Hoe is de fries van nu? of arabo fries
Groetjes Bettina
ps: ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Princesj schreef:Ligt eraan wat je koel noemt. Die van mij schrikt zelden, maar is een super fijn heet paard in het werk waar je wel mee om moet kunnen gaan.
Wat Jibbel zegt herken ik wel, als ze doorslaan zijn ze levens gevaarlijk.
NienkeV1994 schreef:Ik zou me niet eens op een ras vastpinnen. Ik vind de klik belangrijker dan het ras. Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden, paarden die je aanspreken gaan bezichtigen (veel bekijken!) en kijken waarmee je de beste klik hebt.

Imala schreef:NienkeV1994 schreef:Ik zou me niet eens op een ras vastpinnen. Ik vind de klik belangrijker dan het ras. Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden, paarden die je aanspreken gaan bezichtigen (veel bekijken!) en kijken waarmee je de beste klik hebt.
Dat is ook een optie maar als jij persee een fries wil, of persee een quarter dan kun je de rest al overslaan
Goed dat je je in ieder geval niet vast zet op één ras

NienkeV1994 schreef:Ik zou me niet eens op een ras vastpinnen. Ik vind de klik belangrijker dan het ras. Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden, paarden die je aanspreken gaan bezichtigen (veel bekijken!) en kijken waarmee je de beste klik hebt.
Just_Sannee schreef:Vind dat toch een raar plaatje. Hoofd lijkt véélte groot voor zijn nek. Lijkt niet of ie vergroot is
Succes in ieder geval met je zoektocht
Ik vind friezen echt top!
Partyflappel schreef:Wij hebben ook van die lollige friezen, in de omgang heel braaf maar met rijden toch vrij pittig, 2 die altijd ergens 'bang' van zijn, eentje die gewoon ontzettend vlug is.. We hebben ook eentje van 1.71 te koop staan! Heel braaf, maar wel een lolbroek tijdens het rijden.. schrikkerig afentoe. Niet gemeen..
Masi1 schreef:NienkeV1994 schreef:Ik zou me niet eens op een ras vastpinnen. Ik vind de klik belangrijker dan het ras. Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden, paarden die je aanspreken gaan bezichtigen (veel bekijken!) en kijken waarmee je de beste klik hebt.
Helemaal eens met bovenstaande. Het is grappige is, dat ik eigenlijk nooit interesse in het Friese ras heb gehad. Ik vond ze mooi om te zien, maar zou er zelf nooit 1 kopen. Drie keer raden wat ik nu heb.... Een Fries!
Het is zijn karakter en uitstraling wat me aantrok en de klik.. die had ik vrij snel met hem.
Het is een koele kikker, maar geen saaie trage kikker. Hij is goed voorwaarts, alert, nieuwsgierig, soms ietwat snel afgeleid maar dit is misschien ook wel de leeftijd, enthousiast en vrolijk. Hij heeft ook echt wel zijn buien, schrikken, bokken, etc maar niet met gemene bedoelingen.
ik zei ook altijd nee ik hoef nooit een fries of elk robuust paard... mijn gevoel zegt soms dat ik juist met iets anders kom dan een normaal rijpaard.
maar kan ook lekker voorwaarts de laatste tijd.