Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dult geen tegenspraak in de kudde..
) Citaat:Als ik de mijne zoveel muesli zou geven, heeft ze de rest van het jaar jeuk..én veel te veel energie. ( hou dr nu al bijan 4 jaar op onbeperkt hooi van goede kwaliteit en ze doet het er beter dan ooit op)
Ook daarin zijn ze zeer gevoelig trouwens...mok, chronische lymfonsteking in de benen, snel gevoelig voor suikers/fructanen en eiwitten..
Hou daar ook rekening mee dus..
en hij lijkt nu mooi op gewicht en in de bespiering voor een driejariige.
) maar houd rekening met het enorme onderhoud dat je aan de benen gaat krijgen. Lymfeoedeem is een veelvoorkomende kwaal, die niet simpel (of goedkoop
) te behandelen is.
_rosita_ schreef:Qua energie.. die hebben ze in principe zat. Alleen niet om eindeloos rondjes in een bak te draven/galloperen, net als een tijd lang draven voor de kar.. Ze zijn gemaakt en gebouwd op stapwerk en in dat opzicht hebben ze energie zat!
dat is toch écht haar minst favoriete gang. Ze stapt gemiddeld een à twee hoeven over, dus gemakkelijk zat, maar toch; als ze mag kiezen draaft of galoppeert ze tijdens onze ritten.
ik vind het top paarden ik zou het je zo aan kunnen raden !
. Maar dan komt de hoefsmid en dan zie je haar denken: waarom moet die ook d'r aan zitten? En dan blijft ze dus onverstoorbaar haar hoef een uur lang wegtrekken en neerzetten. Daar kun je weleens wanhopig van worden.