Gezocht mensen met PRE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mw28072011

Gezocht mensen met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:05

Hallo Allemaal,

Ik heb een Andalusiër van 2,5 gekocht en ben benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen met een Andalusiër over het gedrag van dit mooie ras en het beleren en rijden van deze paarden :)

Daarnaast ook mensen gezocht die veel verstand hebben van afstammingen ik zou graag meer te weten komen over de bloedlijnen van mijn merrie maar ik heb hier geen verstand van.

Ik hoop wat te horen.

Groetjes Marloes

petraaken

Re: Gezocht mensen met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:35

F-AM --> BKR. Hier zul je de mensen vinden van dit ras en dus ook de meeste antwoorden krijgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:37

Ik heb een PRE merrie van 1, heerlijk karakter maar kan niet niets zeggen over het beleren ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:39

Wij hebben er eentje. Zelf uit Spanje gekocht en heb hem hier in NL zelf Zadelmak gemaakt. Hij is wel een verschrikkelijk heet en sensibel type maar met een super instelling. Ik Start hem momenteel in de M dressuur. Foto's staan in mijn profiel!

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:55

Azmay schreef:
Ik heb een PRE merrie van 1, heerlijk karakter maar kan niet niets zeggen over het beleren ;)

leuk! heb je toevallig ook een foto?
Ben je van plan haar zelf te beleren?

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:56

lianne125 schreef:
Wij hebben er eentje. Zelf uit Spanje gekocht en heb hem hier in NL zelf Zadelmak gemaakt. Hij is wel een verschrikkelijk heet en sensibel type maar met een super instelling. Ik Start hem momenteel in de M dressuur. Foto's staan in mijn profiel!

Leuk om te horen dat jij je paard ook uit spanje hebt, die van mij komt ook uit spanje, hoe is het zadelmak maken verlopen was die van het bokken enz of zijn ze vrij makkelijk in te rijden?
ps: ik ga even een kijkje nemen op je profiel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:58

Hier ook een PRE, in Nederland gefokt.
Heet en sensibel hier ook aanwezig maar ook een trauma paard dus komt wat meer bij kijken.

Bokken heeft ze nooit gedaan, steigeren 2 keer en that's it. Goudeerlijk!

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 14:13

Robijntjah schreef:
Hier ook een PRE, in Nederland gefokt.
Heet en sensibel hier ook aanwezig maar ook een trauma paard dus komt wat meer bij kijken.

Bokken heeft ze nooit gedaan, steigeren 2 keer en that's it. Goudeerlijk!

Fijn om te horen van meerdere mensen dat ze goudeerlijk zijn. ik krijg haar over 3 week en heb zo'n zin om aan de slag te gaan en maatjes te worden <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:56

mw28072011 schreef:
Azmay schreef:

leuk! heb je toevallig ook een foto?
Ben je van plan haar zelf te beleren?

Dit is ze:
http://i.imgur.com/JW3hBCK.jpg

Het plan is om haar zelf te beleren, maar dat is nog zo enorm ver weg dat ik daar geen echte uitspraken over ga maken. Tot nu toe heb ik vooral mijn handen vol aan het duidelijk maken wat ik uberhaupt wil, ze doet haar naam echt eer aan. Ze heet Diva :Y)

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 15:10

Nee dat snap ik duurt nog 2 jaar maar goed jullie kunnen wel mooi naar elkaar toe groeien.
Echt een plaatje om te zien jou Diva

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:15

mw28072011 schreef:
Nee dat snap ik duurt nog 2 jaar maar goed jullie kunnen wel mooi naar elkaar toe groeien.
Echt een plaatje om te zien jou Diva

Bedankt, maar zeg maar gerust nog 3 jaar, ze is pas net 1 he ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:53

mw28072011 schreef:
lianne125 schreef:

Leuk om te horen dat jij je paard ook uit spanje hebt, die van mij komt ook uit spanje, hoe is het zadelmak maken verlopen was die van het bokken enz of zijn ze vrij makkelijk in te rijden?
ps: ik ga even een kijkje nemen op je profiel :D

Hij was superbraaf met Zadelmak maken. Alleen eenmaal aangereden begon hij wel behoorlijk te klooien. Met name toen er andere paarden in de buurt kwamen. ( was op dat moment nog hengst). Daarom uiteindelijk maar gecastreerd.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:56

ik heb geen PRE maar wel een vraag
ik vind het een super gaaf ras, maar hoe gaat het precies als je zo'n paard koopt uit spanje, hoe kom je er aan en hoe loopt de verkoop?

waarom zou je hem uberhaupt daar kopen terwijl ze ook in nederland zijn? :D

(ik weet niet als ik dit mag reageren dus antwoord in PB mag ook haha)

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:59

Ik heb een 2,5 jarige Andalusiër merrie. Ze heeft een moedig en vurig karakter, heb haar in nl gekocht. Als ze vier is mag ze onder de man/vrouw, voor die tijd ga ik lekker met haar grondwerk doen. Heb je straks weer profijt van. Super veel geluk met je merrie !

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:16

Scarlatt schreef:
Ik heb een 2,5 jarige Andalusiër merrie. Ze heeft een moedig en vurig karakter, heb haar in nl gekocht. Als ze vier is mag ze onder de man/vrouw, voor die tijd ga ik lekker met haar grondwerk doen. Heb je straks weer profijt van. Super veel geluk met je merrie !

Leuk! ik ga ook grond werk met mijn merrie doen om een betere band op te bouwen en lange lijnen.
weet je toevallig hoe je een foto moet uploaden? en heb jij ook een foto van die van jou?

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:18

baszo17 schreef:
ik vind het een super gaaf ras, maar hoe gaat het precies als je zo'n paard koopt uit spanje, hoe kom je er aan en hoe loopt de verkoop?

Tuurlijk mag je reageren, alleen maar leuk ervaringen uitwisselen.
Mijn merrie is door een vrouw met een paar andere paarden uit Spanje gehaald omdat ze zelf een nieuwe daar had gekocht en gelijk een paar goeie mee had genomen voor de verkoop.
Maar er zijn ook sites voor volgends mij dat je zelf in spanje op bezoek kan op stallen om daar jou droom PRE uit te zoeken, daarnaast zijn er ook genoeg goeie in Nederland (wel zo makkelijk)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:29

baszo17 schreef:

Onze kwam van een klant van mijn vader. Die fokt pre's. Ik zou persoonlijk geen Nederlands gefokte pre willen hebben. Ze groeien daar onwijs mooi op in veelal rotsachtige gebieden. Waardoor ik denk dat ze iets harder op de benen zijn. Maargoed dat is mijn rare gedachtengang.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:55

Leuk hoor! Lange lijnen werk ben ik ook in geïnteresseerd. Mooie basis voor later.

Ja ik upload de foto's op de site van www.mijnalbum.nl. En ja ik heb nog wel een fotootje van de mijne. ;) Heb jij ook een foto van je nieuwe aanwinst?

Afbeelding

Afbeelding

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:40

Scarlatt schreef:
Leuk hoor! Lange lijnen werk ben ik ook in geïnteresseerd. Mooie basis voor later.

Ja ik upload de foto's op de site van http://www.mijnalbum.nl. En ja ik heb nog wel een fotootje van de mijne. ;) Heb jij ook een foto van je nieuwe aanwinst?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ja, ik wil ook graag een goeie band krijgen voor ik haar ga inrijden je kan haar nu namelijk nog maar net aaien.
Mooi paard heb jij ziet er goed uit, weet je toevallig ook iets over bloedlijnen? ik zou graag meer over mijne te weten komen.
Over 3 week dan komt ze bij mij thuis en zal ik nieuw foto's maken maar hier een foto van haar.

Afbeelding

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:48

Mooie jaarling, gefeliciteerd !
Als je het leuk vind kun je ook lid worden van de andalusier-vereniging in Nederland deze organiseert regelmatig leuke dagen en clinic's . Wij zijn allemaal heel enthousiast en praten graag over de PRE en Spaanse paarden en nieuwe leden voelen zich altijd welkom bij de club :-) In september is er weer premiekeuring en daar kun je ook volop genieten van de paarden en hun liefhebbers.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:53

Allereerst gefeliciteerd met jouw PRE! Wat betreft de stamboom, ik zie dat jouw paardje bij Diana vandaan komt, zij kan hier alles over vertellen.
Mijn eerste PRE komt ook bij haar vandaan!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:55

Als jij en je paard elkaar kennen en elkaar goed vertrouwen zijn ze over het algemeen makkelijk zadelmak te maken. Wanneer je ze zelf netjes opvoed als ze jong zijn, en als ze wat ouder aan de lange teugel gaan etc. is het er op gaan zitten een logische stap en kom je niet snel problemen tegen.

Wanneer dit echter niet het geval is, dan zijn ze door hun gevoelige karakter juist weer moeilijk zadelmak te maken. Sterker nog, gaan er onzekere of lompe of onhandige ruiters op een al doorgereden PRE rijden is het al vragen om problemen ;)

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:22

paintedblack schreef:
Mooie jaarling, gefeliciteerd !
Als je het leuk vind kun je ook lid worden van de andalusier-vereniging in Nederland deze organiseert regelmatig leuke dagen en clinic's . Wij zijn allemaal heel enthousiast en praten graag over de PRE en Spaanse paarden en nieuwe leden voelen zich altijd welkom bij de club :-) In september is er weer premiekeuring en daar kun je ook volop genieten van de paarden en hun liefhebbers.

Dankjewel! Ze is al 2,5 en lid worden van de vereniging lijkt me erg leuk! waar kan ik me aanmelden?

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:24

Alddable schreef:
Allereerst gefeliciteerd met jouw PRE! Wat betreft de stamboom, ik zie dat jouw paardje bij Diana vandaan komt, zij kan hier alles over vertellen.
Mijn eerste PRE komt ook bij haar vandaan!

Ja klopt, ze komt inderdaad bij Diana vandaag wat toevallig! Heb jij je eerste PRE nog?
Ze heeft me inderdaad al van alles verteld maar wil toch meer weten over bloedlijnen van PRE's omdat ik hier nog helemaal bleu in ben :) (hiervoor heb ik altijd KWPNers gehad)

mw28072011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:26

Cyrina schreef:
Als jij en je paard elkaar kennen en elkaar goed vertrouwen zijn ze over het algemeen makkelijk zadelmak te maken. Wanneer je ze zelf netjes opvoed als ze jong zijn, en als ze wat ouder aan de lange teugel gaan etc. is het er op gaan zitten een logische stap en kom je niet snel problemen tegen.

Wanneer dit echter niet het geval is, dan zijn ze door hun gevoelige karakter juist weer moeilijk zadelmak te maken. Sterker nog, gaan er onzekere of lompe of onhandige ruiters op een al doorgereden PRE rijden is het al vragen om problemen ;)

Dankje, hier heb ik wel wat aan ik ga dus eerst flink aan onze band bouwen voor ik verdere stappen ga ondernemen en neem gewoon de tijd!