Iemand ervaring stoeterij Ravensbos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lalalademi

Iemand ervaring stoeterij Ravensbos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 20:44

Heeft iemand ervaring met de paarden van stoeterij ravensbos?
Ik hoor er goede verhalen over van mensen die daar een paard hebben gekcoht, maar wat is jullie mening?

Ik hoor het graag..

hoop dat het hier goed staat, anders verplaatsen graag.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 24-06-09 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Italian uit tekst

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 20:54

No body? O:)

Dominique_96

Re: Iemand ervaring stoeterij Ravensbos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:00

stoeterij Ravensbosch in Arensgenout ? met die friezen ?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:08

tsja, ik kan niet veel zeggen als je niet antwoord ;)

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:16

Ja met friezen, wel in valkenburg a/d geul. in zuidlimburg.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:18

IK heb ervaring mooi paardje nooit last mee gehad staat hier nog steeds erg vriendelijk paard, niet te duur!

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:22

Oke, dat is al fijn om te horen. ^^
Meer mensen?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:30

Is die stoeterij bij de manege in de buurt ?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:32

als dat daar is :

ik hoor er wel goede verhalen over ja! :D
van plan een fries te kopen ? :D

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:34

Ben er toen wezen kijken toen ik een Fries paard zocht, helaas was de website niet up to date en hadden ze niet wat we zochten... Zag er verder wel netjes uit volgens mij.. Is al weer paar jaartjes geleden! Wat wil je precies weten dan?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:12

F-AM --> BKR.

Denk dat hier de meeste antwoorden gaan komen dan op F-AM.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:42

ik ben er pas geleden geweest. helemaal vanuit den haag naar limburg.
van te voren gebeld en ze hadden de mooiste verhalen.
Eenmaal daar aangekomen is de entree mooi, alleen de handelstal is achter op het terrein en valt dan tegen als je de plaatjes op het internet hebt gezien.

Ik vond het niet echt een warm welkom we werden metteen naar de paarden gebracht (onder tussen verhaaltje van wat ik zocht) ze liet 4 paarden zien. Ik vond ze zoiezo allemaal te klein voor wat ik zocht, 1 had vieze zweetplekken (deze wilde ik wel zien lopen) en er zat er 1 onder de wondjes. Er werd niet echt veel verteld en ik voelde me niet op mijn gemak. Degene die ik wilde zien lopen werd meteen gezegd dat hij wel boven mijn budget zat (waarom laat ze em dan zien?). Een meisje plukt hem zo de stal uit en zet hem in de paddok daar word hij 5 min getoont en ik was er al klaar mee. was er niet van onder de indruk. Ze zei tja houd de website in de gaten....Dat was het dan geen koffie of iets werd ons aangeboden (na de lange reis) en binnen 20 min zaten we weer in de auto terug naar huis.

Ik heb er dus niet echt een goede ervaring mee en heb een fries paard bij een particulier gekocht waar we een super welkom hadden

hoje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:15

Ik heb dezelfde ervaring. Via e-mail uitgelegd dat we een Fries voor een beginner zochten. Ja, ze hadden meerdere geschikte paarden. Na een reis van bijna 2 uur (door een sneeuwstorm, doodeng, maar daar konden zij natuurlijk ook niets aan doen;-)), lieten ze 2 paarden zien die net 3 maanden onder zadel waren. Absoluut geen beginnerspaarden! Verder hadden ze niets voor ons, moesten we ook maar de site in de gaten houden...

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:30

Nou ja, nu ik het zo lees: die ervaring had ik er dus ook een beetje mee, zocht ook een beginnerspaard en kwam ook helemaal uit regio Den Haag en had op de site 2 a 3 potentiele paarden gezien maar die waren er helemaal niet meer! Stond ook binnen een half uur weer buiten omdat ze alleen paarden hadden die net aan zadelmak waren.. De ontvangst was verder wel vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:22

Ik heb er bijna een paard gekocht, maar daar was iets niet helemaal goed mee. Toen we daar aankwamen werden we bij het paard gezet waar we voor kwamen (in totaal 6 uur ervoor gereden) met de mededeling: 'knuffel hem maar even'. Twee uur later kwamen ze pas opdagen, zonder verklaring. Eenmaal erop was het ook niet echt het einde, paard struikelde om de paar passen, en had een rare vlek in zijn oog. En dat gestruikel was natuurlijk mijn schuld.. :roll: (hij struikelde net zo hard bij degene die hem als eerste reed, arm beest) Nee, ben niet weg van de stoeterij.

Ik weet ook nog een verhaal van iemand die 3,5 uur had gereden om even een kijkje te nemen, maar die werd gelijk weggestuurd omdat ze niet hadden aangekondigd dat ze kwamen. Oke, niet netjes dat je het niet laat weten dat je komt, maar om nou iemand het terrein af te zetten.. ?

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:02

Ik heb ze wel eens moeten benaderen ergens voor, weinig respons. Wel goede paarde, we hebben er 2 gehad, waarvan moeder van mijn paard, hij is daar gefokt maar bij ons geboren..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:05

Ik ben er een paar jaar geleden geweest.
Fries die ik op de site had gezien heb ik gereden, nadat ze was voorgereden.
Ze kwam alleen niet door de keuring.
En ik heb haar laten staan.

Koffie of thee kregen we ook niet :Y) .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:07

Ik vond het daar toendertijd een grote bende, we hebben daar ook niks gekocht toen..

nikki_fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:29

Het lijkt mij wel een goede stal ^^

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:30

Mijn friesje komt van ravensbos!!
Superpaardje!!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:56

Ik heb 2 paardjes van stoeterij ravensbos, Super paarden.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:02

Eigenlijk zocht ik destijds een fries voor beginners, en ik kocht daar een 2,5 jarige onbeleerde oftewel helemaal groene (net gecastreerde) ruin. Uiteindelijk heb ik hier wel de juiste begeleiding gehad en past mn paard dus perfect bij me.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:13

Een vriendin van mij heeft ooit een 2 jarige Fries gekocht bij een handelaar.

Deze fries kwam ook bij Ravenbos vandaan. Een heel lief vriendelijk diertje, maar voldeed absoluut niet aan de eisen die je mag stellen aan een kwalitatief goed gefokt Fries paard.

Wat gewoon een lief, leuk recreatiediertje en kon nog een aardig proefje lopen. Wel een leuk beest... Maar lelijk, whahaha!!! Nee, het was geen knappe fries om te zien ;), maar wel vreselijk lief.

Ze heeft nog eens uit nieuwsgierigheid contact opgenomen met Ravenbos, maar die stonden haar nu niet echt heel vriendelijk te woord. Zitten niet echt te wachten op contacten mbt fokproducten oid.

Wat ik wel frappant vond, was dat deze Fries als 2 jarige al enige tijd bij een handelaar (een echte handelaar in de zin van het woord handelaar) stond... Dan zet je er toch wat vraagtekens bij...

Maar nogmaals, het was een heel lief beest waar ze veel plezier van heeft gehad, dat wel...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:59

Ik ben zelf ook opzoek naar een fries en had al op de site van Ravenbos gekeken, maar door de meeste verhalen hier heb ik zoiets van, nee, daar ga ik niet naartoe als ik zo'n stuk moet rijden en dan amper service krijg...

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:54

Ik ben heel goed te woord gestaan bij ravensbos, ik heb super begeleiding gehad bij het inrijden van mn (toen) 3jarige ruin.