Schwartzwalder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ankje11

Schwartzwalder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:36

Ik ben eingelijk wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die een Schwartzwalder hebben.
Heb ze een tijdje geleden op TV gezien en vindt ze toch wel heel erg mooi. Nu ben ik benieuwd hoe dit ras is in de omgang e.d.

Alle info is welkom

LukieBradley

Re: Schwartzwalder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:41

Een vriendin van mij heeft er 1 (weet even niet wie het op bokt is).
Ik vind hem mooi, niet mijn type paard maar vind ze wel gaaf om te zien.
Ken hem als een heel vriendelijk en rustig paard.
Weet niet in welke stokmaat ze leven maar die van haar is volgens mij rond de 1.60.
Volgens mij zijn het vooral erg rustige en koele paarden, kijk niet een olympische topper maar ze hebben natuurlijk hun eigen kwaliteiten:)

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:44

Bedankt.
Olympisch heeft van mij ook niet! Denk dat je zulke paarde daar ook niet tegenkomt!
Rustig en koel had ik al gedacht maar wist het niet zeker.

Als er nog meer zijn met info - alles is welkom!!!

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:26

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:40

Wat een beauty! Wie weet er nog meer iets over dit ras?

tam1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:15

Ik heb kennis mogen maken met dit geweldige ras :D

Bomproef, knuffelkont tot en met, de merrie waar ik op rijd is iets groter dan 1:55
Idd rustige paardjes.
Ik kan duidelijk aan haar merken wat ze helemaal geweldig vind of niet. Vind ze iets het einde dan wil ze het dan ook echt weer helemaal doen uit zichzelf.
Ze kan zich behoorlijk sterk maken onder het rijden als ze wil. Maar is niet zo vaak het geval.
Ze kan prima mijn stemming aanvoelen en dat is bijna op het enge af. Maar ook tegelijkertijd helemaal mooi.

Ze hebben geheel hun eigen kwaliteiten maar sinds ik kennis heb mogen maken met dit ras ben ik er helemaal verslingerd aan geraakt.... :D

En dit alles ondanks dat ik eigenlijk best wel van mijzelf actief ben. Ik hoef geen hittepit paardje wat als een bommetje onder mij voelt maar de "slome paardjes" onder ons hoeft voor mij ook niet. Bij deze dame mag er wel iets meer tempo in zitten maar bij haar vind ik het geen probleem dankzij haar geweldige karakter.... <3

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:39

Sinds november vorig jaar heb ik er één. Ze is nu bijna 10 maanden oud. Ik heb bewust voor dit ras gekozen vanwege het karakter (en het kleurtje is mooi meegenomen).
Ik rij graag TREC wedstrijden. Hierbij is een paard dat koel in zijn kop is, maar niet sloom erg handig. Verder moeten ze slim zijn en ook wel iets dressuur en springen kunnen maar vooral bereid zijn om te samenwerken met de ruiter. De Schwarzwalder voldoet hier in mijn ogen aan. En mijn veulen heeft mij tot nu toe absoluut niet teleurgesteld, het is echt een topper in de dop. Heerlijk ongecompliceerd karakter, maar wel een eigen willetje. Leert enorm snel en heel erg bereid om samen dingen te ondernemen. Wat me ook opvalt is dat ze erg zelfstandig is. Ze is gek op mijn twee andere paarden, maar gaat ook zonder problemen alleen met mij een stukje wandelen.

Mocht je meer informatie over het ras willen hebben kijk dan ook eens op:
http://www.sfsn.nl

en

http://www.sfvnl.nl/

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:40

ik heb zelf een schwarzwalder kruising. moeders is een haflinger, ik heb niet het kleurtje wel de bouw en het karakter.

ik zal wat vertellen over zijn karakter:
in de omgang kan hij wat dominant zijn maar absoluut niet gemeen en bere nieuwsgierig, ook wel een beetje lomp.... bovendien ook erg nuchter
hij is erg lief en kan ook prima alleen op stap, maar aangezien hij nog 4 moet worden ben ik wel voorzichtig met hem.

met het rijden ontwikkeld hij zich als een meedenkende pony, die erg braaf is en snel leert. vaak de dingen sneller oppakt dan ik het begrijp, maar hij duld mijn fouten en laat het meteen merken als ik het goed doe. ook die van mij is erg gevoelig voor mijn buien en is daarin ook echt mijn maatje en een spiegel die erg confronterend kan zijn.... ik ben super blij met hem <3 en ik rijd ondanks zijn groote met veel plezier op hem en groeien we samen naar toe om echt een team te worden. hij is overgens 1,40- 1,45 ik heb hem al een tijdje niet gemeten. maar hijs mooi breed dus het valt niemand op:P :j

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 11:20

Erna_89 schreef:
ik heb zelf een schwarzwalder kruising. moeders is een haflinger, ik heb niet het kleurtje wel de bouw en het karakter.

ik zal wat vertellen over zijn karakter:
in de omgang kan hij wat dominant zijn maar absoluut niet gemeen en bere nieuwsgierig, ook wel een beetje lomp.... bovendien ook erg nuchter
hij is erg lief en kan ook prima alleen op stap, maar aangezien hij nog 4 moet worden ben ik wel voorzichtig met hem.

met het rijden ontwikkeld hij zich als een meedenkende pony, die erg braaf is en snel leert. vaak de dingen sneller oppakt dan ik het begrijp, maar hij duld mijn fouten en laat het meteen merken als ik het goed doe. ook die van mij is erg gevoelig voor mijn buien en is daarin ook echt mijn maatje en een spiegel die erg confronterend kan zijn.... ik ben super blij met hem <3 en ik rijd ondanks zijn groote met veel plezier op hem en groeien we samen naar toe om echt een team te worden. hij is overgens 1,40- 1,45 ik heb hem al een tijdje niet gemeten. maar hijs mooi breed dus het valt niemand op:P :j

Dank je voor je antwoord! Hebben jullie misschien ook foto`s?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:06

Ook ik heb alweer 3 jaartjes een hele lieve schwarzwalder fuchs merrie :D

Ik heb haar gekocht bij de fokker Marja de Bruin hier in nederland!
Ze was toen ik ging kijken en haar gekocht heb 8 dagen oud.

Inmiddels zijn we aan het beleren rustig aan :)

Dit is mijn schwarzwalder fuchs merrie haar eerste topic op bokt:
BianCatjee @ [ITP] Maquavinci voor het eerst op bokt!

Weet dat ik eigenlijk niet meer mag reageren maar omdat er zo weinig over dit ras is doe ik het toch even... sorry!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:35

En ik heb ook een Schwarzwalder Fuchs :D (idd wel een oud topic, maar omdat er zo weinig over Fuchsen op Bokt voorbij komt reageer ik toch eventjes :o )

Bella is nu 2,5 jaar bij mij, ik heb haar ook bij Marja de Bruin gekocht. Bella is inmiddels 17,5 jaar oud.

Deze foto's zijn van vorig jaar:
[ITP] Schwarzwälder Fuchs Bella op de foto

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 11:27

Hé leuk! Toch nog reacties! Allebei een heel mooi paard zeg, wauw!!

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:25

Ik heb er 4... :o

En de SFVN (Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland) zal eind dit jaar een eerste keuring op Nederlandse bodem organiseren!
Alle in Nederland verblijvende Fuchsen zijn dan van harte welkom!!!! Zij hebben deze keuring nodig om in kaart te brengen hoeveel Fuchsen er nou in NL zijn en vanuit welke lijnen. Ze zijn momenteel nog steeds in gevecht met het productschap om de erkenning tot een NL stamboek voor elkaar te krijgen. Zodra er meer info is over de keuring (datum en waar) zal dat hier op Bokt ook te lezen zijn, maar uiteraard ook op de site http://www.sfvn.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 15:22

Hé leuk! Welkom.
Die eerste foto is echt superlief!!

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen dat er een stamboekerkenning komt, zou wel mooi zijn.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:38

Ze zijn er nu al dik 3 jaar mee bezig en werd al het eerste jaar verteld dat het jaar daarna een keuring zou komen.. Ik blijf de hoop erin houden maar heb er wel een hard hoofd in of het binnen een jaar al gebeurd..
We zullen zien!

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 14:39

We zullen zeker wel zien! Ergens hoop ik het wel, zou met wel leuk lijken om eens rond te neuzen!

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:44

27 oktober 2012 is er een keuring, zie ook de site www.sfvn.nl

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:36

Hé toch nog een reactie, had ik niet meer verwacht!
Dank je voor de link.

Als er nog meer mensen zijn, je bent altijd welkom!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:16

Mijn fjord is drachtig van een Schwarzwäler fuchs!

fjordwijk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:02

Afbeelding
Onze Freek, een ontzettend lieve ruin van 4 jaar. Is in mei al op ponykamp geweest en (bijna) nergens bang voor. Mijn dochter van 11 met PDD-NOS is met en door hem ontzettend gegroeid en heel rustig gestart met wedstrijden. In september 2e geworden in de B. Soms sterk (bij osteopaat en net uit de trailer), maar onder het zadel met twee vingers te sturen. Hij zal hooguit bij iets wat hij eng vindt, wijken.
Vooral is hij erg grappig en maakt ons aan het lachen:
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:04

fjordwijk schreef:
[ Afbeelding ]
Onze Freek, een ontzettend lieve ruin van 4 jaar. Is in mei al op ponykamp geweest en (bijna) nergens bang voor. Mijn dochter van 11 met PDD-NOS is met en door hem ontzettend gegroeid en heel rustig gestart met wedstrijden. In september 2e geworden in de B. Soms sterk (bij osteopaat en net uit de trailer), maar onder het zadel met twee vingers te sturen. Hij zal hooguit bij iets wat hij eng vindt, wijken.
Vooral is hij erg grappig en maakt ons aan het lachen:
[ Afbeelding ]

prachtige foto's en leuk dat het zo goed gaat met je dochter en hem

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:53

bir schreef:
Mijn fjord is drachtig van een Schwarzwäler fuchs!

gaaf! ben toch al zo benieuwd wat daar uit moet komen dan!! wanneer is je merrie uitgerekend?

fjordwijk: mooie foto's en wat gaaf dat ze zo gegroeid is sinds ze erop rijd!

Simone_Matz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:52

Beste Bokkers,

Ik ben sinds 3 weken de enorm trotse eigenaar van een Schwarzwälder ruin. Ik ben ontzettend benieuwd naar mooie verhalen en ook nieuwsgierig naar andere eigenaren.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:13

Simone_Matz: wat leuk gefeliciteerd!! Heb je een foto van je SF ruin?

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:01

Op dit moment zijn er al 20 paarden aangemeld en ik weet dat er nog een aantal onderweg zijn per post!
Dus op 27 oktober zijn er een heleboel bij elkaar te zien in Bennekom. Simone_Matz, misschien leuk voor jou om eens te kijken op www.sfvn.nl