springen met fries

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimvanlier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:46

ik rij een ontzettend hete fries. als ik voor de hindernis aan gallopeer vliegt hij zo hard dat hij een meter voor de hindernis afzet en aan de andere kant heel ver van de hindernis weer neer komt. maar als ik gewoon aan kom gedraafd en 1 of 2 stapjes voor de hindernis pas laat galloperen springt hij normaal en wat rustiger. ze is 5 en waarschijnlijk daarom ook nog een beetje heet. maar ik merk eigenlijk geen verschil tussen dat ik met een fries of met een ander paard spring.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:52

Ik spring eigenlijk 1 keer in de 2 weken.. dat komt omdat ik een keer in de week les heb en we wisselen af dressuur en springen zeg maar..
Ik spring gewoon met mijn dressuur zadel maar mijn knollie vind het hartstikke leuk en ik doe het ook puur alleen voor de balans en omdat hij het leuk vind.. daar komt bij dat hij dan ook andere dingen leert kennen (zoals hekjes,tonnen end)
En waarom het slecht zou zijn snap ik ook niet.. gewoon domme onzin van penny meisjes.. lekker verder laten dromen in hun wereld zou ik zeggen :Z

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:54

sjeik schreef:
natasjj17 schreef:
springen is echt slecht voor een fries hij is er niet voor gebouwt niet goed voor de spronggewrichten de banden van een fries lopen anders dan een kwpner
slecht voor de spronggewrichten lees maar in boeken over friesen overal staat in dat je het niet moet doen omdat ze er kapot door gaan waarom zet je hem niet leuk voor een karretje :D

Hahahahahahahahahahaha wat een geweldige post!
Banden van alle paarden lopen hetzelfde. Wil je wel even een lijst neerzetten van welke boeken?

het boekje wat bij my little ponie dressage set zat ;)

FBN

Re: springen met fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:17

Mn topic was gesloten dus vandaar hier de vraag: wie heeft er ooit met zijn fries al eens in het springen gestart?? Ik ga namelijk dit zomerseizoen voor het eerst starten! (in het BB)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:18

Leuke vraag! Ik wil ook graag een keer in t oefenspringen meedoen met mijn Fries maar ben bang dat ik in mijn witte broek poep :(

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:21

Ik ben zelf niet echt een springruiter. Met mijn 1e verzorgpaard heb ik gesprongen voor het halen van mijn ruiterbewijs. Dat was erg lastig, ze ging er langs of ze tilde haar benen niet op. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar het ging niet van harte. Bij mijn 2e verzorgfries was ik niet van plan om te gaan springen. We gingen balkjes draven in de dressuurles, en voor de liefhebber nog even een sprongetje er achteraan. Haar moest ik inhouden, want ze rente juist zo zelf op die hindernissen af. Ze vond het echt leuk, ik hoefde alleen maar mee te gaan met de bewegingen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:35

Gulpje schreef:
Leuke vraag! Ik wil ook graag een keer in t oefenspringen meedoen met mijn Fries maar ben bang dat ik in mijn witte broek poep :(

Nou ik moet ook nog maar zien hoe we rondkomen hoor haha maar t gaat in de les eigenlijk zo goed dat ik nu zoiets had van we kunnen het een keertje gaan proberen ga eerst eens 80 cm starten4 juli op de koudbloedenwedstrijd in Heeze dat is nog niet officieel en dan wil ik 8 augustus als het de 4e goed is gegaan het voor t echt gaan doen :Y) ik ben benieuwd...

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:06

Hihi ik spring met mijn fries net een emmertje hoog. Ze vind het erg leuk, maar ze heeft nooit echt door dat ze echt moet springen, inplaats van er door heen lopen.

Het gekke is ze is wel heel goed als er bijv 3 balkjes op de grond liggen en er dan overheen galloperen. Ben het nu langzaam aan het opbouwen, aangezien ik springen eigenlijk wel leuker vindt!

Helaas wordt ze verkocht..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:31

ninz schreef:
Mn topic was gesloten dus vandaar hier de vraag: wie heeft er ooit met zijn fries al eens in het springen gestart?? Ik ga namelijk dit zomerseizoen voor het eerst starten! (in het BB)

Ik spring met mijn half fries in de L (1meter) en volgend jaar bij de paarden, Maar heb weleens een fries zien springen op wedstrijd.
afgelopen zaterdag kreeg ik nog de vraag of ik een arabo-fries had (dit was dan wel bij de dressuur)
Het is ook zelf hoe je je paardje maakt,
de mijne heeft een new forest als moeder, maar is erg heet, dus lekker voorwaarts. Springt erg graag en houdt van racen.
Het paard van em zus heeft de zelfde vader als fries (v.v is trouwens Remmelt) Maar vaqueo is erg lui, en dit heeft het paard van me zus dus ook, maar ze is zelf ook veel afwachtender dan ik ben.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:50

Doe mee aan Trec wedstrijden en dan spring ik ook met mn Friese merrie. Vindt ze hartstikke leuk. Zie mijn profiel voor een foto en ook mijn ava. Volgend jaar wil ik ook aan een oefencross meedoen. Sinds ik meer veelzijdig dingen ben gaan doen met haar, gaat het steeds beter, dus als je het zelf durft, gewoon lekker springen.

liesje193

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:57

ik ben met mijn verzorg fries begonnen met balkjes lopen en dat doet ze opzicht goed. Ik doe het ook alleen voor de afwisseling.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:07

Mijn fries kan op zich wel springen, maar dat doen we nog niet want we willen niet dat hij nu, nu hij nog jong is, al problemen begint te krijgen met z'n rug en dat 'ie later vervolgens er de dupe van wordt. Balkjes draven, dat wel.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:59

suikermeisje schreef:
[naam] schreef:

Ik spring met mijn half fries in de L (1meter) en volgend jaar bij de paarden, Maar heb weleens een fries zien springen op wedstrijd.
afgelopen zaterdag kreeg ik nog de vraag of ik een arabo-fries had (dit was dan wel bij de dressuur)
Het is ook zelf hoe je je paardje maakt,
de mijne heeft een new forest als moeder, maar is erg heet, dus lekker voorwaarts. Springt erg graag en houdt van racen.
Het paard van em zus heeft de zelfde vader als fries (v.v is trouwens Remmelt) Maar vaqueo is erg lui, en dit heeft het paard van me zus dus ook, maar ze is zelf ook veel afwachtender dan ik ben.

ah leuk! ja die vraag krijg ik zelf ook vaak.. bij haar weten we het alleen niet omdat haar afstamming onbekend is.. waarschijnlijk zit er bij haar lammert achter.. Ik hoop alleen dat de afstanden e.d. gaan kloppen en ik zelf het parcours ga onthouden ;)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

Neff schreef:
Doe mee aan Trec wedstrijden en dan spring ik ook met mn Friese merrie. Vindt ze hartstikke leuk. Zie mijn profiel voor een foto en ook mijn ava. Volgend jaar wil ik ook aan een oefencross meedoen. Sinds ik meer veelzijdig dingen ben gaan doen met haar, gaat het steeds beter, dus als je het zelf durft, gewoon lekker springen.

Leuk! ik wil ook nog een keer een crosstraining doen! lijkt me echt harstikke leuk! Ja bij die van mij is het ook zo dat hoe meer ik met haar afwissel hoe fijner ze ook op wedstrijd gaat lopen! :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:18

@ ninz
Ik rijd bij de E-pony's en de afstanden zijn soms wat kort, nu hij achter stuk sterker is geworden kan die zich veel beter aanpassen en gaat het nu dus ook weer beter!
wel vind ik het echt super leuk om met hem te springen, lekker apart :P
nou mag ik waarschijnlijk ook nog op de Gelderse kampioenschappen springen (L) :) niet dat ik kans maak, maar het is gewoon heel leuk :D

@Neff
die fries van jou springt wel leuk zeg!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:59

Ik ben met de mijne 3 weken geleden begonnen, hij kon al wel balkjes lopen zonder problemen.
Ik rij gewoon met de springles mee, weliswaar bij de pony's omdat hij zelf maar 1.60 is :D en alle paarden zijn veel groter, die springen ook hoger.

Heb afgelopen week 60 cm gesprongen en hij vind het echt prachtig. Wat nog moeilijk is voor hem is om in te schatten wanneer hij precies af moet zetten, maar wat wil je na de 3e keer. Ik ben heel trots op mijn vent :D

In de toekomst keer parcourtje springen en ms cross :D:D

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:05

Nee hoor mijn Fries loopt liever door een sloot dan er over heen te springen }:0

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:32

leuke fries Wen_en_jelle

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:15

@ suikermeisje, dankjewel, maar nu wil ik nog een keer met dameszadel springen.

@ninz; heb ook een keer crosstraining gedaan, ging erg goed! Zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden.

@FriesRoosje: dat ou ik ook wel willen, water vindt ze nogal vreselijk, met veel pijn en moeite krijg ik haar er doorheen, meestal springt ze (of stopt ze).

liesje193

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:21

x_Anouk_x schreef:
Hihi ik spring met mijn fries net een emmertje hoog. Ze vind het erg leuk, maar ze heeft nooit echt door dat ze echt moet springen, inplaats van er door heen lopen.

Het gekke is ze is wel heel goed als er bijv 3 balkjes op de grond liggen en er dan overheen galloperen. Ben het nu langzaam aan het opbouwen, aangezien ik springen eigenlijk wel leuker vindt!

Helaas wordt ze verkocht..

dat doet mijn verzorg friesje dus ook maar we zijn nu 2 weken geleden begonnen met een heel klein hindernisje maar daar draaft ze gewoon overheen, mis als de galop ook beter onder de knie heeft dat ze wel gaat springen. want ik vind het wel erg leuk en zij ook. cavilettes doet ze we goed.

hoe kan ik haar leren dat ze moet springen.
Laatst bijgewerkt door liesje193 op 24-06-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:25

in dameszadel springen is ook heel leuk hoor :D (:o)

mijne half friesje is alles behalve bang voor water hij zwemt er zelfs in (in een meer bij ons verderop)

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:40

dat doet mijn verzorg friesje dus ook maar we zijn nu 2 weken geleden begonnen met een heel klein hindernisje maar daar draaft ze gewoon overheen, mis als de galop ook beter onder de knie heeft dat ze wel gaat springen. want ik vind het wel erg leuk en zij ook. cavilettes doet ze we goed.

hoe kan ik haar leren dat ze moet springen.[/quote]

meestal kun je dit voorkomen door er 1 of 2 balkjes voor te leggen en dicht opelkaar helpt heel goed
try it ;) :o :D

gr. bokker x

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:23

bij ons op de club heeft meer dan de helf van de paard-rijders een fries !! waar van er eentje over 1.10 met gemak springt en er is nog een die spring ook een meter maar verder blijg het vaak bij de 50 tot 80 cm. ook omdat de friesen rijders meer voor het dressuur zijn. maar het kan wel alleen het is heel veel oeven en hoopen dat hij/zij het leuk vind :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:54

Moderatoropmerking:
Een zeer duidelijk persoonlijk sneer is uit het topic verwijderd.
Graag enig respect voor de meningen van anderen, schelden draagt niet bij aan een goede discussie en een prettige sfeer op Bokt.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:04

Heb helaas afgelopen weekend niet kunnen starten met springen...!! Volgende keer beter..