Sinds een paar dagen heb ik de 'paardenkriebel' ein-de-lijk weer terug

Alle tips zijn welkom, ik ben niet bang voor spierpijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
friesiszwart schreef:Ik heb meerdere friese paarden en bij geen van hen heb ik last of moeite met doorzitten.
charissiej schreef:Jammer dat er gelijk een vooroordeel over friezen komt, ook KWPNers kunnen niet lekker doorzitten, en het grootste deek van friezen zit heel lekker of normaal. Er zijn er zat die lekkerder zitten als mijn KWPner.. Dus laat je niet gek maken dat het komt omdat het een fries is. Het ene paard zit nu eenmaal lekkerder dan het ander. Maar goed om even terug te komen op je vraag: Veel oefenen, ontspannen, en probeer eerst een stukje te gaan doorzitten en dan niet rechtop zitten, zo zit je meer ontspannen!Succes!
colette_007 schreef:Friezen (en andere tuigtypische paarden) hebben een 'vaste' (plank) rug van nature, dus niet heel geschikt om lekker op door te zitten. Kan door veel training en laag en rond (en vooral niet in de 'tuig' houding) wel beter worden. Maar dan moet je 'trainen' aan iets wat voor dit paard/ras tegen natuurlijk is.
Daarom is men arabieren bloed in gaan kruisen (de wel bekende arabo-friezen) om rijtypischere friezen te krijgen, die meer geschikt zijn voor de sport.