lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:02

Ziet er goed uit!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 22:50

Sunora schreef:
Dit weekend komt er een tweedehands zadelpasser enkele zadels passen. Ben benieuwd! En anders denk ik toch voor een Wintec te gaan in afwachting van iets mooiers :D

Voor de rest is ze heel flink. Ik heb er deze zomer nog een keer opgezeten, maar vond ze toen wat te schraal om er echt verder mee te gaan. Dus eerst wat werken aan de hand en nu begon het toch te kriebelen (ik wou eerst wachten tot deze zomer). Maar het gaat dus goed, ze doet wel wat bokkesprongen aan de longe, als ik er niet opzit. Maar als ik erop ga zet ze geen stap verkeerd
[ [url=m/tI10LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
leuk paard

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:59

Nou het was enigzins gelukt. :') (ik realiseerde me achteraf pas dat dit de spaanse kleuren zijn, oeps. :o )


Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:42

Nou ja, rood klopt in elk geval...
Leuk hoor en goed gelukt!
Kransje om zijn kont is ok heel bevallig.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:35

Thanks! Hij had ook nog een krans om zijn hals. Ik heb m'n Straô tuig speciaal in de Portugese kleuren gemaakt, voornamelijk rood en groen met een paar gele accenten. Volgend jaar maar kijken of ik aan groen lint kan komen, haha.


Het was weer leuk. Veel complimenten gekregen ook, Santi valt toch wl erg op blijkbaar, zelfs tussen honderd andere paarden. Nou liep hij ook wel flink te showen, de gek. :') En onwijs hard gecrosst op het strand, er waren een stuk of vijf paarden sneller maar het verbaasde me hoeveel grote warmbloeden hij eruit gerend heeft. := Ik zal jullie de helmcam beelden laten zien als ik die geedit heb.


Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:33

Ik kom het topic weer even omhoog tillen met mijn lusitano vriendjes.
Mijn witte vriend zit laatste tijd super in zijn velletje, kan veel makkelijker weer genieten van van alles en heeft veel meer rust gevonden in zijn koppie.
Ook is hij weer lekker in ronde vorm nu haha.

Afbeelding


Kleine scampi groeit als kool en ook in karakter. Hij word soms iets te enthausiast nu hij weet dat paardensnoepjes erg lekker zijn. Verder nogsteeds zo mak als maar kan. 21 april gaat hij verhuizen naar de stalling waar mijn Cedro staat en mag hij daar met 2 andere jonge hengsten ravotten en met wat ruinen.

Afbeelding

Afbeelding

ikwa
Berichten: 214
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:48

geen idee of het hier op het juiste forum staat, zo niet roept u maar!

Wij organiseren in Noord-Holland, regio Kennemerland, Velsen-Zuid, op zaterdag 7 april van 9-20u, een KNHS wedstrijd voor de Barokke rassen of 50% cruzado. Het is een outdoor-wedstrijd.
Tevens is het een selectie wedstrijd van MCI-NL voor PRE en PSL, info over deze selectie: mci-nl.club
Inschrijven kan voor de klassen B tot en met ZZ- licht via mijnknhs.nl.
We hebben hele leuke prijzen en sponsoren, en hopen op veel inschrijvingen!
Voor informatie over de wedstrijd kun je mailen met Danny (baroque@elpradoverde.nl).

Mijn dochter doet mee met ons boefje :D VarioHippiQue's Guessa (zie de Revista van December).

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:24

Cedro ziet er goed uit Daphne. En Scampi wordt al een hele vent! :)

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:04

Wat een mooie trotse hoofd/hals houding heeft Cedro! En Scampi wordt grooot.

Onwijs gave foto in het water Rider <3

Wellicht zitten hier geïnteresseerden voor de barokke wedstrijd ikwa, leuk dat je het met ons deelt!

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:55

Cedro is mooi!

Ook andere mooie foto's weer. Scampi is geen garnaaltje meer :) .

Ik vind het wel leuk als dit soort evenementen worden gedeeld! Ook als ik zelf niet mee doe is het altijd leuk om eens te kijken als het in buurt is.

Ander vraagje: kennis van mij rijdt voor het eerst een jonge lusitano hengst. De basis gaat inmiddels goed, maar nu ze wat verder wil loopt ze tegen wat 'typische dingetjes' aan. Ze is geen Lusitano's gewend en is er inmiddels achter dat sommige dingen anders werken bij een Luso als bij een KWPN-er :D . Ze zoekt daarom wat extra hulp bij iemand die lesgeeft en ervaring heeft met barokkies. Ze zoekt iemand in de buurt van Amsterdam die het liefst af en toe op locatie kan komen.

Hebben jullie tips?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:29

Zit Danielle Fiene daar niet in de buurt? Die heeft in ieder geval ervaring met barokke paarden. :)

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:53

Komt mij bekend voor, zal even kijken, tnx! Gaat om boven Amsterdam trouwens. Anders wist ik t ook wel, maar de meesten zitten aan de andere kant !

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:24

Afgelopen weekend was Arne hier voor les, fijne vooruitgang geboekt met Santi. :) Ik liep vast met de galoppirouette, nog niet helemaal kunnen oplossen maar weet nu in ieder geval hoe ik het aan moet pakken. Wel fijn kunnen werken aan piaffe-galop-piaffe overgangen en een aantal stappen terre-a-terre cadeau gekregen. <3

De knapperd aan het rondsjouwen.


Afbeelding

In de middag heeft hij nog een les meegelopen met een andere ruiter en toen heeft hij nog een keer super z'n best gedaan. Dus hij heeft z'n biksjes wel weer verdiend dit weekend. :D

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:08

Gaaf hoor! Klinkt goed rider :D

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:40

Word er altijd zo jaloes van om te horen hoe jullie trainen. Super stoer! Santi ziet er ook goed uit! ook zo lekker rond. Mooi hoor <3

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:52

Ik was die andere ruiter :D Het was echt super gaaf om Santi als leermeester te hebben. Een heerlijk eerlijk dier, die het alleen doet als jij het goed doet :P
En ik vond de stijl van Arne ontzettend interessant en een prettige manier van rijden. Ik heb echt genoten :D Naast mijn eigen les waarbij ik bijna constant met een big smile zat, vond ik de andere lessen ook leuk en heb ik een gezellige middag gehad :D
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:53

Thanks!

Nou, dan kom je toch een keer meetrainen Daphne? :D Gezellig hoor!

Edit: Leuke foto Jolien! Was mooi om te zien hoeveel lol je had. En Santi deed goed met je mee, dat doet hij zeker niet bij iedereen dus ook een pluim voor jou!

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:55

rider schreef:
Thanks!

Nou, dan kom je toch een keer meetrainen Daphne? :D Gezellig hoor!

Nou heel toevallig kan ik sinds afgelopen week met Cedro op pad!! Hij had laadproblemen en sinds kort is dat over en ben ik afgelopen week voor het eerst met hem op stap geweest met de vrachtwagen en dst ging super! Dus zou eigenlijk best wel eens kunnen als het niet te extreem ver weg is :Y)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:00

Wij zitten vlakbij Nijmegen (Wijchen). Niet helemaal naast de deur maar valt mee, toch? Je kan ook een weekendje komen, de stal waar ik sta vehuurt ook 'vakantie' boxen of paddocks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:02

rider schreef:
Thanks!

Nou, dan kom je toch een keer meetrainen Daphne? :D Gezellig hoor!

Edit: Leuke foto Jolien! Was mooi om te zien hoeveel lol je had. En Santi deed goed met je mee, dat doet hij zeker niet bij iedereen dus ook een pluim voor jou!

Ja Daphne, wat houdt je tegen :) Wat ik zo bijzonder vond, is dat iedere combinatie zo rap verbeterde. Dat vond ik echt mooi om te zien.

Thanks :D Ik was blij dat Santi me aardig vond :D

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:06

rider schreef:
Wij zitten vlakbij Nijmegen (Wijchen). Niet helemaal naast de deur maar valt mee, toch? Je kan ook een weekendje komen, de stal waar ik sta vehuurt ook 'vakantie' boxen of paddocks.


Een uurtje rijden zal dat zijn vanaf de stalling (zeewolde). Zou uiteindelijk wel mogelijk moeten zijn lijkt mij.

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:07

Voor mij is t 5 kwartier rijden, maar dat heb ik er meer dan voor over :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 08:21

Zou leuk zijn als lvn samen met de keuring een Lusitano dag er bij maakte. Met dressuur springen en WE

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:52

Ik hoop het wel ja Keona! Het is dit jaar twee dagen dus ben benieuwd waar ze het anders mee gaan opvullen ;) Tenzij er opeens 2 keer zo veel paarden mee doen als vorig jaar wordt het anders een beetje een kale bedoeling!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:29

Eefiepeefie schreef:
Ik hoop het wel ja Keona! Het is dit jaar twee dagen dus ben benieuwd waar ze het anders mee gaan opvullen ;) Tenzij er opeens 2 keer zo veel paarden mee doen als vorig jaar wordt het anders een beetje een kale bedoeling!

Zou dan graag eens komen springen maar ja of dat er gaat komen