Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
unamie schreef:@vaa
Bedankt voor je reactie
Bij een ruin heb ik vaker gehoord dat ze na hun 3e jaar nog veel kunnen groeien
Maar bij een merrie lijkt me dat toch niet..
unamie schreef:@vaa
Bedankt voor je reactie
Bij een ruin heb ik vaker gehoord dat ze na hun 3e jaar nog veel kunnen groeien
Maar bij een merrie lijkt me dat toch niet..
Cyrina schreef:Het is heel wisselend , ik ken er die idd na hun 3e nog zoveel gegroeid zijn, ik ken er ook die na die tij geen milimeter meer gegroeid zijn.
Maar bij een paard van 3 kun je het bekijken met een touwtje. Het bovenlichaam gaat ongeveer doen wat de benen gedaan hebben (die zijn klaar met 3). Pak een touwtje bij het voorbeen en hou deze van de kogel naar de elleboog, vervolgens hou je hem bij de elleboog vast, maar doe je de lengte naar de kogel toe nu omhoog. Dat zal ongeveer de eindmaat van het paard worden. Kleine variatie zit er wel in omdat het ene paard iets langere benen heeft in verhouding dan de andere, maar over het algemeen klopt het aardig.
asterid schreef:Ah maar die fokker heeft deze merrie dus niet zelf gefokt, dat is jammer anders wist je de stokmaat van de ouders tenminste. Ga je deze merrie laten staan om de stokmaat, terwijl ze goede bewegingen heeft? Ze zal binnen de APTA normen vallen dus daar hoef je het niet om te laten.