barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:39

Leuk die foto's met het wit van de winter

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:42

Ha! Weer eens foto's van Rock. Ik ben echt fan!

Die andere is ook mooi!

Danoortje
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:47

Afbeelding
Dit is die van mij :)

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:10

Leuk!

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:17

Antwoord voor Sjef2016 (volgens mij, excuses als de naam verkeerd is):
Finn was met 11 maanden oud 1.38 hoog. Ik vond hem toen ook aan de kleine kant (zijn moeder is minimaal 1.55 en vader ruim 1.60 hoog).
toen hij 1,5 jaar oud was heb ik hem gemeten op 1.42 en toen hij twee was 1.45m
Hij wordt nu over 2,5 maand drie jaar oud en heb hem laatst gemeten op 1.48m.
Ik hoop dat hij voor zijn 3e jaar nog even net die 1.50 m aantikt en hoop dat ie daarna natuurlijk nog minimaal 5 - 10 cm groeit.
Barockjes groeien vrij lang door schijnt.
Overigens is Finn eigenlijk nooit uit verhouding geweest zoals veulens en jaarlingen dat vaak zijn.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:51

Klopt barokke paarden zijn vaak laatbloeiers, friezen ook en dus barock-pinto's ook

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 18:55

Chameur is nu bijna vier en groeit ook nog steeds en toch is hij ook een kleintje. De laatste keer dat hij gemetn is een paar maanden terug was hij 157. Zijn moeder is 162 en zijn vader 167

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:03

Ik heb voor mijn verjaardag een stokmaatmeter gekregen. Kon ik eindelijk Sjaak opmeten. Het was in het dinker en met zijn deken op, dus niet zo precies. Maar het was 1.67m.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:52

Weet nov steeds niet of ista nou echt barock Pinto is of niet maar ik kocht hem toen hij ruim 3 was en hij is nu ruim 4 en hij was 1,62 en nu 1,66

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:55

Even een vraagje aan de kenners van dit ras: Ik volg het Barockpinto stamboek al een paar jaar.
Nu begreep ik dat de paarden die destijds konden worden opgenomen louter warmbloed x Fries mochten zijn. Om zo een uniek sportpaard te creeren met barokke kenmerken.
Nu lees ik in de statuten dat er 25% Fries bloed in moet zitten maar ik lees nergens een begrenzing van de andere 75% vreemd bloed. Dit kan behalve warmbloed dus inmiddels werkelijk alles zijn?

Quarter, Tinker, Appaloosa, bonte Arabier, Orlov... etc? Als het totaalbeeld maar aan de Barockpinto voldoet?

Ja natuurlijk, je Fries x Gypsy cob veulen mag gewoon geregistreerd bij het BP, dan zetten we moedersvader of vader onbekend op papier. Of je begint in een Voorboek. Opgelost.

Of niet?

(Heb deze ook als stelling gepost in draadje barokke rassen)

Danoortje
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:19

Afbeelding

Een wat betere foto van mijn barock pinto!

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:01

Mijn BP dame tijdens haar allereerste les.

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:55

Liefhebb68 schreef:
Even een vraagje aan de kenners van dit ras: Ik volg het Barockpinto stamboek al een paar jaar.
Nu begreep ik dat de paarden die destijds konden worden opgenomen louter warmbloed x Fries mochten zijn. Om zo een uniek sportpaard te creeren met barokke kenmerken.
Nu lees ik in de statuten dat er 25% Fries bloed in moet zitten maar ik lees nergens een begrenzing van de andere 75% vreemd bloed. Dit kan behalve warmbloed dus inmiddels werkelijk alles zijn?

Quarter, Tinker, Appaloosa, bonte Arabier, Orlov... etc? Als het totaalbeeld maar aan de Barockpinto voldoet?

Ja natuurlijk, je Fries x Gypsy cob veulen mag gewoon geregistreerd bij het BP, dan zetten we moedersvader of vader onbekend op papier. Of je begint in een Voorboek. Opgelost.

Of niet?

(Heb deze ook als stelling gepost in draadje barokke rassen)

Ik ben helemaal niet zo van het stamboek enzo. Maar als je wilt fokken is dat wel belangrijk. Volgens mijn kennis is het inderdaad zo dat je paard minimaal 25% fries bloed moet hebben. En zijn er verder geen beperkingen aan de overige 75%. En daarom wordt het ras ook zo divers. Je hebt Barockjes die op warmbloeden lijken met veel springtalent. Maar ook mooi barok gebouwde friezen met witte sokken (sorry ik ben bevooroordeeld).
Sommige zijn bruin bont, andere zwart bont of zelfs bijna helemaal wit.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:38

Als afstamming van ouderdieren bekend is, wordt dit gewoon genoemd op het papier.
Er wordt wel een onderscheid gemaakt, maar zelf als er zoveel % fries bloed in zit en zoveel % ander bloed wordt dit gewoon genoemd op papier. Als voorbeeld: Mijn hengst heeft een draver gedekt, afstamming van de draver is helemaal bekend, en wordt dan ook zo vermeld op papier.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:49

De ouders komen op het stamboek te staan maar niet in de paspoorten.bij mimm barokke zijn beide ouders bekend en goed gekeurd maar staan niet in het paspoort omdat dit nog niet de nieuwe zijn. Ik heb nog een rode en sinds vorig jaar of dat jaar daarvoor worden pas de blauwe met afstamming uitgegeven. Heb destijds al eens de vraag gestuurd wanneer de rode vervangen gingen worden en hoe dat kan maar nooit antwoord op gekregen. Dus misschien dat iemand hier dat weet. Ik heb het rode paspoort zonder afstamming maar kan ik deze opsturen voor een blauwe met afstamming?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:46

Ik heb voor Sjaak ook gewoon een rood paspoort, maar daar staat de afstamming gewoon in.

Afbeelding
Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:58

De rode gaat niet vervangen worden omdat er maar 1 malig een paspoort uitgegeven mag worden. Een vervangend paspoort zal altijd door de uitgevende instantie moeten gebeuren in dit geval het appaloosa stamboek.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:58

Fabster, dit moet je aangeven, dan ga je een vervangend paspoort krijgen. Die sticker had er nooit in gemogen, door de sticker ia je paspoort in feite ongeldig

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:04

Waarom is ie ongeldig? Omdat de afstamming er in staat? %) :o?

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:07

Ik zal mijn paspoort ook even bekijken, heb ook een rode

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 17:28

Maar hoe kan ik dan de afstamming er in krijgen. De veuelns krijgen volgens mij een blauwe van het bp zelf? En daar staan de afstammingen wel in. Beetje raar dan vind ik. Mijn paard is als veulen op de keuring geweeat en de afstamming is bij hen bekend. Vader is een goedgekeurde hengst van het bp stamboek maar omdat ze toen nog geen eigen paspoorten mochten uitgeven werd het zo gedaan. Dan zou je toch zeggen dat je er een paspoort bij zou moeten kunnen waar wel alles in vermeld staat? Of zie ik dit niu verkeerd

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:34

Ik snap t ook niet, hoor. Maar ik hou me ook echt niet bezig met het stamboek.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:18

Oke korte uitleg :D

Barock pinto is niet eu erkend, wat inhoud dat het bp gebruik moet maken van andere stamboeken om een paspoort uit te geven. De rode paspoorten zijn van het appaloosa stamboek, in de eerste lichting zijn er stickets geplakt met afstamming maar ondat bp niet eu erkend is mag daar niet een afstamming in gezet worden. Deze paspoorten moeten eigenlijk vervangen worden.
Het AES mag wel afstammingen erin zetten (precieze reden weet ik zo even niet) deze paspoorten worden pas sinds 2 of 3 jaar uitgegeven.

Zodra eenmaal een paspoort is uitgegeven mag alleen de uitgevende instantie (appaloosa als je een rode hebt en AES als je een blauwe hebt) een vervangend paspoort uitgeven. Heb je een rood paspoort zal hier nóóit een afstamming in vermeld worden. Heb je een blauwe dan zal er wél een afstamming in vermeld worden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:24

Ben ik de uitzondering op de regel ;) . Ik vind het niet erg hoor. Afstamming erin hoort erbij. Waarom Appaloosa dat dan weer niet mag, heeft blijkbaar ook iemand verzonnen. Zal verder wel.

Moeder heeft trouwens een AES afstamming en staat daar ook in het stamboek.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 18:30

Beetje jammer vind ik dat. Niet dat je op je paspoort rijd maar het oogt wel netter als de afstamming er in staat. Maar goed ben blij met mijn paard rn dat teld.