kan je je revancheren! Driemaal is scheepsrecht. Al is het voor mij wel jammer dan..
Ik had gehoopt ook wat verder te zijn in de training. Mijn bak is mul en op het land is het te glad. Ik moet het hebben van de stap en galop. Helaas heeft ze van nature geen mooie uitgestrekte draf. Wel correct maar het maakt geen indruk. Gisteren de galop proberen te oefenen maar dat was niet verantwoord met zo'n slechte bodem. Straks heb ik helemaal geen paard meer om mee te nemen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:11

Haha, die van jouw is ook zo mooi, ik denk niet dat dat gaat lukken...

De uitgestrekte draf is bij mij onder het zadel ook nog heel vaak niks hoor. Ga je wel zeker weten rijden dan?

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:58

Nee, ik ga geen proef rijden. Heb getwijfeld maar ben nu blij dat we het niet gaan doen. Ze is nog niet zo lang onder het zadel en ik ben ook niet zo'n super ruiter. Met vreemde omgevingen hebben we ook nog geen ervaring en ze is nu alleen zonder haar zusje dus verwacht dat ze wel wat stresserig is.
Vind de keuring al heel spannend als ik dan nog moet rijden dan heb ik het helemaal niet meer :D . Neem wel mijn zadel mee. Ik begreep dat je je paard beweging mag geven dus dan gaan we maar even een rondje doen voor de ervaring. Misschien zijn we dan volgend jaar zo ver..

Ik had me voorgenomen om super goed te trainen zodat we misschien een puntje meer kunnen scoren voor de beweging maar dat is niet helemaal gelukt. Maar goed we zien het wel.

Vind het wel echt leuk om naar de paarden onder het zadel te kijken en zou willen dat ik het lef had! :-)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 21:08

Rijden is oo kecht spannend daar! Ik geef verder nergens om, heb Galina ook zo meegenomen naar een clinicdag naar de verenging, was ze pas 15 keer onder het zadel geweest. Dus voor het eerst van het terrein af, voor het eerst met andere paarden in de bak etc. maakt me niks uit, dan ben je ook aan het oefenen. Gewone wedstrijden maken me ook niet uit, gaat dat een keer fout, volgende keer beter. maar dit is maar 1x per jaar...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:13

welke dag is het leukste om te gaan kijken?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:35

Waarin ben je het meest geïnteresseerd?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:43

Ik ben er zaterdag samen met Frank & Joyce van Stoeterij den Rijthof :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:44

Ben je er zondag toevallig ook, wil wel foto's van mijn maffe merrie onder het zadel, als ik bak door probeer te komen

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:46

Nee helaas :(
Mijn camera gaat ook niet mee, mijn sensor is zo stoffig dat ik geen scherpe foto's meer kan maken. Baal er echt heel erg van maar deze week kan ik hem waarschijnlijk niet laten reinigen.

Kom je van ver? Ik kan natuurlijk ook gewoon buiten de keuring een keer langskomen ;)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:49

Valt mee, is die merrie die door danzarin gedekt is dit jaar, dat schimmeltje, kom zelf uit erp

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:50

Dat valt mee inderdaad, 40 minuutjes rijden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:12

Cyrina, kun je geen Christ Iberica ritselen via Buitenzinnig? Om te lenen? :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:39

Geen idee.. ken het niet..Zal eens kijken. maar dan heb ik als ik haar ga rijden, sowieso 2 weken er niet meer opgezeten.. Ik weet niet of dat eerlijk is, vooral ook omdat ze nog niet eens helemaal bevestigd is in galop.

Gisteren de manen van de 2 2jarige merries eraf gehaald.. beetje laat, want ze hadden allebij al hele lange manen, dus er zit een bochtje direct boven de manenkam waarbij bij een, zowel links als rechts omdat ze naar 2 kanten vielen...ziet er niet uit..

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:53

Cyrina, ik heb ook een bochtje in de manen :D . Morgen ga ik het nog korter knippen. De manen wassen heeft bij mij wel wat geholpen.
Als je niet zeker bent wat betreft het rijden dan moet je het gewoon niet doen joh. Scheelt een hoop stress en volgend jaar kun je haar ook onder het zadel laten zien? Volgens mij ga je het evengoed al hartstikke druk krijgen :) .

SandravdB, zijn jou manen gelukt?

Die van mijn begint alweer een beetje teddy te worden. Ze zit helaas niet meer zo glad in haar vacht. Hebben jullie daar geen last van?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:43

Nou zitten paar happen in de manen, maar dat probeer ik morgen wel beter te doen, heb dadelijk les met haar maar ben ziek, heel handig paar dagen voor de keuring met nog genoeg te doen. Die van mij heeft ook iets wintervacht, die stond dag en nacht buiten, sinds zaterdag is ze pas naar binnen gehaald, doe je niets tegen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 11:49

Galina is een heel klein beetje in haar haar geschoten, de andere 2 nog niks gelukkig. Galina is altijd de eerste..

Ik denk inderdaad dat ik het niet moet doen het rijden, dat zou niet eerlijk zijn ook tegen haar. Ze is tot nu toe zo extreem braaf geweest met alles. En haar dan zo overvallen met iets wat absoluut tegen de grens van haar kunnen op dit moment is terwijl ze dan al 3 weken niet gereden is... kan ik gewoon niet maken naar haar.

En met 5 paarden die ik moet presenteren en 2 stands bij me, ga ik me heust niet vervelen... hihi

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:50

Ik kom met een vriendin zondag kijken :) Lijkt me een hele ervaring, we hebben allebei zoiets nog niet eerder meegemaakt.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:55

Dit is in Heeze hé? Even kijken hoe ik er kan komen, anders kom ik wat foto's maken denk ik! :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:46

Ik baal zo dat mijn sensor te stoffig is momenteel :C

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:29

zoey, ik heb een nieuw lichtsterklensje, je mag wel met die van mij spelen zaterdag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:18

Kim, ik wil ook gaan een van de dagen. Je zou mee kunnen rijden?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:00

Ik ben er zondag ook en mag iedereen naar de bak gaan begeleiden. :)
Ik heb er super veel zin in, vertrek zaterdagavond al en overnacht ook daar.