Ik geraak er niet goed aan uit, het kost allemaal zoveel geld en tijd, ik kan een dorpje verder lessen volgen van een goeie lesgeefster die leerde rechtrichten aan De Bodt en wedstrijden rijdt. Voor mij zou dat heel gemakkelijk zijn om dicht bij de deur te blijven.
Paardje heeft wat Parelli-werk gedaan en is pas zadelmak. Bitloos gereden.
Ik dacht eerst om methode Bent Branderup te volgen omdat lijkt dat hij meer toegespitst is op barokke rassen, maar het is onmogelijk voor mij om dat op regelmatige basis te doen omdat er niemand is in mijn buurt die op die manier les geeft. Ik heb toch wel in begin intensieve begeleiding nodig omdat ik nog nooit eerder met zo'n paarden gereden heb.
Misdoe ik m'n paardje als ik bij een gewone dressuurruiter les volg? Verschilt dit werkelijk allemaal zoveel van elkaar?
Vergeef me m'n domme vragen, maar ik heb nog geen ervaring met zo'n type paarden, weet dus niet wat de juiste aanpak is.
Als het echt nodig is, zoek ik verder, maar da's dus de vraag...of gewone dressuur dus ok is voor haar.
Is slechts de tweede keer dat ik op m'n paardje zat op video nadat ze pas is zadelmak gemaakt (beetje overweldigend maar zeer leuk natuurlijk). Ben wat geschrokken van mezelf, is zolang geleden dat ik op deftige manier gereden heb, m'n voeten steken ook te ver naar voren (is ook geen ideaal zadel voor dressuur). Ik zet even de video in m'n profiel dat je even kan kijken en ik het dan terug kan verwijderen

Niet teveel letten op geklungel