Had je het trouwens over Famoso? Van andalusieropmaat? Ik kan t filmpje niet goed bekijken op mijn mobiel maar kijk zo ff op de laptop! Inderdaad sprookjesachtig paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanne135 schreef:Ja inderdaad, limonero is heel gevoelig. Kun je zo zien.
Had je het trouwens over Famoso? Van andalusieropmaat? Ik kan t filmpje niet goed bekijken op mijn mobiel maar kijk zo ff op de laptop! Inderdaad sprookjesachtig paarden bomproof staat er, ideaal! Vind wel jammer dat zn manen kort zijn terwijl hij wel een mooie voorpluk heeft
upendo schreef:Eerlijk? Ik heb al je posts doorgelezen..
Als ik jou was zou ik niet zo vastklampen aan het 'eisje' Andalusiër.
Het zijn hele mooie paarden, maar als jij gewoon een beetje wil boshossen.. Kijk dan misschien eens naar een ouder paard die je daarmee nog een plezier kan doen..
Cyrina schreef:Lijkt me een zeer plezierig paard in omgang, maar ik vind hem linksachter niet helemaal oke lopen.
bigone schreef:Upendo heeft wel gelijk, je kunt op een anda echt wel boshossen, maar ts is verliefd op het uiterlijk van een paard, net zoals vroeger elke penny droomde van Black Beauty. Mooie dromen maar wees even reeel als je met dit gevoelige ras en dan niet alleen in de mond maar bij alles aan de gang wilt dan is het toch beter om eerst eens een poosje les te nemen op zo'n paard. Hengst(ookal zegt ze nu ruin), dikke nek, lange, wapperende manen en een staart van twee meter, kom op, kijk naar wat je wilt en sta iig open voor alle paarden. Ik weet niet hoe oud ts is of haar ervaring maar met een mooi paard kun je zeker boshossen maar ook mee veronngelukken. Alleen al haar reactie op het gevoelig zijn van dit ras( ik houd niet van harde handen) zegt mij dat ze er nog niet alles van snapt want het zijn echt niet alleen de handen maar zoveel meer.Je koopt niet alleen een paard voor zijn uiterlijk, dit vind ik kortzichtig of dromerig, maar met een doel en dat is ontspannen buitenrijden en dan kun je, wat Upendo zegt, ook kijken naar een wat ouder, bomproof paard die alles al een keer gezien heeft, ookal is het dan niet meteen je "sprookjespaard".
betadine schreef:Interessant topic dit. Wij zijn ook naar een leuke recreatieve spaanse op zoek.
Ik verschiet ook soms van de prijzen. Ik zou echt geen 5000€ betalen voor een wandelpaard ook al is het een hele mooie. Wij gaan waarschijnlijk voor een gewoon recreatiepaard gaan en de droom van een andalusier/pre laten varen omdat we gewoon niets vinden onder de 2000€. Het was eigenlijk de bedoeling eentje te vinden om af en toe mee te nemen op wandeling met mijn vriend die niet gevorderd is. Verder zou het vooral het weidegezelschap worden van mijn merrie. Maar zoals ik al zei ik geloof niet dat ik dit ga vinden waardoor het maar een 'simpel' paardje zal worden![]()
Hopelijk heb jij meer succes tijdens je zoektocht...