Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:02

Ik heb een Zaldi Karex op mijn Lusitano-kruising liggen (en een JC te koop, die heerlijk zit, maar waar mijn dame helaas te breed voor is geworden).

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:49

Ik heb een Lipizzaner, met een kort ruggetje en weinig schoft. Een beetje wat de TS haar paard ook hebt. Ik heb er een Hulsebos op liggen, maar hij is wel volledig op hem aangepast.
Succes!
Laatst bijgewerkt door mexx1 op 10-12-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Re: Wat voor zadel ligt er op jullie barokke/spaanse paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:20

Ik heb een mega rondgeribte KWPN merrie gehad, die was ECHT rond, enige passende zadel was een Kentaur Medea, maar ik weet niet of die voor jou een te diepe zit heeft? Mijn merrie had hier boommaat 3 van. Lag als enige zadel als een huis op haar. Kieffer, Ainsley e.d. lagen allemaal voor geen meter.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:09

Ik heb nu voor het eerst in 15 jaar een goed passend zadel op mijn lipi's: een msfc. (www.equireva.nl). Zit heerlijk, ligt super op mijn paarden en de service is ook perfect. Is overigens ook nog een heel mooi zadel om te zien.

Ik had er hiervoor (oa) een equestor de wispeleare er opliggen, maar voor mijn paarden was dit toch niet alles. Dat zadel is overigens te koop, als je interesse hebt moet je maar even een pb sturen.

Sille87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:09

Ik heb sinds pas een henri du rivel model paris. En ik wil niet anders meer. Heerlijk zadel. Ik heb een friese merrie die erg rond is. En geen schoft heeft. Dus alles zakt alle kanten op. Deze niet. Ik kan eindelijk opstappen zonder dat iemand aan mijn zadel hoeft te hangen. :o

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:12

Ik heb sinds kort een Fairfax Cob dressuur zadel. Mijn paard heeft een korte rug, is rondgeribd en zijn rug loopt na zijn schoft redelijk stijl naar beneden en dan weer naar boven. Fairfax past hier perfect op. Zadel heeft een niet al te diepe zitting waardoor ik vrij kan bewegen. Kussens gevuld met Prolite en verwisselbare boom (althans voorste gedeelte, hoe heet dit? :o ).

http://www.fairfaxsaddles.co.uk/fairfax ... essage.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:24

Ik zou ook denken aan een thorrowgood :j
Op mijn pony (ook kort en breed type met nauwelijks schoft) ligt het perfect :j Voordeel is ook dat de boom te verwisselen is als je paard veranderd, en de wrongen kun je ook zelf (met klitteband) op de juiste plek zetten of er helemaal af laten, en ondanks dat het een kort zadel is, is de zit redelijk plat.
Past ook binnen je budget, een thorrowgood veelzijdig voor het bredere paard kost 699 euro.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:03

Ik ben voor mijn stevige fries voor een oudere KN gegaan maatje 34
rijden geweldig

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:24

Ik heb een Zaldi Lander, maar ik begreep dat Zaldi geen optie voor je is. In de New Kent kon ik totaal mijn been niet kwijt, op de Lander kwam ik beter weg, ondanks dat het ook even geduurd heeft voordat ik mijn zit gevonden heb. Ik moest echt het zadel even inrijden, voordat ik er lekker in kon zitten.
Hiervoor een Equestor Contour Master gebruikt (overigens nog steeds in bezit, dus mocht er iemand interesse hebben?), heel fijn zadel, wel wat breed zitvlak, maar schoof uiteindelijk toch naar voren op mijn buikige poonie.
Daarvoor een stubben en een thorowgood cob gehad, stubben te smal, drukte op de monikskapspier en de thorowgood was te breed geworden.
Heb je al over Massimo gedacht?
Startrekk zou ik wel eens willen proberen, dus als iemand me wil laten proberen?!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:30

Mijn ronde stevige fries mét schoft heeft op zijn rug een Ainsley Popular (of Vanguard? Haal die 2 altijd door elkaar!) met verstelbare boom. Dressuurzadel en helemaal door zadelmaker aangepast op zijn rug. Zit als een huis en ligt perfect.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:48

Tessebes schreef:
Startrekk zou ik wel eens willen proberen, dus als iemand me wil laten proberen?!

Ik heb er 1 te koop staan. (zie onderschrift)
Fijne zadels, maar geeft voor mij teveel beweging door. Al komt dat door de fybro en is dus persoonlijk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:49

tamary schreef:
Tessebes schreef:

Ik heb er 1 te koop staan. (zie onderschrift)
Fijne zadels, maar geeft voor mij teveel beweging door. Al komt dat door de fybro en is dus persoonlijk.

Bedankt voor het aanbod, maar het is niet echt het type wat ik in gedachte heb en je woont ook niet echt naast de deur. :o

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:42

jammer tessebes dat je zo ver van mij vandaan woont.. Ik heb een starrtrekk dressuur..Bruin..en ligt op een pre, rondgeribt.. (niet te koop!!Veel te fijn..)

Even offtopic, Cruesli gefeliciteerd met je zwangerschap! We zaten in hetzelfde trouwtopic...

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:00

Een fryso legacy maar heeft eigenlijk nooit lekker gelegen ondanks passen aan huis

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:48

Moll schreef:
ik heb nog een Startrekk espaniola te koop

linkje met info?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:59

Ik heb heel misschien ook nog intresse in een Startrekk espaniola...
Ik heb nu een Bates Innova maar deze pastte laatst niet helemaal best meer.
Misschien als hij na de winter weer in conditie komt. Bovendien heb ik nog een Jonge Noordzweed van 2,5jaar die ik aankomende zomer wil gaan beleren.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:05

Vanaf hier zou ik toch ook de tip geven om eens naar een thorowgood te kijken.
Mijn haf is ook zo lekker rondgeribt, geen schoft, korte rug.
Enige dat past is een thorowgood griffin dressuur (in mijn geval XXW boom). Schuift niet, ligt goed stabiel.
Alhoewel dit nu zelfs te smal wordt... Erg jammer want vind het een heerlijk zadel!

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:07

Ik heb van Divoza een rossner...
Voor mijn fries van 4 kreeg ik vanuit de stoeterij waar hij vandaan kwam die tip..

En hij ligt super! Heb er een zadelpasser bij gehaald en hij kon er geen minpunten aanvinden...

De prijs is er erg goed, kwaliteit ook, zeker voor een jong paard dat nog groeit zeker een aanrader!!!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:18

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:28

voor mijn pre heb ik een op maat gemaakt zadel van Crown sadel :)
met een barokke boom erin ;) (voor de rondgeribte korte paarden )
(mijne heeft dan wel schoft)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:21

Ik heb een Strada op mijn Lusitano liggen!
Ben er heel blij mee.

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:23

ik heb een KN Symfoni Roodbruin dressuurzadel op onze lusitano liggen hiervoor hadden wij een euroriding die echt te klein werd bij zijn schouders

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:58

ik heb een simpel baseline dresuur zadel, geweldige ligging en goede kwaliteit.
enige wat paste ook trouwens :P

ganadoequino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:50

Ik heb thuis nog een fryso liggen van mijn vorige paard en wil hem aan laten passen op mijn nieuwe paard (die ik nog niet heb). Ik ben op zoek naar de perfecte PRE :-). Is er iemand die ervaring heeft met een Fryso op een PRE?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:13

Roxan1 schreef:
Een fryso legacy maar heeft eigenlijk nooit lekker gelegen ondanks passen aan huis

Ik heb op mijn Gelderse merrie ook eens een Fryso aan laten meten. Maar dat is een groot woord. Wat een prutsers. Duurde 3 maanden voor het kwam, zadel pastte zowel mij als het paard niet, teruggestuurd, nog niet goed, heeft een andere zadelmaker het zweetblad verkort, alle vulling eruit gehaald (was net nieuw maar scheef gevuld en er zat een harde bobbel in!) á 200 euro en toen pastte het op mijn grote merrie met veel schoft. Ipv de kleine ronde merrie waarvoor het 'aangemeten' was. Voor mij nooit geen Fryso meer. Ik heb het zadel nog omdat het na de verbouwing prima op dat paard lag en ik het zonde vind om zo'n duur zadel 2e hands weg te geven maar die lui komen hier niet weer op het erf.

ganadoequino schreef:
Ik heb thuis nog een fryso liggen van mijn vorige paard en wil hem aan laten passen op mijn nieuwe paard (die ik nog niet heb). Ik ben op zoek naar de perfecte PRE :-). Is er iemand die ervaring heeft met een Fryso op een PRE?

De pasvorm was bij mij niet goed, maar de kwaliteit van het zadel qua leer is prima, het zit zacht en de vulling is aan te passen, dus als ik jou was zou ik er een onafhankelijke zadelmaker naar laten kijken of hij er nog wat mee kan.

Zowel mijn merrie als ik zijn nu in blijde verwachting maar ik wilde straks als we weer aan de slag gaan graag een Equestor proberen, dus ben al wat aan het rondneuzen voor een 2e handse.

Lovezico: KN's zijn toch helemaal niet breed te krijgen? En kunststof boom, dus moeilijk te verbreden. Voor mijn merrie was dat in ieder geval geen optie, te smal. Jammer want ik heb voor haar moeder een Symphonie en daar zit ik heel fijn in.