Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Jaike schreef:Ik heb een vraagje aan de Friezenliefhebbers hier.
Ik heb mijn Fries voor 3 jaar terug onder dekens gehad in de winter, helaas kreeg ze toen vrij veel wintervacht (paard stond toen helaas ook t/m november 24/7 in de wei, nu niet meer) terwijl ik actief in de wedstrijden zat met haar.
De afgelopen 2 winters heeft ze met blote billen gestaan en deed ze ook niets meer.
Ik heb deze merrie intussen gekocht en ik ben weer actief aan het rijden met 'r en op den duur zullen we ook weer starten. Nu is mijn dilemma, zal ik d'r aankomende winter scheren?
Dekens zat, dat is het probleem niet, paard komt echter wel iedere dag een aantal uren buiten.
Ik vraag mij ook af hoe jullie dat met die sokken doen?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen, antwoord graag onderbouden!
OemmiejO schreef:Waarom niet? Omdat hij dan net een poedel lijkt.
Haha, laat de sokken er iig alstjeblieft aan!!
Urielle schreef:Ik zou anders toch eerst eens aankijken of je het met dekens niet verholpen krijgt en evt. later in het seizoen nog scheren mocht ze nog te dik in het winterhaar komen? Begin september het eerste 200 grams dekentje erop en zo verder opbouwen, dan moet die vacht toch in de hand te houden zijn?
Citaat:1x een 370 grams was genoeg?
wouterpaard schreef:Citaat:1x een 370 grams was genoeg?
ja makkelijk, Ik heb mijn haf toen geschoren omdat hij ook in de wei het warm had, dus het was de bedoeling minder warmte. Vandaar geen 3 dekens enz erop gegooid. En een koudbloed heeft het meestal niet zo gauw koud.
Mijn haf was in november geschoren en pas eind mei zat al het haar er weer op. Gewoon kijken hoe het gaat. het is toch eerste x uitproberen.
Starbreeze schreef:Wel scheren omdat ze volop in training blijft en zon teddybeer vacht alleen maar voor ongemak zorgt. Ze zweet nogal makkelijk en drogen in de winter ho maar! Ik ben heel rigoreus, ik scheer echt bijna alles, dus ook de voor en zijkant van de benen. Ik laat een klein flosje zitten, dat vind ik het mooist. Lekkere dikke deken erop en klaar! Een deken in september werkt niet want als er nog niks aan de hand is heeft ze het veel te warm en dan ineens zit ze in dr vacht... ik scheer begin oktober, 2 weken later weer, dan eind november en in januari nog eens. Eraf met die haren!