Ik heb al een topic over mijn verwaarloosde friese jaarling, maar dit gaat puur over de ontwikkeling van mijn friese hengst Auke die eigenlijk weltmeister van stal daimler heet.
Toen wij auke kochten had hij al het een en ander meegemaakt .
We hebben hem gekocht op een markt met een redelijk goed stamboek papiertje alleen hij had een lelijke blessure waaraan hij inmiddels geopereerd is.
Zijn kroonbotje in zijn rechter achterbeen is met pinnen vastgezet en nu is auke aan het revalideren wat redelijk goed verloopt.
De prognose van de DA is redelijk positief met een slagings percentage van 70 tot 80 %.
De vader van auke is doaitsen en de moeder is evalien h. met beide super afstamming ster pref ,stb ster en veel model in het papier.
Maar helaas niet jochem vrij aan moeders kant wat men eigenlijk liever ziet en ik weet niet hoezo, vererft jochem dan iets wat niet goed is?
Mijn vraag is als volgt....... heeft het nut om me met auke gezien zijn blessure naar een keuring te gaan als hij weer helemaal zuiver loopt het is een mooi rank paard die heel veel op zijn vader lijkt qua exterieur en een heel sociaal karakter heeft tegenover mensen en niet bang is aangelegd.
Maakt hij kans om als dekhengst door een keuring te komen of kan ik hem beter lekker zijn gang laten gaan als rijpaard/menpaard?
P.S. hij is en blijft een hengst
thnx voor jullie informatie en advies , het ging mij er in eerste instantie ook om dat auke weer een betere toekomst kreeg zonder pijn en weer lekker kon functioneren en goed in zij velletje zat, maar ik dacht misschien is er een lichtpuntje dat hij er wel doorheen kwam.