Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat ze niet in het stamboek worden ingeschreven!! net als met mensen met verschillende kleuren. die ga je toch ook niet aan de kant zeggen?!
.

Elinee schreef:ik vind dat friezen met wit NIET opgenomen mogen worden in het veulenstamboek.
een fries van nu, is zwart. punt
daarbij vind ik het iets heel anders dan mensen met verschillende kleuren

[***] schreef:Ik vind fokken op kleur bekrompen en beperkend. De vosfriezen die hier op bokt gestaan hebben vond ik hartstikke mooi. Tegenwoordig kan er getest worden op vosfactor, maar nog niet eens zo heel lang geleden sloegen ze die veulens gewoon de hersens in. Een stamboek met als hoofdfokdoel kleur, waar gaat dat nou over?!
Er zijn andere rassen waar bijv. schimmels gewenst zijn, maar bruine worden ook in het stamboek opgenomen en worden zelfs steeds populairder. Dus ik vind het ronduit belachelijk dat een fries met een wit voetje niet wordt opgenomen! Dat je ze liever helemaal zwart hebt oke, maar om een paar witte haren gelijk geen predikaten of stamboekopname
[***] schreef:Ik vind fokken op kleur bekrompen en beperkend. De vosfriezen die hier op bokt gestaan hebben vond ik hartstikke mooi. Tegenwoordig kan er getest worden op vosfactor, maar nog niet eens zo heel lang geleden sloegen ze die veulens gewoon de hersens in. Een stamboek met als hoofdfokdoel kleur, waar gaat dat nou over?!
Er zijn andere rassen waar bijv. schimmels gewenst zijn, maar bruine worden ook in het stamboek opgenomen en worden zelfs steeds populairder. Dus ik vind het ronduit belachelijk dat een fries met een wit voetje niet wordt opgenomen! Dat je ze liever helemaal zwart hebt oke, maar om een paar witte haren gelijk geen predikaten of stamboekopname
Elinee schreef:ik vind dat friezen met wit NIET opgenomen mogen worden in het veulenstamboek.
dorienkee schreef:friezen kun je niet vergelijken met mensen, een echte fries is helemaal zwart, tenminste dat word gezegd. Een paard is ook paard vanaf een bepaalde hoogte. Een echte fries is zwart, een fries met witte sokken is misschien wel een fries, maar dan vind ik dat meer met een ''vuilisbakkenras'' Je hebt ook rashonden en geen rashonden, maar het blijven honden. Dus dat met de mens vergelijken is onzin.
dorienkee schreef:dat zal wel, maar nu staan ze zo ingeschreven, zwart.en wat wil jij dan? dat de friezen nu allemaal kleurtjes krijgen en er straks uitzien als tinkers?..tinkers hebben we al..