Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De Lipizzaner hangt wel heel erg aan zijn baas, is dus echt een heel eigen paard. En trouwens... sensibel is niet altijd per definitie slecht, ik heb zelf wel een heel sensibele merrie maar werken dat ze voor je doet!!! Ze trekt alles voor je uit de kast en dat geeft wel een kick hoor!
pre schreef:ik heb wel eens gehoord dat de lusitano uitermate geschikt is voor de mindere ruiter en ook voor de beginners, maar of dat ook zo is? heb zelf een beetje ervaring met andalusiers rijden en dat zijn werkwillige paarden met power maar ook een super aanhankelijk karakter! mijn vriendin die heeft een lipizzaner en ze rijd er nu m2 mee en hij is als ik het goed heb 7 jaar, hij is echt super lenig en doet alle oefeningen op zijn sloffen. op google kun je ook heel veel info vinden erover!
Naijla schreef:...want ik wil een spaans paard kopen maar wat is het verschil tussen Andalusier, Lusitano en Lippizaner?
pre schreef:ik heb wel eens gehoord dat de lusitano uitermate geschikt is voor de mindere ruiter en ook voor de beginners, maar of dat ook zo is?
regine schreef:Mijn eigen Lipizzaner merrie is niet de makkelijkste, als je erop gaat zitten en denkt zoooo nou ik doe het allemaal wel even, dan rij je echt bagger! Maar ga je zitten en probeer je gewoon plezier te hebben met je paard, doet ze alles voor je!
Menig ruiter die op Nap zijn rug ging zitten om hem wel eens even aan het werk te zetten kwam er hopeloos vermoeid af
Hahaha i.p.v. het paard aan het werkt te zetten hadden ze zelf veel werkt te doen