Het mennen lijkt mij machtig met zo'n krachtig paard en het rijden onder het zadel lijkt mij ook geweldig op zo'n grote vriendelijek reus.
Ik zie mijzelf aan gaan ringsteken onder het zadel en misschien wel huifkartochten gaan oprganiseren!
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf'?
Graag hoor ik ook ervaringen van eigenaren van dit ras. Zijn ze idd makkelijk en bomproof? Hoor ook wel dat ze pittig kunnen zijn, is dit dan hanteerbaar?
Hoor ook verhalen dat je ze aan het werk moet houden en niet te lang stil moet zetten, dat ze dan onhandelbaar worden. Is dit waar of hebben jullie andere ervaringen?
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 5 jarig beleerd paardje met de volgende afstamming:
Vader: Nero van Berkeldal (Sunny van 't bloemenhof x Brit van 't Kemerink)
Moeder: Stella de Balgerhoek (Otto van Brandevoort x Anja van 't Bloemendal)
Even wat info over mijzelf. Ik ben een ervaren ruiter, rijd al jaren jonge paarden in en verdien daar een leuk extra centje mee
Mijn vriend is beginnend ruiter. Beiden zijn wij ervaren menners!Ik ehb nu een kruising tinker en een shet die onder het zadel en voor de kar lopen.
Hij loopt lekker door, ruime gangen, maar reageren op 'ho' doet hij amper.. Galop kan meneer alleen heel af en toe in het veld.. en boomstammen, daar kun je toch gewoon dóórheen ipv overheen?
En verder gingen er inderdaad heel wat scheppen brok in