Nakomelingen van Adel357

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Nakomelingen van Adel357

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:40

Wie heeft er een nakomeling van adel357?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-05-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Nicole288

Re: Nakomelingen van Adel357

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:41

FB -> BKR

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:29

Wij hadden een Adel maar die is helaas overleden, we verwachten dit jaar wel een veulen van de dekhengst Anders, een zoon van Adel.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:42

IK :D

Wat wil je allemaal weten

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:07

Annekeee schreef:
IK :D

Wat wil je allemaal weten

Hoe hij vooral is ;)
We hebben pas een jaarling, Frauke, gekocht waarvan adel dan weer de opa is. Op youtube heb ik de zoon van adel staan. Dat is een halve fries :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:10

Dirk, is een heel werkwillig en lief paard. Hij is een beetje inkennig maar als hij je echt kent is het echt een vriend.
Kan af en toe erg nerveus zijn.

Maar echt een topper is het :o Meer info? Look Profiel :)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:13

Annekeee schreef:
Dirk, is een heel werkwillig en lief paard. Hij is een beetje inkennig maar als hij je echt kent is het echt een vriend.
Kan af en toe erg nerveus zijn.

Maar echt een topper is het :o Meer info? Look Profiel :)

Ja ik zag juist je profiel en je website :D
Je rijdt hem echt kei mooi ;)
Ik hoop dat ik met de mijne ook zover kom :)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:21

mijn paard is van willem van nassau, en dat is weer een adel, dus het is zijn opa.
ik weet zelf verder heel weinig van hem behalve det hij op grandprix heeft gelopen en dit nog wel goed deed ook.

die van mij kan je zien op www.coolwillowspring.nl

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:08

nuka schreef:
mijn paard is van willem van nassau, en dat is weer een adel, dus het is zijn opa.
ik weet zelf verder heel weinig van hem behalve det hij op grandprix heeft gelopen en dit nog wel goed deed ook.

die van mij kan je zien op http://www.coolwillowspring.nl

Amai een mooi paard ;)
Ik heb ook een merrie veulen waarvan Adel opa is :)

http://www.youtube.com/watch?v=X5AuPy62w2w < dit is ze

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:14

15carlijn15 schreef:
nuka schreef:

Amai een mooi paard ;)

http://www.youtube.com/watch?v=X5AuPy62w2w < dit is ze

is ook een erg leuk dier, ben benieuwd als ze uitgegroeid is, hopelijk kan ze straks wat opa ook kan :D

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:18

[/quote]

Amai een mooi paard ;)

http://www.youtube.com/watch?v=X5AuPy62w2w < dit is ze[/quote]
is ook een erg leuk dier, ben benieuwd als ze uitgegroeid is, hopelijk kan ze straks wat opa ook kan :D[/quote]

Dat denk ik niet :D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:20

je weet het nooit, hoop doet leven zullen we maar zeggen :)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 10:32

nuka schreef:
je weet het nooit, hoop doet leven zullen we maar zeggen :)

das waar :)
Jij bent al ver gekomen met de jouwe zag ik op de website :)

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:20

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 16:39

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:43

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 06-11-22 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:23

_joy_c_ schreef:
mijn jaarling is er een van willem van nassau, kleindochter dus ook van adel.

qua karakter een heel aanhankelijk veulen, makkelijk op te voeden, wel een tikkeltje dominant, maar wanneer je haar goed op dr plaats zet is ze meteen weer heel onderdaning naar je.

als je meer wilt weten geef je maar een gi

Dat wat je zegt over je jaarling, dat ervaar ik exact zo met die ruin van mij, alleen ondanks dat ie gecastreerd is lijkt het alsof hij steeds meer hengst word, dus ook qua dominantie. Ben nu bezig met wat oefeningen (Stappen) en dat gaat er wel gemakkelijk in, leert heel snel en is dan inderdaad net zoals jouw merrie snel onderdanig. Oefeningen doe ik en heeft hij echt nodig om duidelijk als "leider" naar voren te komen. Klinkt heel vervelend, maar als ik dit niet doe, dan probeert hij me weer uit en helaas heeft hij uitgevonden een tijdje geleden hoe hij met zijn voorbenen kan schrapen en slaan als hem iets niet aan staat.

Ik vind het zelf een superpaardje enigste nadeel vind ik persoonlijk is dat hij zo gevoelig met zijn benen is, als hij ook maar een schrammetje heeft en je er naar kijkt meneer van zich afschopt als waarschuwing, dit heeft niks met nakomeling adel zijnde te maken maar uiteraard opvoeding en hier zijn we hard mee bezig.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 11:50

Dat wat je zegt over je jaarling, dat ervaar ik exact zo met die ruin van mij, alleen ondanks dat ie gecastreerd is lijkt het alsof hij steeds meer hengst word, dus ook qua dominantie. Ben nu bezig met wat oefeningen (Stappen) en dat gaat er wel gemakkelijk in, leert heel snel en is dan inderdaad net zoals jouw merrie snel onderdanig. Oefeningen doe ik en heeft hij echt nodig om duidelijk als "leider" naar voren te komen. Klinkt heel vervelend, maar als ik dit niet doe, dan probeert hij me weer uit en helaas heeft hij uitgevonden een tijdje geleden hoe hij met zijn voorbenen kan schrapen en slaan als hem iets niet aan staat.

Ik vind het zelf een superpaardje enigste nadeel vind ik persoonlijk is dat hij zo gevoelig met zijn benen is, als hij ook maar een schrammetje heeft en je er naar kijkt meneer van zich afschopt als waarschuwing, dit heeft niks met nakomeling adel zijnde te maken maar uiteraard opvoeding en hier zijn we hard mee bezig.[/quote]

Het probleem van dat het paard denkt hengst te zijn heb ik ook :)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 14:11

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:20

Hey Carlijn,

Frauke van jou lijkt hier en daar wel op mijn jaarling, in ieder geval zwart. :P

Hoe groot is jouw meisje nu???

Heb het idee dat die van mij een uit de kluiten gewassen paardje word als ik zijn maat mag geloven.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:16

We denken 1m55 ongeveer :)

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:10

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 06-11-22 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:57

_joy_c_ schreef:
mijn jaarling is er een van willem van nassau, kleindochter dus ook van adel.

qua karakter een heel aanhankelijk veulen, makkelijk op te voeden, wel een tikkeltje dominant, maar wanneer je haar goed op dr plaats zet is ze meteen weer heel onderdaning naar je.

als je meer wilt weten geef je maar een gil

Ik vind het zelf een superpaardje enigste nadeel vind ik persoonlijk is dat hij zo gevoelig met zijn benen is, als hij ook maar een schrammetje heeft en je er naar kijkt meneer van zich afschopt als waarschuwing, dit heeft niks met nakomeling adel zijnde te maken maar uiteraard opvoeding en hier zijn we hard mee bezig.[/quote]

Ik ben nu met mijn merrie bezig met oefeningen op lichaamstaal, ook dat leert ze heel snel. Dan ben ik vaak in de bak bezig met een touwhalster en leadrope, weet niet of je daar ervaring mee hebt? Ik ben haar nu aan leren op druk te werken, dus zodra ze druk van het halster achter haar oren voelt, moet ze stappen, zodra ze de eerst stap zet, direct de druk er vanaf halen en belonen (ik beloon haar met mn stem/kriebeltje, heb een hekel aan paarden die gefixeert zijn op snoepjes e.d.) zelfde doe ik met haar achteruit laten lopen, maar dan druk op haar neus zetten. Dit vind ik zelf een hele leuke oefening, aangezien ze na een paar keer oefenen op hele lichte druk meeloopt met je :) op deze manier ben ik haar nu ook een beetje verkeersmak aan het maken (tegenwoordig lopen we al zonder andere paarden buiten :D )

haar schofthoogte ligt nu zo rond de 1.45m :)[/quote]

Het verkeersmak gaan we haar leren als ik met m'n bonte buite heen ga :)
En ik beloon ook niet met snoepjes :) Alleen na het rijden als hij echt moeite had met een ingewikkelde oef, krijgt hij eens af en toe iets :)

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:05

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 06-11-22 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 20:18

_joy_c_ schreef:
15carlijn15 schreef:
Het verkeersmak gaan we haar leren als ik met m'n bonte buite heen ga :)
En ik beloon ook niet met snoepjes :) Alleen na het rijden als hij echt moeite had met een ingewikkelde oef, krijgt hij eens af en toe iets :)

verkeersmak maken is erg leuk met mijn merrie :D doordat ik al een tijdje bezig met dingen aan de hand leren in de bak, vertrouwt ze me al volkomen :D *\o/* haar eerste "enge" object was zo'n Transit-busje met draaiende motor, ze liep er keurig netjes voorbij, uiteraard wel snuiven en zichzelf opblazen, maaar ze zette het gelukkig niet op een rennen *\o/*

Amai, fijne merrie :) Ik heb m'n jaarling nu 3weken, dus ze is nog niet echt aan m'n hand :)