[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:19

Branka, ik vraag me dan liever af hoe het komt dat die paarden 'lastig' zijn;) sommige paarden zijn zo verward dat ze lastig overkomen en als je die zo gaat overbluffen breek je ze in mijn ogen..

Met dat elastiekje bedoel ik; hij buigt zich de ene kant op, houdt zijn hals vast de andere kant op bijvoorbeeld, soort slangen-paard.Maar op dat moment ontrekt hij zich mooi aan zijn lengtebuiging en zijn ruggebruik, hij is echt veel te slim daarin de boef..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:28

cloris schreef:
Inrijden leuk, maar zonder zoveel dwang, bah ik word daar af en toe naar van, heb nu al zoveel filmpjes gezien van paarden die daar zadelmak gemaakt zijn maar ik vind het nog het meest op 'breken' lijken.

Mja, mijn inziens lijkt het daar niet alleen op, maar is dat het ook gewoon. En ik zie de meerwaarde daar niet van bij onbevangen dieren. Maar goed, ik ben heel benieuwd naar zijn verhaal hierbij. Misschien ga ik het dan begrijpen, maar misschien ook niet, maar dan heb ik wel 'zijn' verhaal gehoord ipv aan de hand van het internet mijn mening te vormen.

Maar ik zal uitgebreid veslagleggen voor jullie, tenminste, ik zal mijn best doen haha

@ Kell, ik zal je wel even een mailtje sturen morgen met daarin de educatierondes... Je moest je er wel voor opgeven vooraf, maar ik weet niet in hoeverre dat problemen geeft.

Ik heb maar aan 1 ronde niet deel kunnen nemen omdat ik te laat had opgegeven (en bij 1 was ik dan verhinderd)...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:48

Zal vragen of mijn instructrice er ook interesse in heeft. In dat geval krijg ik ook graag het mailtje met data.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:29

soeske schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Vp_F_l0L0LE

Hij doet het echt goed! Nog niet zovaak los geweest, maar een nieuwe eigenaar heeft hier echt een goed paard aan (ja, hij is te koop..)

is dat die van Calista?
wat een schatje <3
hoe groot is hij?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:32

Suelza schreef:
BrankaZ schreef:
Wat jij beschrijft kan ik volkomen begrijpen. En voor zover ik bekend was met de methode ook mijn gevoel erbij. Als een paard het niet nodig heeft waarom dan zo overvallen?
Wel interessant om je hierover te 'horen'.

Ja, ik ben ook echt heel benieuwd naar vanavond! En nogmaals, tis absoluut niet mijn ding, maar ik ben desondanks wel geinteresseerd naar wat zijn beweegredenen hiervoor zijn.

En stiekem ook in hoeverre hij ontvankelijk is voor meningen van anderen, aangezien ik vermoed dat hier een hoog "Hallelujah _/-\o_ penny mutsen- gehalte" aanwezig zal zijn.

waar , wanneer en hoe laat is dat?
dan komt deze pennymuts ook ff :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:32

Oh ik zie hem nu ook pas Soeske, wat een gaaf dier!!

Hoe is het met jouw kanjers Nombrado?

heikedenise

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:34

Zo we hebben er zin in

Suus ik zal vanavond ook even naar jou filmpje kijken

Elize – hoe dat jij het beschrijf kan ik mijn eigen ook volledig bij aansluiten, ik ben benieuwd naar je reactie als je vanavond bent geweest

Lizzy – veel rijplezier

Beda – lees dat zkim lekker aan het donderstenen is, wanneer heb je weer wedstrijd

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:38

cloris schreef:

koud geweest en weinig kunnen rijden vanwege het weer.
maar nu weer voorjaar in de bol (incl de hengsten haahhaah) en weer lekker aan het oppakken.

Nombrado krijgt ook hier en daar al bruine hagelslagjes..... :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:39

heikedenise schreef:
Beda – lees dat zkim lekker aan het donderstenen is, wanneer heb je weer wedstrijd

Ja hij zal wel voorjaarskriebels hebben dan ben ik slechts een vervelende luis in de pels voor hem tijdens het rijden hahaha. Bij de barokke in april wilde ik weer starten, hopelijk is hij dan zijn voorjaarskriebels kwijt :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:41

nombrado schreef:
cloris schreef:

koud geweest en weinig kunnen rijden vanwege het weer.
maar nu weer voorjaar in de bol (incl de hengsten haahhaah) en weer lekker aan het oppakken.

Nombrado krijgt ook hier en daar al bruine hagelslagjes..... :+

Oh nog een hagelslag, gaaf!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:43

cloris schreef:
Oh nog een hagelslag, gaaf!

Gaat die tijd hard hé!
Nombrado wordt al weer 11 dit jaar

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:43

cloris schreef:
heikedenise schreef:

Ja hij zal wel voorjaarskriebels hebben dan ben ik slechts een vervelende luis in de pels voor hem tijdens het rijden hahaha. Bij de barokke in april wilde ik weer starten, hopelijk is hij dan zijn voorjaarskriebels kwijt :+

ik duim voor je

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:50

cloris schreef:

Zeker :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:08

Zo, weer een lekker tempo erin he :D

Madelief haha een hyperfuurtje, ik denk ook dat ik toch maar voor het afscheren ga.. Maar wil wel z'n voorpluk laten hangen dan :=

Denise oei ook al zo'n heet paard gisteren, zat er wat in het weer?

Kelly ooh wat ziet hij er weer knap uit, blijft een plaatje! Z'n snuitje is zo lief haha. Oh en zal 't doorgeven aan manlief, dan wil hij tenminste misschien nog eens de paarden beethouden als ik in een fotobui ben := Heee maar zelf ook een leuke paardenvent aan de haak geslagen dus?

Elise interessant avondje dus vanavond, ken die vent niet maar zal eens googlen.

Ilona ja hihi, volgens mij is hij al eens voorbij gekomen maar dat is al wel anderhalf jaar geleden ofzo := Dari is nu een jaar of 2,5, iig ongeveer een half jaar jonger dan broekie. Oei balen, hopen dat het maar het dekje was, maar anders is een zadelmaker ook erg handig natuurlijk hehe.

Suus leuk paard zeg! Maar is het nou een PRE of was het nou een kruising met dat gangenpaard?

Cloris haha nog een paard met lentekriebels!

Hier is het echt heerlijk weer vandaag *\o/* zelfs met t-shirtje zonder vest of trui in de open jeep rond kunnen scheuren. Mabrouk z'n bobbel leek weer iets groter vandaag :( hij gaat er ook steeds op liggen 's nachts, er zit elke keer allemaal stro aan vast geplakt (door die creme). Verder staan de paarden gelijk te suffen buiten, he dat wordt nog weer wat als het zomer is. Oh en verder heb ik hubbie kunnen overtuigen dat een longeerring toch echt best handig is, we hebben er nog wel plek voor maar daar zijn nu allemaal groenten geplant, zodra die klaar zijn om opgegeten te worden gaan we aan de slag :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

gaaf martine een longeerring

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:24

Woesjjj ik ben helemaal blij met Sammetje! Gisteren kon ik al fijn sturen met hem en vandaag in de les deed hij alweer zo goed zijn best! Hopelijk hebben we de juiste afstemming gevonden samen. :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:30

Heey

Denise: Jammer dat ie niet zo ontspannen was.

Madelief: Haha, Shaddy is er ook dol op. Ze kijkt de heletijd of dat schaap al in haar wei komt :P.
Gekke fuur. Wel fijn dat hij al wat soepeler was :).

Martine: Gaaf, een longeerring :D. Wel balen dat de bult weer wat groter is.

Soeske: Dat ziet er al fijn uit :).

Shanna: Super :D.

Vandaag is de hoefsmid geweest en Shaddy was ontzettend braaf <3. Ze gaf braaf voetjes en ze was mooi rustig <3. Heb der ook nog even lekker geborsteld en dat vond ze heerlijk. Ze was dan ook weer super braaf <3.
Heb alleen een kopstoot gehad van der. Heb nu dus hoofdpijn.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:33

Martine haha ik was vandaag al blij dat ik zonder handschoenen en sjaal buiten kon... Begin jij over in je shirtje... zoooo oneerlijk...

Suus leuk beestje zeg!

Ilona balen dat Chic niet lekker ging! Hoe ging hij na die keer? Weet je al waar het aan ligt?

Angela Fijn dat hij het zo braaf deed! Knap paard :D Beetje jammer van die kopstoot. Hopelijk is de hoofdpijn snel over!

Wat betreft het inrijden. Ik ben ook niet zo van het snel resultaat onder dwang.... Heb het bij hinc ook heel rustig aan gedaan... (foto's staan allemaal in mn profiel) en moet zeggen dat ik daar nou de vruchten van pluk. Hij vertrouwt me totaal!

Hier gaat het super! Gisteren lekker buiten gereden en vandaag eerst even gelongeerd en daarna binnen gereden. Er stonden leuke simpele sprongetjes in de bak dus die hebben we ook nog even leuk meegenomen! Hij gaat het echt steeds beter doen en met meer gevoel. Ook al komt hij een keer niet uit dan redt hij zich toch en vroeger was hij er dan gewoon dwars doorheen gegaan! Knappe Hinc!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:39

Wow Laura,wat heb jij een mooi en uitgebreid profiel! :wow:

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:41

Hihi vind het ook wel leuk een longeerring erbij, ben eigenlijk niet zo'n heel fanatieke longeerder maar ach we hebben er iig weer een paddockje bij dan :') en voor de ukkels wordt het wel handig met beleren :j

Laura hihi ja verschil moet er zijn, maar als jij van de zomer heerlijk ligt te genieten in het Nederlandse zonnetje zijn wij al lang weer weggesmolten... Haaa en Hinc wordt nog wel een springmonster :D misschien nog een keer een wedstrijdje proberen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:41

borderjay schreef:
Wow Laura,wat heb jij een mooi en uitgebreid profiel! :wow:

Nou ik heb hem weggeklikt want mijn pc kon het niet handelen! Die liep gelijk vast, haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:46

Martine onderlinge wedstrijdjes ok maar andere niet want B is al richting een meter en dat halen we niet haha...

Gab Thanx daar zijn heel wat tussenuren op mijn opleiding aan op gegaan haha.... Vind spelen met foto's etc leuk!

Suelza sorry... haha

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:57

Suus, wat is hij leuk he, was ook helemaal weg van hem toen ik bij Callista was!!
Ze twijfelde toen nog of ze hem weg zou doen.
Hij doet het goed zo te zien. :D

Martine, toch wel gemakkelijk, een longeerring.
Fijn dat je daar de ruimte voor hebt.

Beda, hahahaha stoute Piep :P

Lau, mooi hoor je profiel. _/-\o_

Ik heb vanmiddag heerlijk met Xantha getutteld, lekker beentjes en staart gewassen.
Krijg altijd waskriebels als het zonnetje schijnt.
Daarna zijn we lekker over de dijk gaan wandelen.
Esther (mijn bijrijdster) heeft wat leuke plaatjes geschoten. +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hihihihi, nieuw kunstje (was ik ooit eens mee begonnen maar vandaag heb ik het nog eens geoefend en nu doet ze het)

Afbeelding[/quote]

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:21

Hai iedereen!!!! Wat leuk, een NIEUW TOPIC :D :D. Denise complimenten voor de openingspost, was vast weer veel werk, en ook voor de helpers! En ik sta ook nog in de openingspost dus ik kom me weer even melden,
en een goed voornemen om hier vaker mee te kletsen want zag dat het de laatste tijd weer ouderwets gezellig werd :D.

Vanaf deze post zal ik weer proberen het bij te houden! Leuk de openingspost, veel bekende, teruggekeerde en nieuwe mensen, super leuk om weer verhaaltjes te lezen. Helaas had ik niks in gestuurd :o (druk), mocht je me nog niet kennen heb ik wel een uitgebreid profiel :D.

Het lijkt me iig weer heel gezellig om weer mee te kletsen!!

Maar goed, hier gaat alles goed, kan niet wachten tot de meivakantie want dan met de meiden op paarden vakantie (Ilona, Mies, mn zus en Sanne komt ook een dagje langs :D), daarvoor nog een weekje naar Egypte, dus heb zin in het voorjaar!
Werk bevalt nog steeds heel goed, september start ik waars met een opleiding voor Opticien (3 jr).

Hier nog een fotootje van afgelopen maandag met Bandito rijden, het gaat momenteel heel erg met ups en downs haha, alhoewel downs, eigenlijk zijn het geen downs want we hebben zoveel lol tegenwoordig met elkaar! Het begint een echt pubertje te worden nu met zijn 5 jaar (staat verkeerd in de opening, hij is uit 2006 alweer ;)).
Afbeelding

Ik hoop dat het weer een gezellig topic gaat worden en dat er ditmaal geen mods aan te pas hoeven te komen!!! En dat ik weer leuke mensen leer kennen, want Iloon, San en Mies zijn vriendinnetjes voor het leven geworden *\o/* Als het gied is komt Sanne volgend weekend weer gezellig bij mij langs, wordt weer helemaal top!
Laatst bijgewerkt door Barroco op 17-02-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:22

Oh en Debby, leuke foto's van Xantha!!! Zag ze al op Hyves voorbij komen, wat een lekker ding is ze ook :D
Blijft één van mijn favoriete barokke merries hoor :D