Nicky1963 schreef:Nou zeg, in mijn zoektocht naar een appaloosa merrie kom ik dit topic tegen.
Mijn inmiddels 23-jarige Z2 appaloosa ruin is ook een kleinzoon van Sonny af Hojmark!
Zijn er hier mensen die een appaloosa merrie te koop hebben/weten?
Ik denk dat als je specifiek voor een Appie wil gaan, je dan in het appie-topic meer kans hebt.
[HK] appaloosa bokkers deel IV
Maar ik denk dat een Knabstruper je ook niet teleur zal stellen
office schreef:Leuk ik ook een nl appie met Sonny af Hojmark als grootvader.Hij lijkt zelfs als twee druppels water op hem.
Ik herken alles wat hier geschreven is qua karakter.Heel vrolijk , lief , bomproof , betrouwbaar ,intelligent ,knuffelig paard met VEEL karakter.Hij is een kindervriend en grappenmaker .Heel zachtaardig en een geweldig recreatie buitenrij paard .Bitloos geen probleem.Hij wil graag alles in zich opnemen.
Vrijwel iedereen die hem kent vind hem geweldig.
Maar onze eerste samenwerking ging niet vlekkeloos om even in het appaloosa jargon te blijven.Nu ik geaccepteerd heb dat we samen dingen doen en niet ik met hem gaat alles geweldig .Meer dan dat zelfs.
Ik denk dat opa flink z’n stempel op hem gedrukt heeft .Hij is kalm als een koudbloed maar sterk als een beer.Nauwelijks te verdoven bij de tandarts .De dierenarts zei wel eens “nou als ik in de oorlog moet vechten dan kom ik jou paard halen.”Zo sterk is hij tegen de verdoving.Zielig maar ja z’n tanden moeten toch gedaan.Het geeft wel aan hoe sterk z’n karakter is.
Ideaal recreatie paard dus en misschien ook wel voor wedstrijden maar daar hou ik zelf niet van.Maar niet geschikt voor iemand die wil domineren over een paard in plaats van samenwerken.
Ik herken de mijne niet helemaal in jouw beschrijving, maar dat stukje kan ik dan wel weer terug voeren op d'r pappie
Maar evengoed is het een leuk paard.