Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Veronique_ schreef:Ik zit er over te denken om een andalusier veulen aan te schaffen, maar ik heb geen idee waar ik die het beste kan kopen. Is het het 'beste' om er 1 uit Spanje hierheen te halen?
Of wie heeft er tips?
mammaslamma schreef:Hier een lijstje met goede gerenomeerde fokkers/stallen.
www.andalusiers.com
www.barockpinto.com
www.spaanse-paarden.nl
www.spanish-horses.net
www.special-horses.de
www.stal-baroque.nl
www.andalusier.de
Er zijn in Nederland genoeg handelaren die paarden uit Spanje halen, oa de Vinkenburg doet zaken met El Moralejo in Spanje(www.yeguadaelmoralejo.com).
Weet waar je aan begint, ze belazeren je waar je bij staat, zeker als je de juiste connectie's niet hebt en de taal niet spreekt.
Neem iemand mee die verstand heeft van de juiste papieren als je paarden met vol Apto/Apta papier wilt kopen, ga niet uit van de mooie lange manen en brandmerk, zegt allemaal niets.......
UREO schreef:mammaslamma schreef:Hier een lijstje met goede gerenomeerde fokkers/stallen.
www.andalusiers.com
www.barockpinto.com
www.spaanse-paarden.nl
www.spanish-horses.net
www.special-horses.de
www.stal-baroque.nl
www.andalusier.de
Er zijn in Nederland genoeg handelaren die paarden uit Spanje halen, oa de Vinkenburg doet zaken met El Moralejo in Spanje(www.yeguadaelmoralejo.com).
Weet waar je aan begint, ze belazeren je waar je bij staat, zeker als je de juiste connectie's niet hebt en de taal niet spreekt.
Neem iemand mee die verstand heeft van de juiste papieren als je paarden met vol Apto/Apta papier wilt kopen, ga niet uit van de mooie lange manen en brandmerk, zegt allemaal niets.......
Als ik sommige websites zie wordt ik al misselijk van hun onprofessionele rijstijl en dezelfde afstammewling van paarden.
mammaslamma schreef:Ureo, verklaar je nader............
Wat zou er mis mee zijn , hoe weet je dat, wat is je ervaring, je kunt niet zomaar in het wilde weg wat roepen en het niet onderbouwen, zo werkt het hier niet!
UREO schreef:mammaslamma schreef:Ureo, verklaar je nader............
Wat zou er mis mee zijn , hoe weet je dat, wat is je ervaring, je kunt niet zomaar in het wilde weg wat roepen en het niet onderbouwen, zo werkt het hier niet!
ik beveel yeguada resideltica aan omdat hij cartuanas heeft en ook niet altijd met dezelfde hengst fokt verder is het een verzorgd complex. Vele zijn fokkers met minder weet over het fokken zelf
UREO schreef:mammaslamma schreef:Ureo, verklaar je nader............
ik beveel yeguada resideltica aan omdat hij cartuanas heeft en ook niet altijd met dezelfde hengst fokt verder is het een verzorgd complex. Vele zijn fokkers met minder weet over het fokken zelf