Heb je kennissen of vriendinnen die ook paarden hebben en ook regelmatig een paardentandarts laten komen... Aan de hand van hun ervaringen kun je hun ook vragen naar goede paardentantartsen..
ik heb wel een vriendin maar die laat de paarden tandarts ook nooit komen ik zou het aan de hoefsmid kunnen vragen wie weet maar is die uit middelburg goed? want er zijn er niet veel meer in de buurt 1 in goes maar daar staat geen site bij 1 in kruiningen en 1 in middelburg en nog 1 naar die is verweg...
Anouk91
Geplaatst: 09-03-10 18:02
Paul minaar is een goede paarden tandarts die heb ik zelf ook.. heb ff je topic doorgelezen... waarom voer je dr geen brok meer? Geef je hier wat anders voor in de plaats?
xMelissaa
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 18:40
daar kan ze niet tegen denken we want eerst gaven we haar geen brok toen wel toen ging het slecht toen gaf ik haar minder en weer opbouwen en toen viel ze weer nu hebben we besloten haar geen brok meer geven en te kijken hoe ze daar opreageert tot nu toe gaat het goed
ik wil nog wel ff kwijt dat je paard er geweldig uitziet voor haar leeftijd en wat een joekel zeg ik denk wel dat jouw paard het oudste is hoor maar wat een plaatje
dankje maar je moet wat voor je paard over hebben! en zeker voor een oudje
we hebben nu kuil voer voor haar gekocht maar ze eet het niet .. dan leg ik het boven op haar hooi en dan duwt ze het gewoon aan de kant en gaat ze hooi eten
Wat kuil betreft moet je heel voorzichtig zijn qua overgang.. Je kunt beter voordroog nemen.. In gewone kuil zit heel veel eiwitten die niet erg bevordelijk zijn..
Voor die overgang is het inderdaad wel goed om het meer te verdelen tussen het hooi.. Kijk daar wel goed mee uit hoor met kuil.. Hooi is in principe beter..
ik denk dat ik de tandarts uit kruiningen laat komen iets duurder maar wel beter zo te zien en ervaring met trekpaarden is ook wel fijn
het gaat trouwens nu weer super goed met haar ze staat de hele dag weer gewoon in de wei en ze draaft best veel want dan staat mijn paard een beetje opte scheppen en dan moet zei het natuurlijk ook hahaha
2 weken geleden is Kris Booij bij ons geweest (heb 2 trekpaarden) en ben helemaal tevreden over haar! Lekker rustig, maar wel heel duidelijk. Ook legde ze dingen echt uit aan me, wat ik persoonlijk erg fijn vond, want ik wil altijd vraag weten van hoe en wat... Kosten vond ik erg meevallen; 65 euro per paard inclusief voorrijdkosten.
dan komt die zeker want ik wil dat ook altijd graag wel weten oo dat valt wel mee maar die van mij zal wel even werk aan zijn als je 24 jaar lang niet naar de tandarts gaat maar dat maakt niet uit als het iets duurder is
bordercollie
Geplaatst: 14-03-10 21:58
Ze ziet er lief uit, ik heb er zelf ook 1tje.. en ben er erg trots op. ik heb een bruinschimmel..
Trekpaarden worden overigens wel oud, maar meestal gaan ze vroeg naar de slacht
izzy1985
Geplaatst: 15-03-10 15:12
bordercollie schreef:
Ze ziet er lief uit, ik heb er zelf ook 1tje.. en ben er erg trots op. ik heb een bruinschimmel..
Trekpaarden worden overigens wel oud, maar meestal gaan ze vroeg naar de slacht
trekpaarden worden meestal niet zo oud zo ver ik het weet meestal maar 18/20 omdat ze naar de slacht gaan ja... maar dat doen ze niet zomaar meestal kreupel of een andere ziekte... zonde