14 april barokke wedstrijd (officieel KNHS) in Dalen (Dr)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

14 april barokke wedstrijd (officieel KNHS) in Dalen (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 10:18

PSV De Grootveldruiters uit Dalen organiseert in samenwerking met de Verenging van het Spaanse Paard op zondag 14 april 2013 een wedstrijd voor barokke paarden. Deze wedstrijd is open voor alle barokke paarden!

Er kan gestart worden in de Impulsrubriek, Startersklasse en B t/m ZZ-Licht.
De impulsrubriek is voor ruiters en amazones zonder startkaart, die kennis willen maken met het rijden van wedstrijden.

De startersklasse is er voor de deelnemers die op wedstrijd willen met een hengst, maar nog geen L2 met winstpunten zijn geweest met een merrie of een ruin. In de startersklasse van barokke wedstrijden kunnen zij wel starten en wanneer ze hier het niveau L1 met winstpunt behaald hebben, dan hebben ze bewezen hun hengst onder controle te hebben en mogen zij een startkaart aanvragen bij de KNHS met behoud van de behaalde winstpunten.

De B t/m ZZ-Licht proeven zijn de gewone KNHS-wedstrijdproeven van de maand april, waarbij de winstpunten officieel tellen bij de KNHS.

Tarieven
Voor leden van de vereniging van het Spaanse paard of PSV de Grootveldruiters
€ 5,- per proef in de Impulsproeven, Startersklasse en B t/m M2;
€ 6,- per proef in de Z1 t/m ZZ-Licht.
Voor niet leden
€ 10,- per proef in de Impulsproeven, Startersklasse en B t/m M2;
€ 12,- per proef in de Z1 t/m ZZ-Licht.
Het is mogelijk om 2 proeven te rijden.

Barokke paarden zijn paarden die in de renaissancetijd ontstaan zijn bij o.a. koningshuizen met gebruik van Iberisch bloed; de tegenwoordige Lusitano en de Pura Raza Espanola (Andalusier). De rassen die aan deze wedstrijd mee mogen doen zijn:
.Pura Raza Espanola (PRE)
. Lusitano
. Lipizzaner
. Pura Raza Menorquin (PRM)
. Kladruber
. Murgese
. Knapstrupper
. Frederiksborger
. Fries
. En kruisingen die minimaal 50% barok bloed dragen

Opgave
Je kunt je opgeven door het digitale KNHS-inschrijfformulier te downloaden en deze volledig ingevuld te mailen naar Cyrina van Beveren, cbeveren@hotmail.com. Voor de startersklasse en impulsproeven volstaat een gewone mail.

Tot 14 april! Activiteitencommissie Vereniging van het Spaanse Paard

retivi

Re: 14 april barokke wedstrijd (officieel KNHS) in Dalen (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:23

Ja hoor! ik ben van de partij!
In het L2 met Bonito XXXV. Nu hopen dat het weer een beetje beter wordt, zodat ik wat vaker kan trainen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 12:36

De Z + proeven zullen ook 5,- / 10,- gaan kosten net als de proeven t/m het M2 is besloten.

Ik doen zelf ook mee in het M1, geen idee hoeveel ik kan trainen door de voorbereidingen van te voren.. wss vrij weinig :)... Maar het is ook zonde als je daar de hele dag bent om niet mee te doen vond ik...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:48

Jammer... helemaal in Drenthe....
Anders had ik het zeker leuk gevonden.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:08

Tja, wij noorderlingen zeggen: HOERA, eindelijk eens in Drenthe!!

lipizzaners

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:19

Wat leuk maar wat een eind weg. Is het ook open om te komen kijken?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:28

Ja natuurlijk! Je mag gewoon komen kijken!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:51

Inderdaad erg blij dat er nu een Barokke wedstrijd in Drenthe is *\o/*

Heb me net in het L1 ingeschreven met Lakaj Høghøj, en hoop dat het weer een beetje opknapt zodat ik weer kan trainen.

Het is trouwens Knabstrupper, i.p.v. Knapstrupper haha, als eigenaresse van eentje moet ik daar toch wel wat van zeggen O:) al zijn ze natuurlijk ook wel erg knap!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 09:33

Leuk dat je mee doet!

Oepsss.. je hebt gelijk!! Ze zijn idd erg leuk, probeer ook een kennis de hele tijd over te halen om mee te doen met haar Knabstrupper, dan hebben we die ook op de startlijst!
Hoe meer van de barokke rassen hoe leuker!
Er staan nu ingeschreven; PRE's, Frederiksborgers, Lipizzaners, Friezen, Lusitano's, een Azteca en een Barok Pinto. Dus het lijstje wordt al mooi divers!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:14

Ik wilde ook graag met mijn Knabstrupper meedoen, maar vind het oneerlijk om een goede prestatie te verwachten in het Z, terwijl ik de laatste periode niet tot amper gereden heb met hem. Dus dan maar met het andere kind haha!

En superleuk, soms doen er overwegend Friezen mee, dus het is leuk om te zien dat er nu een hele hoop verschillende rassen meedoen! :)

Ik heb er echt onwijs veel zin in, al zo lang niet gestart!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 16:35

Dat snap ik. Zitten meerdere mensen mee..
Wel jammer want mn kennis kiest ook voor haar PRE ipv haar Knabstrupper.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:37

He wat leuk, worden dit soort wedstrijden vaker georganiseerd?? Ik heb sinds kort een Frederiksborger onder het zadel waar ik wedstrijden mee wil gaan rijden. Deze wedstrijd komt net ff te vroeg.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:39

crazycactus schreef:
He wat leuk, worden dit soort wedstrijden vaker georganiseerd?? Ik heb sinds kort een Frederiksborger onder het zadel waar ik wedstrijden mee wil gaan rijden. Deze wedstrijd komt net ff te vroeg.

Leuk, nog een Frederiksborger :D

Hier staan alle data; http://lusitano-paarden.nl/clairmontsta ... lender.php

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:42

Ah, dank je, jammer dat de andere wedstrijden best een eind uit de buurt zijn, maar goed voorlopig ga ik eerst flink trainen, wil wel goed voor de dag komen in de dressuurring :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:43

Cyrina schreef:

Dus geen knabstruppers, jammer, beetje reclame voor die stippels zou wel aardig zijn.
(Of heeft die van je kennis netzoals die van mij en Drunksheep ook geen stippies? :+ )

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:44

crazycactus schreef:
Ah, dank je, jammer dat de andere wedstrijden best een eind uit de buurt zijn, maar goed voorlopig ga ik eerst flink trainen, wil wel goed voor de dag komen in de dressuurring :D

Voor de impuls/startrubrieken hoef je echt nog niet de sterren van de hemel te rijden hoor! O:) Is gewoon leuk om ervaring op te doen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:46

Grinnnn nou ik rijd nog maar net weer op een dressuurzadel, dus voorlopig houd ik me even op de vlakte :P Denk dat ik best een proefje rondkom, maar of ik daar dan ook een goed gevoel aan over houd... denk het niet ;) Paardje is ook pas 5 dus we hebben nog álle tijd :D

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:29

Drunksheep schreef:
crazycactus schreef:

Voor de impuls/startrubrieken hoef je echt nog niet de sterren van de hemel te rijden hoor! O:) Is gewoon leuk om ervaring op te doen.

hih daar hou ik me ook maar aan vast ..hhhah doe het gewoon voor de lol ben al blij als ik rond kom :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:52

Sjolvir schreef:
Cyrina schreef:

Dus geen knabstruppers, jammer, beetje reclame voor die stippels zou wel aardig zijn.
(Of heeft die van je kennis netzoals die van mij en Drunksheep ook geen stippies? :+ )

Ook niet veel stippels, maar dan op een andere manier dan die van jullie, het is een few-spot :+
Wel een hele gave overigens!
http://www.fincalinda.nl/nieuws/bericht-8.html

Crazy-catus; die kalender kan in de loop van het jaar nog aangevuld worden met nieuwe wedstrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:48

Oh, een Pergamon! Hi toen ik een stippie zocht heb ik daar ook nog geinformeerd, was niets te koop.
Dat is inderdaad omgekeerde zo ongeveer als die van ons!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:58

Heeee, die ken ik inderdaad! Is het halfbroertje van mijne, ook een Pergamon. Lijkt echt sprekend vind ik, alleen dus een ander kleurtje!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:21

Spike is zo leuk! In het echt nog veel mooier, hij is nu ronder met een mooi hengstenkapje. En heel fijn lopen. Ben een beetje vliefd op hem, hihi

De spikkels zijn daar nu overigens voor heel goed tehuis allemaal te koop, omdat ze alleen met PRE's verder willen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 11:29

De voorlopige startlijst staat op startlijsten.nl Donderdag zal de definietive erop komen.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:09

We hebben er in ieder geval prachtig weer bij! 8-)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:02

Jaaaa, net weer terug van de wedstrijd! Was supergezellig, heerlijke sfeer en een lekkere temperatuur erbij.

Sinds juni 2012 geen wedstrijd meer gestart met Lakaj (buiten een paar onderlinge om), en sowieso nog nergens anders geweest dan Noord-Sleen... Rijden we vandaag gewoon 3 winstpunten en 2x een tweede prijs in het L! Supertrots op mijn vent, hij was zo nerveus :(:)