[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:12

Na lang meelezen reageer ik hier ook even!
Jeetje, wat vervelend voor Jente....helemaal als je niet precies weet wat er gaande is.
Sterkte!!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:54

ik leef met je mee Jente! Titus is ook niet lekker. Hij was maandag als niet fit . Dus ik had m een midweekje rust gegeven . Sinds donderdag had ie een lichte verhoging . Dus volgende week krijg hij ook nog vrij en even aankijken hoe die opknapt. :(:(

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:41

Sterkte met Jente!

Hier bezig met scherpe zijgangen, zo moeilijk... been is voortaan redelijk wat reactie, dat wel, maar dan vooruit
Nu woensdag samen met instructrice duidelijk gemaakt dat het zijwaarts is, niet hele tijd even leuk... maar donderdag extra gereden en toen ging het wel al beter

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:29

Titus knapt heel voorzichtig weer op. Verhoging trekt weg. Z'n snotneus is minder. En hij geniet van z'n banaantjes bij z'n middag eten.Hij verveelt zich enorm nu dat dan weer wel. Dus misschien dat ik morgen wel weer even rustig aan wat ga stappen met 'm dat ie het idee heeft dat hij wat doet.

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:05

Hoi allemaal
Ik heb 2 vragen en denk dat jullie mij kunnen helpen.
Zelf zit ik na re denken om weer een paard aan te schaffende zit aan een Fries te denken.
Waar raden jullie aan om te kijken en welke prijs klassen liggen ze ongeveer

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:24

Als je op sporthorses kijkt, krijg je een leuke impressie. Een beetje leuk gereden fries kost tegenwoordig al ruim 6000 tot 15000.

Bij Frysk Andaluz hebben wij een leuk gesprek mee gehad over friezen en wat ze hadden, kosten plaatjes en de juiste match die ze zoeken. Leuke mensen, mooie accommodatie en die hebben zat leuks staan om eens te gaan kijken!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:22

Als geld geen drempel is zou ik ook naar frysk andaluz gaan

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:30

Frysk Andaluz heeft idd eigenlijk altijd wel leuke paarden staan. Toen ik opzoek was ook echt een leuk gesprek mee gehad, maar voor een merrie daar moet moet je vanaf 7500 denken. De friezenmarkt (de hele paardenmarkt) is weer aardig aangetrokken, ik zou vanaf 5000 wat zoeken. Ligt er ook helemaal aan wat je qua niveau, karakter en papier wil.

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:58

Nou ja geld is niet oneindig hahah
Met mijn vorige paard veel pech gehad en eigenlijk nooit kunnen rijden wegens medische redenen.
Ik wil dus (wat iedereen wilt) een grote kans op een gezond paard. Klinkt mischien raar maar mischien zijn. Er met sommige lijnen wat meer medische problemen geen idee daarom vraag ik wat jullie een fijn adres vinden. Verder heb ik geen dressuur of spring plannen maar wil wel graag een betrouwbaar paard om lekker mee het bos duin of strand te rijden. En een beetje uitstraling vind ik juist zo mooi van de Friezen. Een Merie hoeft het van mij niet te zijn een ruin is prima heb geen fokdoelen

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:23

sonrisa schreef:
Nou ja geld is niet oneindig hahah
Met mijn vorige paard veel pech gehad en eigenlijk nooit kunnen rijden wegens medische redenen.
Ik wil dus (wat iedereen wilt) een grote kans op een gezond paard. Klinkt mischien raar maar mischien zijn. Er met sommige lijnen wat meer medische problemen geen idee daarom vraag ik wat jullie een fijn adres vinden. Verder heb ik geen dressuur of spring plannen maar wil wel graag een betrouwbaar paard om lekker mee het bos duin of strand te rijden. En een beetje uitstraling vind ik juist zo mooi van de Friezen. Een Merie hoeft het van mij niet te zijn een ruin is prima heb geen fokdoelen


Doaitsen geeft vaak een lastig karakter.

Bartele geeft een enorme onderhals en een iets hellend kruis vaak dus bij die nakomelingen moet je er op letten dat ze wel goed de hals kunnen strekken anders ga je een gevecht aan dat je niet kunt winnen. Ze willen wel heel graag voor je werken. ( ik heb er eentje onder m'n kont ) :D

Ik ben persoonlijk wel heel erg fan van Hette. Die fokt mooie dressuur nakomelingen.Wat moderner, hoog op de benen en toch mooi bewegen.


Baert heeft mooie rassige nakomelingen.

Ps. Ik heb deze info ook maar van m'n vriend hoor. Die zit helemaal in het wereldje.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:30

Lastig! Je kan ook mp in de gaten houden.. Heb zelf 2 Friezen gereden die voor weinig weg gingen, baad zocht een goed thuis voor ze.

Nu heb ik een Fries, zonder papieren. Maar afstamming is wel bekend, maar vind kfps wel moeilijk doen.
Moet me er nog even in verdiepen of ze in het bijboek kan worden opgenomen. Iemand van jullie tips hiervoor?

En tja.. gewoon de tijd nemen en rustig om je heen kijken. Je moet er eigenlijk tegenaan lopen.. :) hoeft niet altijd duur te zijn.
Ik ben iemand die nooit naar afstamming kijkt. Het zegt niet altijd wat over het karakter van je paard, maar dat kan persoonlijk zijn :o

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:00

Gwen niet helemaal eens over die onderhals. Hij geeft wel paarden met de hals diep uit het borst. Onderhals krijg je alleen door verkeerd trainen.

Doaitsen zou ik altijd laten staan net zoals Norbert..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:25

Kabayo schreef:
Gwen niet helemaal eens over die onderhals. Hij geeft wel paarden met de hals diep uit het borst. Onderhals krijg je alleen door verkeerd trainen.

Doaitsen zou ik altijd laten staan net zoals Norbert..



Onderhals krijg je niet alleen door verkeerd trainen. Er zijn plenty twee en drie jarigen die nog nooit getraind zijn en toch een enorme onderhals hebben. Het is gewoon een stukje genetische aanleg in sommige gevallen.

Net als dat sommige paarden uit zichzelf al een fantastisch goede achterhand hebben waar sommige jaren over moeten doen om op hetzelfde punt te komen.

Als elk paard op hetzelfde punt zou beginnen hadden we ook geen onderscheid kunnen maken tussen barokke en moderne paarden. Of tussen spring paarden en dressuur paarden of tuigers for that matter.

Titus heeft ook geen overdreven onderhals maar ook wel iets dat had hij al voor ik begon met trainen. Net als z'n broertje zeus het ietsjes heeft. En bij titus probeer ik het te voorkomen dat het verder ontwikkeld door hem vaak lang en laag in te stellen aan de longeerlijn. Maar kijk naar hun halfbroer tjebbe, die heeft wel een onderhals en die kan ook niet goed strekken.

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:22

Ik ben helaas niet thuis in de Friese bloedlijnen, weet zelfs Lord zijn afstamming niet :') Maar een onderhals hoeft naar mijn weten inderdaad niet altijd te komen door verkeerde training, sommige paarden die ik ken hebben het van nature al (of aanleg ervoor).

Hier is Lord echt weer aan het verharen, mijn rode jas was vandaag zwart van het haar na het poetsen :') Verder is hij echt heel onrustig/druk de laatste tijd, iets wat we niet zo van hem gewend zijn. Aan de hand en in de wei stuitert hij echt rond, al is hij gelukkig nog wel bij je te houden. Binnenkort gaan we ook weer beginnen met rijden, want we willen echt dit voorjaar/zomer naar buiten :D

Knapperd is het af en toe, dat wordt nog wat onder het zadel!
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:51

Afbeelding

Gisteren weer even gereden op Titus. De verkoudheid heeft best een aanslag geleverd op z'n lichaam dus hij is weer iets terug gevallen in gewicht. Maar hij voelde zich gisteren weer kiplekker en hij had er echt zin in gisteren! Dus even flink aan de bak gegaan. En zelfs relaxed kunnen draven langs de 'enge' zijkant. Geen tempo versnellingen en meteen de aandacht weer op mij als ik m'n binnenbeen ietsje aanlegde als hij naar buiten keek. Fijn nageeflijk, aan het einde van de training. Ik voelde zijn rug echt omhoog komen. Ik had fijn contact. Was echt prettig rijden!

Dat gaan we volgende week nog een keer proberen!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:13

Oeh ja hij is wel wat kwijt ja, maar hij is wel echt knap!

Heb woensdag weer les gehad en zijn enorm bezig met meteen reactie op been en ophouding, onwijs moeilijk, ook voor mij want wil het te mooi en voorzichtig doen. Ze loopt wel al heel mooi constant bovenin en gedragen dus we hebben al veel gewonnen. Appuyeren pakken we er ook steeds Bij, maar ik mis daar zelf nog het aanvoelen of het goed gaat
Zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's kan regelen

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:49

Vandaag van mijn grijze stofkont Afbeelding

Maar weer een zwarte parel gemaakt!<3Afbeelding

Hij wordt er gelijk zo knap van als die weer lekker schoon is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:22

Hooi! :wave: Mag ik mij hier ook melden met mijn 16 jarige Friese merrie Amora?

Afbeelding

Amora hebben wij inmiddels 4,5 jaar alweer. :j
Wij rijden voornamelijk lekker buiten in de bossen. We staan op een stal aan de rand van het bos, dus wij hebben de luxe dat we niet door het verkeer heen hoeven. We gaan het erf af en we staan in het bos.

Wij kunnen ons uren vermaken in het bos met 271 hectare. :D <<)
Afbeelding

Ook doet ze het heel erg goed voor menwagen.
Afbeelding

We hebben wel eens een wedstrijdje gereden, maar dat is niet helemaal ons ding. :evaw:
Afbeelding

Ook doen we lekkere gekke dingen zoals zelfgemaakte schriktrainingen. :))
Afbeelding

Mijn doel met haar? Lekker genieten en mooie herinneringen maken! :o
Veel buitenritten maken, ik wil graag meedoen met georganiseerde buitenritten en evt. weekendjes weg. Dressuurlesjes nemen voor de afwisseling en om van te leren en misschien een onderlinge of HC wedstrijd mee doen op stal. Bij ons op stal worden best nog wel wat wedstrijdjes georganiseerd.

Vanaf nov. 2017 ben ik met een studie bezig naast mijn werk. De studie nam al mijn vrije tijd in beslag, waardoor paardrijden veel minder werd. Van 5 keer per week, naar 1 keer per 2 week ofzo.
Gelukkig ben ik bijna klaar en kan ik weer volop genieten van mijn mooie fries! :D

Ik zal denk ik vooral veel foto's plaatsen van onze mooie buitenritten, vooral nu het mooie weer eraan komt! :D :D


Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:08

Vandaag gefietst met mevrouw. Best paard :))

Gestalkt
Afbeelding
Na een blokje om vol vreugde met de staart erop weer lekker in de paddock
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:18

Afbeelding

Afbeelding

Twee buitenrit foto's met de zebra :D
Met dit mooie weer kriebelt het weer erg!

Lekker in de zon Kabayo!

Wat doen jullie zoal met jullie friezen? :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:39

Afbeelding

Vandaag weer even aan de hand buiten gewandeld wennen aan het verkeer voor zondag! Zondag gaan we voor het eerst naar buiten! Hij doet het ontzettend braaf. Maar ik vind het toch heeeeeeeeel spannend!

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:02

Ach wat een snoetje! Ga je met meer paarden naar buiten? Komt vast helemaal goed! :D

Dyke vind alles prima als een ander paard met haar mee is, maar als ze alleen is stopt ze constant voor overstekende boskabouters :P Weet niet nog niet zeker of ze mee kan naar het theater dit jaar, maar aan de outfit zal het niet liggen. Ze is er zo trots op :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:13

Bamii schreef:
Ach wat een snoetje! Ga je met meer paarden naar buiten? Komt vast helemaal goed! :D

Dyke vind alles prima als een ander paard met haar mee is, maar als ze alleen is stopt ze constant voor overstekende boskabouters :P Weet niet nog niet zeker of ze mee kan naar het theater dit jaar, maar aan de outfit zal het niet liggen. Ze is er zo trots op :D
[ [url=m/7w8s4L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7L8s27.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/coQ3dZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja de eigenaar gaat mee op de arabier.

Potverdikkie wat een optoming! Ziet er mooi uit hoor!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:46

Wauw!

Buitenrit gaat vast goed! Lekker proberen te ontspannen

IK heb in de buitenbad gwtreden vanavond, einde van mn training was het best donker maar met rijden zelf merk je dat niet zo. En de motor ging ook lekker aan, dan loopt ze zo fijn met zoveel expressie, dat nu nog omzetten in mooie zijgangen en ik ben blij

Hier nog wat stills uit een filmpje van afgelopen week
Baggwer kwaliteit dus, en mijn houding liet deze training wat te wensen over omdat ze niet super fijn was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Titus vandaag even gelongeerd nog. Hij had het gisteren best zwaar met aanspringen in de galop ik hem 'm behoorlijk moeten drillen voor hij eindelijk aansprong dus ik wilde vandaag even de spieren wat los maken met een herstel training.

Het is ook wel te zien dat hij weer een beetje begint aan te komen. Waar ik ontzettend blij mee ben! Dus na het longeren even de tuinslang er op gezet. Een bak met krachtvoer gegeven en z'n banaantjes :9 . En een heeeeeeeele grote berg met hooi er nog bij. :D :D