Voor de liefhebbers : een Barok hengst speelt met een stier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Voor de liefhebbers : een Barok hengst speelt met een stier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 12:00

friesiszwart

Re: Voor de liefhebbers : een Barok hengst speelt met een stier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:51

Ik denk dat dit echt als vermaak (met de dood als gevolg) zal zijn.
Dit vind ik geen spelen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:54

Ik vind het lastig te bepalen of het spelen of iets anders is...
Paard lijkt het wel leuk te vinden en komt ook steeds terug (in reactie er onder staat dat ook).
Lichaamstaal van een stier ken ik verder niet maar die lijkt er toch wel wat minder blij mee.
Die lijkt namelijk wel het paard wel te willen raken?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:59

het paard ziet er wel speels uit, komt ook de stier bewust uitdagen.
steir ziet er in eerste instantie minder lief uit, maar is wel redelijk voorzichtig als paard eropspringt, en rent en bokt vrolijk mee. ziet er wel nog een jonge stier uit ...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:02

de stier lijkt lichtelijk geirriteert.

doet me denken aan de hond bij mijn verzorgpaarden, die doet iets soortgelijks in de wei met de paarden, maar dan is het wel van 2 kanten spel. is echt geniaal om te zien haha.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:05

Ik ken niets van stieren, maar bij een geïrriteerde stier stel ik me wel iets anders voor eigenlijk.
De stier had het paard 100X kunnen spiesen, maar hij maakt helemaal geen aanstalte om zoiets te doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:06

Ken dit filmpje, stier is een flessenkalf met de hand opgevoed en opgegroeid met het paard. Ze spelen blijkbaar wel vaker samen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:06

friesiszwart schreef:
Ik denk dat dit echt als vermaak (met de dood als gevolg) zal zijn.
Dit vind ik geen spelen.

Joh het paard drukt meerdere malen vol zijn borst en nek tegen de kop van de stier aan. Die had hem al 10 keer geperforeerd als hij daar echt zin in had gehad.

De stier lijkt niet echt enthousiast genoeg om mee te rennen, maar er komen op een gegeven moment toch wat bokjes uit. Doet me denken aan de stier van een boer die ik ken, die speelt namelijk op precies dezelfde manier met de runderen. Ze hebben gewoon minder souplesse en uitdrukking dan paarden.

Zo te zien beleeft het paard er de grootste lol aan zoals hij om een veulen om die stier heen dartelt en hem constant uitdaagt. Zoals ik al zei als die stier dit paard echt kwaad had gewild had de inhoud van dit filmpje er heel anders uit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:07

Stier vind het niet leuk, loopt constant met de kop te schudden en probeert naar mijn idee het paard te intimideren doordat hij af en toe het paard (probeert) aan te vallen. Paard lijkt het wel leuk te vinden en vind het een leuk spelletje.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:08

Volgends mij is die stier gewoon aan het spelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:09

Als hij had gewild had die stier 'm allang kunnen pakken. Ze (runderen) spelen hier ook zo met elkaar, dan weer stilstaan, beetje rennen en bokken en zwaaien met de kop.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:10

Wat leuk! Deze zijn duidelijk al langer samen. Misschien van jongs af aan samen opgegroeit? Er staat ook boven Pet-Bull. Dus misschien een tamme stier voor zover die tam kunnen zijn.
En de stier is niet geirriteerd hoor, een boze stier loopt met het hoofd naar beneden, hoorns vooruit en gaat achter zijn doel aan.
Deze stier doet geen enkele moeite het paard pijn te doen. Bovendien bokt hij ook vrolijk mee.
Grappig paard overigens, met veel lef, om bovenop de hoorns van een stier te springen :')
Beter dit dan stierenvechten...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:11

_Zsazsa_ de stier is opgevoed met de fles dus inderdaad tam wat dat betreft (en al langer samen met het paard) Runderen kunnen heel leuk spelen! Geweldig om te zien in de wei.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:11

Oke dat verklaart ook al wat. Die man staat ook vrolijk in de bak erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:13

Als onze stier met de kop gaat schudden kun je meestal maar beter wegwezen, werd er mij altijd verteld...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:18

Het is wel duidelijk dat het paard met koeien/stieren is opgegroeid, want hij speelt als een stier - met je boeg/hoofd tegen de kop van je tegenstander duwen is geen paardengedrag, wel koeiengedrag. En het typische hengstenknokgedrag, steigeren, been over de rug, laat-ie helemaal niet zien.
Maar het lijkt me dat-ie óók getraind is als stierenvechterspaard. Dat kort rond de stier draaien is daar net iets te typisch voor.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:22

Wat een paard zeg! Wat een souplesse :~
En ik zie alleen maar spelen hoor, een boze stier ziet er heel anders uit..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:25

Ibbel schreef:
Het is wel duidelijk dat het paard met koeien/stieren is opgegroeid, want hij speelt als een stier - met je boeg/hoofd tegen de kop van je tegenstander duwen is geen paardengedrag, wel koeiengedrag. En het typische hengstenknokgedrag, steigeren, been over de rug, laat-ie helemaal niet zien.
Maar het lijkt me dat-ie óók getraind is als stierenvechterspaard. Dat kort rond de stier draaien is daar net iets te typisch voor.

Maar, een stierenvechterspaard die totaal niet bang is voor stieren, en hem zelf er op gooit? lijkt me niet in je voordeel spelen bij een wilde stier eigenlijk ...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:41

Het is een Iberisch paard, dus dat korte draaien zit er van nature in. Maar kan alsnog zijn dat hij er voor getraind is hoor, met een ruiter op de rug is het iets heel anders, daarnaast zijn deze dieren samen opgegroeid. Stier speelt wel degelijk, dat ziet er anders uit als bij een paard, maar ze lijke nelkaar echt wel goed te begrijpen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:42

Duhelo schreef:
Ibbel schreef:

Maar, een stierenvechterspaard die totaal niet bang is voor stieren, en hem zelf er op gooit? lijkt me niet in je voordeel spelen bij een wilde stier eigenlijk ...

Speelt zeker in het voordeel, hoe minder bang hoe dichterbij hij durft te komen. En in de ring voorkomt te ruiter echt wel dat het paard zichzelf op de horens van de stier gooit. Daarbij lijkt me dat een paard fijngevoelig genoeg is te weten wanneer het serieus is en wanneer hij mag spelen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:56

Als men de moeite had gedaan tekst onder de video te lezen dan zou men gelezen hebben dat het over een (zoals al hierboven vermeld) fles-groet gebrachte stier en dat de twee weldergelijk spelen met elkaar!

'This is Jesus Morales' Hispano-Arabe, Halcion and a bull that a Jesus Morales raised on a bottle. The two play together and it is truly amazing to watch'.

Dezelfde hengst met Jesus Morales. http://www.youtube.com/watch?v=Qhuip8kyBTU

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:02

die stier had hem inderdaad al kunnen doden. het is echt spelen! superlief

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:14

hoe schattig, die stier is echt voorzichtig als dat paard tegen zijn hoorns komt :) Trouwens die stier is echt niet kwaad dan had hij dat paard al lang een paar gaten rijker gemaakt. Vind het wel grappig maar tegelijk ook best eng want gewild of niet, er kan altijd iets fout gaan. rare is wel dat dat paard echt niet met zijn benen uithaalt zoals je paarden vaak ziet doen. Ze hebben precies beiden een manier van spelen gevonden die zij kennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:21

Waarschijnlijk snappen ze elkaars lichaamstaal niet, was mijn eerste indruk. Maar als ik lees dat ze al zo lang samen zijn zal dat het niet zijn.
Als een van de twee het zat is merk je dat snel genoeg hoor :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:26

Mooi filmpje, prachtgezicht. Een duidelijk op elkaar ingespeeld duo. Toch leuk dat ze zo kunnen spelen...