Mijn probleem is een paard met schilfers en vette huid die op stal staat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:haleyjames schreef:jaa maar als hij zo lang is dat het hem stoort tijdens zijn voer???
maak er dan een knot in tijdens het eten of iets..
Waarom? Heeft een paard volgens mij echt geen last van hoor. Zomers staan er ook zat paarden met van die vliegennetjes op en daar hebben ze tijdens het grazen ook geen last van.
Mijn Hispano ruin heeft redelijk lange manen. (tot onderkant hals, zou van mij best langer mogen) Zijn manen heb ik eigenlijk altijd in de vlecht. Zeker in de winter omdat anders het stuk bij zijn schoft helemaal snel afbreekt. Als de vlechten erg rommelig worden na 1,5 a 2 weken haal ik ze eruit, borstel de manen en doe nieuwe vlechten in.
Voor wedstrijden was ik de manen alleen als ze echt ontzettend vies zijn, maar liever niet omdat ze dan te slap worden en de hengstenvlecht minder mooi blijft zitten.
Zomers laat ik de manen af en toe een paar dagen los, dan doe ik voor het rijden een hengstenvlecht in.
em_papillon schreef:Ja, maar is die ook voor de manen?
laulau85 schreef:hoe zorgen jullie dat de manen niet sneuvelen door de dekens???
De mijne heeft nou een deken op en de manen net voor zn schoft worden er duidelijk slechter en korter op. Wat kan ik hier aan doen?
Evelienepien schreef:laulau85 schreef:hoe zorgen jullie dat de manen niet sneuvelen door de dekens???
De mijne heeft nou een deken op en de manen net voor zn schoft worden er duidelijk slechter en korter op. Wat kan ik hier aan doen?
Doe je weinig of niks aan. met alleen een deken is het al minder met een borstbeschermer werd het bij mij alleen maar erger
Ben ik ook benieuwd na want ik heb helaas ook diezelfde ervaring![]()
En is er verder hier nog iemand die een winterdeken met hals heeft en deze al langer als 1 jaar gebruikt heeft toevallig??
Evelienepien schreef:laulau85 schreef:hoe zorgen jullie dat de manen niet sneuvelen door de dekens???
Ben ik ook benieuwd na want ik heb helaas ook diezelfde ervaring![]()
Doe je weinig of niks aan. met alleen een deken is het al minder met een borstbeschermer werd het bij mij alleen maar erger
En is er verder hier nog iemand die een winterdeken met hals heeft en deze al langer als 1 jaar gebruikt heeft toevallig??
Femmetje schreef:em_papillon schreef:Ja, maar is die ook voor de manen?
Je kan ook babypoeder gebruiken.
Goed inpoederen en inwrijven, daarna weer goed uitborstelen.
Dit wordt ook veel gebruikt bij (witte) katten (of met witte plekken) op shows en bij een vette katerstaart.
Je kan ook droogschampoo gebruiken, is gewoon bij het Kruidvat te koop.
Whinnylando schreef:Ken je Coboy Magic? Is ook heel fijn voor lange manen.
Ik vind het wel handig als die lange manen ook op stal in een aantal vlechten zitten. (we hebben er 1 gehad met manen van een meter) Om zoveel tijd dan even wassen en goed uitkammen, ook tegen de jeuk, werkte goed