Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
StalNollie schreef:Ik zou niet naar een ras zoeken maar in het algemeen. Het bedrag moet je een heel eind komen hoor. Goed zoeken.
Ga enkele keren proefrijden zo ook buitenrijden neem iemand mee die veel kijk en ervaring met aankopen heeft. Qua keuren is ieder voor zich en welk risico je wilt nemen, wij doen het nooit
Saartj3 schreef:Wat ik me nu afvraag is wat is realistisch qua prijsklasse voor wat wij zoeken, en welk ras raden jullie aan. We hopen eigenlijk met een bedrag tot Max. 2500,- het te kunnen doen en waar moeten we op letten bij de aankoop? En waar raden jullie ons aan om te zoeken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

kwita schreef:een kalm paard wat veelzijdig is en alle ruiters een uitdaging bied!( fries kan erg temperamentvol zijn)
dartmoor haflinger fjord nrps,kwpn etc
Elk paard kan temperamentvol zijn,daar behoord zeker een KWPNer toe

Evelijn schreef:Een Fjord met goede bouw kan meestal beter gewicht dragen dan een Fries die toch vaak een wat zwakkere rug hebben. Hoogte is niet doorslaggevend voor goede verhouding is vooral hoe breed/rondgeribt het paard is.
Voor een braaf familiepaard die veelzijdig is en gezond vind ik €2500,- wel krap. Zeker wel laten keuren... en goed en rustig zoeken (en misschien nog wat sparen zodat je iets meer te besteden hebt)
Babootje schreef:StalNollie schreef:Ik zou niet naar een ras zoeken maar in het algemeen. Het bedrag moet je een heel eind komen hoor. Goed zoeken.
Ga enkele keren proefrijden zo ook buitenrijden neem iemand mee die veel kijk en ervaring met aankopen heeft. Qua keuren is ieder voor zich en welk risico je wilt nemen, wij doen het nooit
Heel onverstandig advies. Absoluut keuren en bij paarden vanaf 8 ook rontgenologisch ivm artrose risico.
Het bedrag dat je uit wilt geven is aan de lage kant en de kans dat je in deze prijsklasse een paard met een probleem koopt is dus groter.
Advies is wat ruimer budget en naar een (goede) handelaar te gaan ivm garantie. Neem iemand mee met verstand van aankoop van paarden.
. Nuchter zijn ze dus zeer zeker! Met uitzonderingen natuurlijk, maar dat is mijn ervaring! Heb nu een kruizing met KWPN-er/Groninger en merk dat hier al wat meer pit in zit en wat banger kan zijn!