barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:04

LiiNd_Y schreef:
Thanx! Ik hoop dat ze nog wel wat zwaarder wordt.

Ik laat haar wel wat doorrijden, dat ze wel stap, draf, galop en de rem goed kent. Daarna ga ik zelf verder. Eerst nog een pensionstalling regelen :)

Ah dan rijd je haar grotendeels eigenlijk nog zelf door, super leuk!

Kom bij mij op stal :Y)

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:17

Iedereen doet het inderdaad op z'n eigen manier. Morgen krijgt Doressa een bijzetje eraan omdat ze haar hoofd erg hoog kan houden. Ze heeft ook beetje ondernek. Straks maar goed begeleid worden zodat die ondernek niet erger wordt.

Esaqar waar is jouw stal? :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:49

Ik sta op stal Groen, net buiten Dedemsvaart en wil niet meer anders hahaha :D

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:12

Esaqar schreef:
Ik sta op stal Groen, net buiten Dedemsvaart en wil niet meer anders hahaha :D

Hmm dat wordt net iets te ver weg voor mij.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 12:01

Vanochtend even een extra les aan huis grhad. 3 weken geleden schoot chameur er vandoor met mij waardoor ik erg veel spanning opbouwde en die niet meer kwijt raakte. Ik vermeed ook de plek waar het gebeurde, achter in de bak. Lessen doe ik normaal op mijn oude stal maar daar is dus niets aan de hand. Moest iets aan spanning op de huidige stal doen dus. En dat heb ik vanochtend door middel van een les gedaan. Errst in stap er langs terwijl de instructrise naast mij liep en zij ging steeds verder weg staan. Op een gegeven moment ging beide kanten op goed zo der spanning. Toen in draf voor in de bak en steeds de volte meer naar achteren verschuiven. Ben op een meter of 5 van achteren blijven steken maar dit alles wel zonder spanning. Dit is ook mijnn lesmateriaal voor de komende tijd. Stappen naar en langs de achterkant van de bak en als dat zonder spanning gaat voor beginnen met draven en steeds de volte verder naar achteren leggen zonder dat de spanning komt. Lukt dit niet na een aantal keren komt ze meer weer thuis helpen. Ik doe maar 1 les omdat ik het uiteindelijk ook zelf moet doen en lukt het toch niet dan kan ik altijd weer een les plannen. Maar voor vandaag erg trots op mijn paard en mezelf.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:37

Klinkt bekend meisje2000

Ik ben zelf ook zo maar vind je manier van aanpak goed!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 16:48

Ik kan zelf wel blijven aankloten maar dan verlies ik alleen mijn vertrouwen. En dan gaat het juist op de kop verkeerd. Dan liever af en toe een extra les en dat het goed blijft gaan dan dat ik zo bamg word dat ik hem ga verknoeien. Heb alles zelf gedaan qua beleren en doorrijden onder toezicht en dat wil ik nu niet verknallen.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:53

Dat steuntje in de rug is heel erg fijn! En idd beter gewoon hulp vragen dan stug zelf door blijven modderen :j

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:10

Goed dat je dat zo aanpakt meisje2000. Fijn dat de instructrice ook zo wil helpen. Op deze manier komt het wel goed :)

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:13

Mijn knappe bonte meisje en ik hebben gisteren weer les gehad. De eerste keer na de spoedopname in de kliniek wegens koliek.

We hadden samen toch redelijk wat stress. Dus een paar stapjes teruggedaan, gewerkt aan het ontstressen van beiden. Wat uiteindelijk wel een lekker gevoel geeft. Dan kun je daarna weer lekker verder he

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 18:50

Heerlijk voor je, kan me goed voorstellenndat je erg in de stres en angst hebt gezeten. Ik ben in 2013 mijn merrie aan.koliek verloren. Dus weet ongeveer hoe je je gevoeld hebt toen je paard in de kliniek stond

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:11

Oeh Bah! Je voelt je dan inderdaad heel klein....

Jij kunt nu de spanning wel weer laten afvloeien?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 19:48

ik heb vanochtend met les gereden en dan lukt het me wel juist door de begeleiding. zaterdag als ik alleen ga rijden moet het uitwijzen of het gaatlukken of niet. ze heeft me wel laten zien dat het mijn eigen fout is (wat ik ook al wist) maar ik moet zelf zien en voelen met begeleiding wat chameur doet en wat ik in dat geval moet doen. ik moet hem dus leren aanvoelen als hij bijv versneld en hem dan ook gelijkterug vragen. dan gaat het goed en vloeitde spanning weg. maar ja zonder begeleiding is het toch weer anders. maar we gaan het zaterdag testen. lukthet niet dan sluitik gewoon goed af voorin de bak en neem ik gewoon og een les erbij. Lukt het wel dan ben ik blij en bouw ik het vandaar uit.dus zodra ik spanning krijg een klein stapje terug voor mezelf tot het goed voelt en dan weer een stapje verder. hoeft van mij ook niet in een keer goed te gaan zolang we maarkleine vooruitgangen boeken. en dat doen we zeker weten.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:16

Zo zit je op t paard en zo sta je er weer naast! :')

Het begon oh zo goed.
Inmiddels de 4e x bezig, eventjes gelongeerd,meteen gaan zitten zonder hangen.
Ze bleef zo braaf rustig stappen dat mijn hulp al wat afstand kon nemen en ik ietwat met de teugels afstand behield.

En ja toen ...... :wow:
Schrok ze ergens van, zeg maar wat
Ze maakte een paar sprongen voorwaarts en ik vernam dat ik naar links viel. Uit een reflex heb ik me laten gaan maar wist op mijn benen te landen.
Blij dat mijn paard geen schopper of bokker is want ik stond daar dan niet erg handig.

Uiteraard even schrik, maar meteen t opstap krukje gepakt en er weer op! (Huilen of whatever kan later wel)
En nog even geprobeerd erachter te komen waar ze zo op had gereageerd

Ze is echt enorm eerlijk en lief, maarruh ze is ook snel en soepel :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:37

Haha! Jij bent blijkbaar ook jong en soepel! 'Vroegah' kwam ik met vallen ook altijd op mijn pootjes terecht. Tegenwoordig niet meer. Krijg toch een oud lijf, hè?! :D . Vandaar de airbagvest.

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:06

Soepeltjes! Het mij één keer gelukt om staand terecht te komen bij een val haha.

Amaretto is onder voorbehoud van goedkeuring (klinisch) verkocht.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:07

Ik wil t ook niet te vaak uit proberen :')

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:16

Dat heb je snel gedaan LiiNd_Y.

mijn dame staat weer kreupel. Van de week bij de smid geweest en daar een keer flink aan haar poot getrokken. Ik hoop dat dat het is en met gepaste rust verbeterd...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:45

Vandaag voor het eerst sinds oktober weer op Sjaak 'gereden'. *\o/* Erop was geen probleem. Vóóruit was wel weer even een dingetje. Maar heb uiteindelijk een rondje linksom en rechtsom kunnen doen in stelling en buiging. Dus ik was tevreden. :o

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:35

Even een paar dagen niet rijden voor mij. Donderdagochtend les gehad en dat ging super. Zaterdag eerst even longeren voor ik er op zou. Ging goed tot meneer in galop moest en een giga bok weg gaf en daarbij het touw raakte met zijn achterbenen. Daar is hij van geschrokken en ging er van door. En daardoor raakte het touw om mijn ringvinger en pink heen met als resultaat Een gekneusd kootje en vingertopje. Erg lastig met kracht zetten en buigen. Meneer heeft dus een paar dagen vrij zodat mijn vinger kan herstellen.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:14

WoW dan heb je nog geluk dat je vinger er niet af ligt

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 06:35

Om je vonher er af te krijgen moet er denk ik wel wat meer gebeuren. Ben al blij dat het niet gebroken is. Hen zon beetje elk bot on mijn lichaam wel een gekneusd gehad maar mijn pink nog nooit dus weet nu ookgelijk hoe dat voelt hahahaa. Niet fijn dus. Hoop dat ik volgende week weer rijden kan al dan niet eerder. Het is nu de vierde dag na dat het geneurde en voel hem nog goed. Zal ook nog wel even blijven maar zodra het lukt zit ik weer in het zadel

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:59

Wat een pech de laatste tijd. Grondonderzoek, gekneusde vingers.

Fabster, fijn dat het alweer redelijk ging met Sjaak. Is dit de normale tijd van het jaar dat je weer met hem kunt starten of iets eerder dan normaal?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:09

Het is nu lekker weer, dus dat scheelt. En de osteo zal ook gescheeld hebben. Dat moet ik voortaan dus ook beter in de gaten houden.

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:51

meisje2000 schreef:
Om je vonher er af te krijgen moet er denk ik wel wat meer gebeuren. Ben al blij dat het niet gebroken is. Hen zon beetje elk bot on mijn lichaam wel een gekneusd gehad maar mijn pink nog nooit dus weet nu ookgelijk hoe dat voelt hahahaa. Niet fijn dus. Hoop dat ik volgende week weer rijden kan al dan niet eerder. Het is nu de vierde dag na dat het geneurde en voel hem nog goed. Zal ook nog wel even blijven maar zodra het lukt zit ik weer in het zadel


nou je hebt echt geluk gehad. Ik heb het bij iemand meegemaakt die een halstertouw simpel vast om der duim kreeg toen het paard schrok en op hol sloeg. Zag het voor mijn neus gebeuren meisje werd meters rond erachteraan gesleurd en toen ze los kwam moest ze naar het ziekenhuis haar halve duim was verbrijzeld en nu heeft ze dus een stuk van der duim af.

Zoals velen weten rijd ik de hengst daimond. zijn eerste nakomeling is 1 maart geboren en ik was zo verliefd dat ik haar heb gekocht!! We noemen haar Daimond's Destiny en rond augustus komt ze bij ons op stal.


Afbeelding


Afbeelding