Rijden op [ras]?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Re: Rijden op trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:25

Ik sliep bij de deur meteen vooraan bij de merrie's met veulens en dan bij het 3e paard.
Maar daar was ik niet zo veel, ik was meer bij de merrie's en dan bij de Zeeuwen. De plek waar dus heel veel lawaai vandaar kwam :') Daar was het gezellig kan ik je vertellen! :D

Dat zat geloof ik tegen over mij of niet?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:27

Volgensmij sliep ik tegenover de brabanders, als je de deur richting de hoofdring bedoeld? (a)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:28

Nee bij het pakeerterein had je 2 deuren naar binnen en dan die rij tegen over de boxen.

Edit; Ik ga rijden! Ben er vanavond om ongeveer half 9 / 9 uur weer. :)

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:38

Duhelo schreef:
daar zeg je het, hij kent de liverpool ook, en weet wat dat bit kan doen

ik heb me mss wel verkeerd uitgedrukt, maar ik doelde meer op paarden die een liverpool gewend zijn, gemakkelijker te rijden zijn op een trens, dan de paarden die ze niet gewend zijn (de meeste trekpaarden worden dan ook eerst voor de kar gezet, dus leren al vrij veel respect voor het bit, en dan pas onder het zadel)

Ik denk dat dit ook voor iedere paard apart geldt. Hier onze ruin, aangeleerd voor de kar op een liverpool. Later ingereden op een trensje. Had eerst dubbelgebroken, maar daar wist hij zich geen raad mee, ws te groot verschil met de liverpool.
Nu al sinds ik het dubbelgebroken weg heb gelegd op een enkel gebroken trens. Gaat prima. Zou hem ook bijna voor de kar durven zetten op een trens. Doe ik uit veiligheid maar niet ;)

Onze merrie, hetzelfde, eerst aangeleerd voor de kar, op een liverpool. Later zadelmak gemaakt op een trens, enkel gebroken. Nou.....dat heb ik snel genoeg verwisseld voor een bokkebit (B-stang) want madam denderd gewoon door hoor, als ze het in haar hoofd heeft!!
Zelfs met de B-stang nog af en toe!

Maar goed, gisteren dacht ze me ook even omver te lopen omdat ze vond dat ze door moest en ik in de weg stond....
Nou, toen heb ik toch even flink ruzie met haar gemaakt!!! Zijn toch een 800 kilo die op je af komen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:06

Vandaag zelf de proef op de som genomen, eerst met stang en daarover een halster het bos in (dus niet langs een drukke weg ofzo ;) ) maar al snel hoofdstel afgedaan. Ze was veel relaxter te sturen en stopte sneller. Ook als ze liever wat anders wou kon ik haar zo omtrekken. Tis wel een noriker dus ietsje kleiner maar toch. Was er erg blij mee.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:52

Ik was dus ook op de Nationale.

Sliep in mn bus, nou ja, heb er gelegen, niet geslapen ;) Was té gezellig, oa bij de zeeuwen! (ben er zelf ook eentje dus ja :D )
Mn paard stond in één van de weinige boxen, 3e van rechts als je ervoor stond.

Maar ocver 2 jaar duidelijk wéér! Hopelijk mét paard, maar anders zonder!

@dugelo: Bedankt voor het compliment!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:53

whaha hier nog een zeeuw, altijd gezellig ja. :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:41

Was je ook bij de zeeuwen en vooral Walchenaren? Ik was bij de deur naar de wc en derest van de hal dus ook de weg naar het feest. Ja daar was het zeker gezellig! Bij die boxen sliep ik nou ja slapen dat heb ik niet veel gedaan maar voor het idee. De kant bij de deuren naar het pakeerterein en de Haflingers?

Ik ben er ook weer en ik hoop zonder paard (want dan heeft de ander het gehaald) en anders heel misschien met. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:46

Ja en ja en ja, geloof ik.... :D

Heb tot 4u bij familie v/d Broeke en Paauwe gezeten, biertje gedronken en saté en hamburgers gemaakt... :=

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:48

Daar heb ik ook gezeten! Ik was mee met K. Mol. Inderdaad ze gingen saté en hamburgers maken. :') Ik zat er tot ongeveer half 5.