Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:25

Ha ik zal ook eens reageren, ik lees altijd mee hoor :))

Bij mijn paard merk ik dat hij wel heel gevoelig is, maar toen hij aankwam bij mij liep hij zo voorbij de grote traktor, koeien en geiten die hij nog nooit gezien had. Maar dat zal vast ook wel weer per paard verschillen.

Paarden aan huis een droom! De mijne staat op een boerderij en heeft een paddockje met schuilstal. Ik vind het heerlijk voor hem, lekker bewegen. Alleen staan ze daar niet in een kudde buiten.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:25

Wij hebben ze ook thuis, heb 1 C pony, een kwpn merrie, een spanjaard en een kruising shet/dartmoor. De shet is altijd makkelijk geweest toen we er nog 3 hadden. Mijn dochter en ik rijden maar als 1 van ons alleen gaat rijden staat de ander nooit alleen. En gaan we samen dan gaf de shet er niks om want die vindt alles goed, als er maar eten is. De C pony van mijn dochter kan niet alleen achter blijven, die breekt de tent af. Daarom altijd heel blij geweest met de shet erbij.

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:04

Lees altijd mee, nu maar eens reageren. Ik heb mijn paard aan huis, had er eert een haf bij maar die moest consequenter gereden worden en kwam in mijn ogen tekort, vond een tweede volwaardig paard ook echt wel veel meer werk. Lang nagedacht, paard alleen is geen optie dus gekozen voor een shetlander veulen erbij en wat een plezier. Beestje is nog jong dus kan hem nog goed opvoeden. Hij eet weinig, stal hoeft amper iets aangedaan te worden, hij kan los in de tuin als ze het land niet opkunnen, kan prima s nachts in de paddock als mijn vriendin met haar paard komt logeren ( ik heb twee boxen) en kan alleen zijn want is dat gewend vanaf het begin. En dat is het allerbheerlijkst, geen ergernis meer van mijn man als de pony staat te schreeuwen tot ik terug ben met paard. Ik ben dol op mijn shetje, de beste en goedkoopste oplossing. Ook leuk voor alle kinderen die op bezoek komen

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:44

Vandaag de knappe kleuter meegenomen over de weg naar het oefenveld een paar km verderop. Was de eerste keer echt weg van huis. Vond ie super spannend, ik ben doof van zijn gehinnik :D
Maar hij gedroeg zich wel goed.

Even wat plaatjes spammen :o


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En thuis ons Lynn er nog even op aan de longe

Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:17

Hoe oud was 'ie weer Maikeltje? Doet 'ie super!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:29

Hij is 4, vandaag vierde keer erop en voor het eerst de teugels een beetje erbij gepakt zodat ze hem op de volte om me heen kon rijden. Hij plakt graag aan mij voor steun, maar dat wordt al beter. We hebben tijd genoeg :)

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:41

Ziet er echt super braaf uit voor pas 4e keer erop! Super hoor :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:48

Brave poown weer, gaat goed maik


Op de vraag paarden aan huis en 2e paard, een pensionpaard klink leuk maar dan moet je ook echt een klik hebben met de pensionklant en geen verwachting hebben veel geld eraan te verdienen. Ik heb het jaren gedaan maar ben momenteel genezen.
Bij een shet ook goed erop letten dan je omheining shetproof is, hier ging die overal eronderdoor en heb ik extra draden moeten spannen, iets grotere maat zou mijn voorkeur hebben

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:40

Heerlijk Maikeltje! Knap dier!


Ik ben gisteren na 2 weken vakantie Thailand weer heerlijk bij mijn kanjer geweest!
Ik heb Noble nu 4 maanden en hij is echt Mn maatje al geworden. Ben gek op hem en hij is er gericht op mij.
Vond het dan ook erg moeilijk om hem uit handen te geven voor deze twee weken.
Zo blij hem gisteren weer te zien!!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:21

Zo lang niet gereageerd! Zie weer leuke nieuwe paarden voorbij komen en wat pech gevallen.
Ik reageer even weinig tot niet omdat Mevr. Waar ik mee in de rechtzaak zit hier van alles uit dit topic heeft zitten knippen en plakken en dat bijgevoegd heeft als bewijsstukken en dat heeft aanleverde aan haar advocaat als zijnde ‘laster’. Volgens mij wisten de meeste hier in dit topic al eerder dan ik dat ze aan wanpraktijken doet gezien de vele PB’s een dag naar mijn aankoop Haha.
Maargoed ik hoop dat ze lekker meeleest verder.

Calida is half mei uitgerekend van Solano dus iets positiefs om naar uit te kijken dit jaar naar alle pech met de andere paarden. Wel jammer dat ze niet meer bereden kan worden ivm de schade aan haar linkervoorhoef/been. De hoefsmid komt nog elke 5 weken om haar bij te houden maar de schade is helaas echt te groot. In Maart/April maar weer kijken voor een merrie/hengst voor erbij omdat ik toch wel wil rijden en liever 2 merries drachtig heb elk jaar. Gezelliger voor de veulens. Nog meer veulens in aantocht?

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:10

Knappe Fiscal mocht mee gisteren!Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:21

Wat een braaf puppypaard Maikeltje <3
Het blijft een gedoe ZsaZsa, hopen op een gezonde kleine. Heb je voorkeur voor geslacht?
Fiscal is echt enorm knap geworden zeg :wow:

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:34

Azmay schreef:
Wat een braaf puppypaard Maikeltje <3
Het blijft een gedoe ZsaZsa, hopen op een gezonde kleine. Heb je voorkeur voor geslacht?
Fiscal is echt enorm knap geworden zeg :wow:


Ja een hoop gezeur in elke geval en het had zo simpel opgelost kunnen worden. Ik hoop op een hengstje. Maar een goed bewegende merrie is ook welkom hoor. Het is de bedoeling dat dit veulen ook een blijvertje is ongeacht geslacht.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:55

Een veulen van Solano? Prachtige hengst. Dat wordt genieten eens het veulen er is. Hopelijk een gezond en goed veulen!

En ja, het is wel iemand die over de tongen gaat. ;-)

Hier alles prima met Sol. Heel blij mee!

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:05

Azmay schreef:
Wat een braaf puppypaard Maikeltje <3
Het blijft een gedoe ZsaZsa, hopen op een gezonde kleine. Heb je voorkeur voor geslacht?
Fiscal is echt enorm knap geworden zeg :wow:



Dankjewel!!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:05

Afbeelding
Wou deze jullie niet onthouden <3

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:23

Ook wat een lieve foto <3

Indigo doet het zo braaf, dit weekend voor het eerst los gereden in de wei. Hij heeft geen stap verkeerd gezet. Daarna nog een stukje over de weg gestapt, echt braaf. Lief dier <3
Eens kijken of het lukt een video te plaatsen..hmmm dat doet ie dus niet vanaf de telefoon.
Dan maar wat foto’s. Wel alleen van het stappen want de draf heb ik gefilmd.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:53

Na lang niets meer te plaatsen in dit topic maar wel altijd een trouwe meelezer heb ik een paar foto’s die ik jullie zeker niet wou onthouden :D
Gisteren met Margot en Dorien naar het Veerse meer geweest met onze 3 spaanse mannen! En ze deden het zo super goed!
De bruinschimmel is Oxford 4,5j 1m72 van Margot
De witte is Intruso 6-7j 1m67 +/- en van Dorien
En de tussenin schimmel :+ is Furioso 11j 1m60 en van mij :D
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Ik ga nog op mijn voorgangers reageren een van deze dagen

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:06

Wat een knapperd! :D

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:17

Wat tof maikeltje! Het opvoeden lijkt echt soepel te verlopen met Indigo. Loop je wel eens ergens tegenaan? Ik vind het wel echt een knapperd hoor!

Wauw furosio, gaaf zo die drie Spaanse mannen <3 En alledrie een net iets ander kleurtje haha. Heb je furosio al lang?

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:42

Leuk he die verschillende tintjes grijs :D
Ik heb Furioso sinds februari 2011 dus inmiddels al 7jaar.. tijd gaat ontzettend snel voorbij!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:23

b0hemian schreef:
Wat tof maikeltje! Het opvoeden lijkt echt soepel te verlopen met Indigo. Loop je wel eens ergens tegenaan? Ik vind het wel echt een knapperd hoor!

Wauw furosio, gaaf zo die drie Spaanse mannen <3 En alledrie een net iets ander kleurtje haha. Heb je furosio al lang?

Eigenlijk alleen in het begin, hij is half november hier gekomen en was ontzettend kopschuw en bang voor onverwachte bewegingen. Kon hen heel moeilijk te pakken krijgen in de wei. Dus heb de eerste maand besteed aan vertrouwen winnen. Als hij wel wilde komen in de wei beloond met snoep, dus eigenlijk gewoon omgekocht :o
Heel veel met ‘m bezig geweest gewoon in de wei, een paar keer per dag zo’n 5 minuten. En hij moest iedere dag gebracht en gehaald worden van en naar de wei dus dan tijdens het stukje van en naar de wei eerst “ho” erop gezet en “kom”. Opeens de andere kant oplopen als hij mee was aan het touw en dat heeft super goed gewerkt want hij let nu heel goed op. Ik hoef niks meet te zeggen. Ga ik stil staan, doet hij het ook, ren ik weg dan draaft hij mee.
Meteen ook met dekens aan de slag gegaan zodat hij wende aan iets op zijn rug en in het begin sprong ie daar echt voor weg, maar dat had ie ook vrij snel door.

Heel veel beloond en niet gestraft voor schrikreacties. Daarbij echt omgekocht dus met snoep. Nu is ie gewoon blij met “braaaf, knap paard”.

Toen weer een stukje verder gegaan met gek naast hem staan springen, onverwacht aanraken enz. Hij was in het begin echt heel bang maar daar is nu niets meer van te merken.
En hij vindt de aandacht echt heel leuk.

Eigenlijk heeft ie tijdens het ruitermakmaakproces nog geen stap verkeerd gezet. Hij vond in het begin mijn dochter wel eng als ze naast hem omhoog kwam op het krukje om op te stappen, maar ook dat net zo lang herhaald tot hij er niet meer van op keek. Daarna pas gaan hangen en later opgestapt. Ik probeer zo veel mogelijk reacties vantevoren uit te lokken zodat de echte paniek uit blijft want mijn dochter rijdt ‘m en ze is pas 14 dus wil het zo safe mogelijk houden.

Maar we zullen vast nog wel een keer ergens tegenaan lopen, dat hou je toch met zo’n jonkie :D

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:04

Klinkt oprecht als een hele fijne wijze om een paard te laten wennen aan al die gekke nieuwe dingen. Ik merk bij Pancho ook wel eens dat hij wat schrikt van snelle bewegingen etc (hij is ook heel gevoelig en oplettend) en probeer dan altijd de beweging nog een keer of 10 te herhalen, zodat hij merkt dat de wereld niet aan het vergaan is :+ Ik geloof dat zoiets desensibiliseren heet. In mijn optiek een heel geduldige en prettige manier, net zoals hoe jij uitlegt te werk te gaan met Indigo (leuke naam trouwens!). Wat knap dat je hem zoveel vertrouwen hebt kunnen geven, waardoor hij nu zo relaxed reageert ipv angstig!

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:42

Zo lang even hier niet geweest.
Mejicano gaat heel langzaam aan iets voorruit. Maar blijft bij inspanning nog steeds hoesten. Zijn nu veel aan het wandelen om daarmee zijn conditie toch zo goed mogelijk te houden.

Vorig weekend onverwacht 2 dagen naar Spanje geweest om bij een nieuw paard te kijken. Had hem al een jaar op het oog maar aangezien ik Mejicano en Jaleo al had zat het er niet in hem te kopen.
Hij stond niet actief te koop. De eigenaar deed veel show's en wedstrijden met hem rijden.
Hij is daardoor ook bom en bomproof.
Het is een toverbal, in de zon lijkt hij goud, in het donker creme wit, andere moment weer wit..

Over 20 minuten gaat hij op transport.. Spannend...

7 jarige PRE x Lusitano ruin
Chulo <3
Afbeelding

Afbeelding

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:01

Wat een mooi dier Dekensenzo!
Hij heeft ook een hele lieve uitstraling!