Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
volbloedfan schreef:Leer eerst maar verstand van fokken te krijgen en dan probeer maar weer
MissAmazone schreef:volbloedfan schreef:Leer eerst maar verstand van fokken te krijgen en dan probeer maar weer
Wat is dat nou voor belachelijk antwoord?
Als je geen antwoord weet te geven op mijn vraag zeg dan gewoon niks. Bij de koop van ons paard was in de prijs berekend dat de oude eigenaar graag een veulen ervan wilde en daarom dat we een hengst gezocht hebben. Ik wil niet fokken, ben geen fokker! De oude eigenaar betaald alle kosten van het dekken, omdat het karakter van ons paard hem gewoon graag aanspreekt. Maar mag toch gewoon vragen hoe het dan met de papieren zit?
Snap niet waarom er op Bokt zoveel mensen zijn waarbij je als je iets vraagt een arrogant antwoord krijgt alsof ze zelf god zijn en alles weten. Beetje irritant!
friesiszwart schreef:Doordat de hengst wel stamboekpapieren heeft maar geen goedgekeurde dekhengst zul je bij het komende veulen bijboek papieren krijgen.
MissAmazone schreef:volbloedfan schreef:Leer eerst maar verstand van fokken te krijgen en dan probeer maar weer
Wat is dat nou voor belachelijk antwoord?
Als je geen antwoord weet te geven op mijn vraag zeg dan gewoon niks. Bij de koop van ons paard was in de prijs berekend dat de oude eigenaar graag een veulen ervan wilde en daarom dat we een hengst gezocht hebben. Ik wil niet fokken, ben geen fokker! De oude eigenaar betaald alle kosten van het dekken, omdat het karakter van ons paard hem gewoon graag aanspreekt. Maar mag toch gewoon vragen hoe het dan met de papieren zit?
Snap niet waarom er op Bokt zoveel mensen zijn waarbij je als je iets vraagt een arrogant antwoord krijgt alsof ze zelf god zijn en alles weten. Beetje irritant!
Citaat:Wat is dat nou voor belachelijk antwoord?
Citaat:Dit slaat nergens op. Dan moet je zelf het verhaal goed neerzetten.
Dekt degene ook alle kosten en mogelijke complicaties die jou merrie kan krijgen.
newt schreef:Nee daarom krijg je er ook niet een papier bij, je hebt dan gewoon een papier loos fries veulen. Omdat de hengst niet goedgekeurd is door het KFPS zal je er alleen een paspoort bij krijgen.
newt schreef:Het paspoort krijg je wanneer je je paard laat chippen, Wil de persoon die een veulen wil van jou merrie een veulen van een geregistreerde hengst of gewoon zomaar een veulen?.
MissAmazone schreef:kohtje schreef:Dus als je het goed bekijkt heb je straks een veulen zonder papier die op een fries lijkt.
Waarom kies je niet voor een ggk hengst?
Die lijkt niet op een fries maar is een fries.. de merrie en hengst zijn allebei vol fries met goede goedgekeurde ouders..
newt schreef:Nee je merrie veulen staat dan niet geregistreerd bij het KFPS omdat deze niet een veulen is van een GGK hengst van het KFPS Daarom zal het paard met 3 jaar ook niet worden opgenomen in het stamboek..
en vraagje waarom wil je weten wat een veulen zou kosten als het veulen al van die persoon word/is
newt schreef:MissAmazone schreef:Die lijkt niet op een fries maar is een fries.. de merrie en hengst zijn allebei vol fries met goede goedgekeurde ouders..
eigenlijk wat kohtje zegt is wel zo.. Want wie zal zeggen dan het van een stamboek ouder komt, want er zit immers geen papier bij.. Ik zou iets verder zoeken naar een hengst met papier, daar heb je veel meer aan..