Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
castano schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
deze is ook erg gaaf heb hem zelf uitgekozen in Mexico om hier in Nderland nog een lijn op te zetten:)
van hem komt er in mei diepvries sperma naar nederland
zou ook erg mooi zijn op je merrie
in America springen ze zeer zeker met de azteca ze doen daar veel mee in eventing dingen

) en dit zou ik in een veulen ook graag terug zien, dus ik ben wat terughoudender met hengsten met een ramsneus. Ook al is het hoofd natuurlijk niet het belangrijkste, maar ja het is de bedoeling dat ik er wel elke dag naar kijk.
en meer info over zijn bloedlijnen
!
)) krijgen onvoldoendes bij de keuring daarvoor en worden daardoor meestal afgekeurd. Overigens wordt een onedel en te extreem ramshoofd ook niet hoog beloond bij de Lusitano's.

castano schreef:ja dat is inderdaad een beetje te..ramshoofd..doet me aan zon buldog hond denken ihihi(omdat hij wit is)

! ( Dus Top Deck, etc). ElCid schreef:Castano, ik ben heel benieuwd hoe hij er nu uitziet, wacht vol spanning op nieuwe foto's. Lijkt in ieder geval een mooi dier.
Een link naar een echte ramshoofd, het kan nog extremer, maar in sommige gevallen ligt het neusbeen nog hoger tussen de ogen. Nadeel van paarden met zo'n hoofd is dat hij gezichtsveld daardoor beperkt wordt en dat kan lastig zijn met rijden. Een convex hoofd is ook wat "rond" maar het deel tussen de ogen blijft dan nog vrij vlak. Ik hou meer van een recht hoofd en vind , niet extreme, arabieren hoofden bijv. heel mooi ( dus licht concave lijnen).
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-a ... 2476_n.jpg
Jessix schreef:Ik ken vele Veiga's en ook die staan bekend om hun welwillende karakter, ja ze kunnen wat 'elektrischer' reageren, maar eerlijkheid en inzetbaarheid staat bij Manuel Veiga voorop. Je moet 100% op je paard kunnen vertrouwen.
castano schreef:@Cambier...misschien moet je eerst eens lezen waar het hier omgaat???
voor dat je reageert, dan snap je dat jou opmerking "dat de azteca geen meerwaarde voor de lusitano is gewoon heel erg DOM is en off topic.
het gaat hier om de azteca en niet over de lusitano

Cambiar schreef:Er lopen ook goeie rond. Dat is waar. Van die harde werkpaarden. Het is dan de vraag voor wat je kiest.
Veelal wordt met het 'oog' gekozen om een kruising te maken....niet met het verstand...