barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleurrieex
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-06-15

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:18

De mijne is ook heel nuchter buiten! In haar eentje langs bladblaazers vrachtwagens en motors geen probleem. Behalve als ze in dr stal staat en haar vriendje weg is dan is het een draakkiee

Fleurrieex
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:26

Zelf heb ik ook nog een 11 jarige belg. Die helemaal niet nuchter is en in zn stal ook niet zo lief is maar buiten zn stal echt een knuffelbeertje :P

Afbeelding

Afbeelding

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:25

mijn Willow is echt onwijs nuchter, maakt zich echt niet druk om dingen waar andere zich wel druk om maken.
maar als hij al een keer schrikt, nee eigenlijk zeg ik dat niet goed, als hij vind dat het leuk is om ergens van te schrikken, en vaak zijn dat dan spookjes, vooral in de winter, dan gaan ook alle voetjes van de grond, en hoog ook, hel liefst in volle vaart.
van de winter was ons motto dan ook, een dag niet gestuiterd is een dag niet geleefd :D maar dat doet hij dan meestal maar 1x en gaat dan weer braaf verder met waar we waren.
dus ja, die van mij is ook echt erg nuchter, ideaal!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:40

Ze klinken perfect ^^. Vraagje: is het een beetje te bepalen hoe wit een nakomeling is? Ik vind de Barock Pinto geweldig maar ik hou niet van meer als, laat zeggen, 25% wit. Is dat te voorspellen met de juiste ouderdieren?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:14

Wow, wat een karakter beschrijvingen en wat herken ik mijn paard hier ontzettend erg in!
Ze is vrij nuchter, niet snel onder de indruk, maar weet precies wat ze wil. In de bak is ze best pittig en ook daar weet ze wat ze wil (wat soms wel eens kan uiten tot ruzie). Toen ze hier kwam was ze ontzettend flegmatiek, iets wat ik wel fijn vond want ik wou er alleen mee buitenrijden. Maar inmiddels heb ik dit bijgeschaafd en wil denk ik toch wel starten in de dressuur, Sterre is ook veel vlotter en pittiger geworden. (:

Wat een knappe paarden trouwens hier allemaal.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:15

bromfiets schreef:
Ik mag me hier ook melden :D

Sinds eind maart mag ik genieten van mijn BP die niet bont is, afgezien van een piepklein kolletje, een snebje en een wit vlekje tussen haar billen :D Afgelopen week is ze 1 jaar geworden, ze meet inmiddels 1.52 en de afstamming is Rieuwert Jack x Gerlinus (groninger/Gelders bloed). Waar ik voor viel was haar nuchtere karakter, maar ze ontpopt zich als een knuffel die het liefst op schoot zou gaan zitten.

Meet Elegance, roepnaam Puppy:

[ [url=m/P7gMPq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeeee wat grappig! Mijne draagt dezelfde vader en de moeder van Elegance heeft een lange tijd bij ons gestaan maar net weggegaan voor de bevalling!
Hoe is ze op t moment?
Edit: las net rustig, knuffelig karakter en dat komt echt overheen met der papsie! Wat leeeuk

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:36

Ik denk dat de hoeveelheid wit niet te voorspellen is. Dan kun je misschien beter gaan voor een veulen i.p.v. zelf fokken.

Erg leuk dat de karakters allemaal wel overeen lijken te komen. Ik hoop dat Puppy het onder het zadel ook zo gaat doen want dan ga ik er een geweldig paard aan hebben :D Cool Willow Springs is ook een knapperd zeg!

VivaByoux: Wat leuk! :D Ze doet het echt super, groeit als kool, leert snel en is ontzettend lief. Ook haar gangen ontwikkelen zich boven mijn verwachting. Ik heb haar min of meer gekocht van een veulenfoto waarop ze erg goed in elkaar leek te zitten. Natuurlijk ben ik wel gaan kijken, maar toen was alles stijf bevroren en dat was goed terug te zien in erg voorzichtig bewegen. Mijn gok was aan de hand van de foto dat het wel goed zou komen en dat lijkt te gebeuren :) Haar moeder staat trouwens ook te koop zag ik, vind ik ook een erg leuk paard. Van paps heb ik alleen een paar foto's gezien waaronder een met drie kleine kinderen op zijn rug, het vriendelijke straalde daar van af.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:15

bromfiets schreef:
Ik denk dat de hoeveelheid wit niet te voorspellen is. Dan kun je misschien beter gaan voor een veulen i.p.v. zelf fokken.

Erg leuk dat de karakters allemaal wel overeen lijken te komen. Ik hoop dat Puppy het onder het zadel ook zo gaat doen want dan ga ik er een geweldig paard aan hebben :D Cool Willow Springs is ook een knapperd zeg!

VivaByoux: Wat leuk! :D Ze doet het echt super, groeit als kool, leert snel en is ontzettend lief. Ook haar gangen ontwikkelen zich boven mijn verwachting. Ik heb haar min of meer gekocht van een veulenfoto waarop ze erg goed in elkaar leek te zitten. Natuurlijk ben ik wel gaan kijken, maar toen was alles stijf bevroren en dat was goed terug te zien in erg voorzichtig bewegen. Mijn gok was aan de hand van de foto dat het wel goed zou komen en dat lijkt te gebeuren :) Haar moeder staat trouwens ook te koop zag ik, vind ik ook een erg leuk paard. Van paps heb ik alleen een paar foto's gezien waaronder een met drie kleine kinderen op zijn rug, het vriendelijke straalde daar van af.


Aaah wat leuk, denk dat ze lekkere gangen krijgt, combinatie van paps en mams was wel een goeie!
Dat moeders ook te koop staat verbaasd me niks, maaaar dat is een ander verhaal! Hoop dat er voor Zorah (zo werd moeder genoemd bij ons) ook een mooi thuis komt!
Van paps heb ik nog genoeg fotos hahaha, ik zie hem dagelijks. Het is echt de grootste schat. Als je t land in loopt komt ie naar je toe gebulderd, stopt optijd en gooit zn neus in alle hoeken en gaten om zowel te bedelen als te knuffelen hahaha. Kinderen lopen er zo mee weg en rijden er ook zo mee weg. Voor het jonge grut is ie lief. <3 Maar tijdens t werken is ie een draaak! Werkwillig maar hij maakt zich sterk. En merk het aan mijn jonkie dat die dat ook wel doet, haha :')
Mocht is uitstappen op Jack, en wowie heerlijk! Alleen zn stap al <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze 2 zijn wel al wat ouder en toen ie nog een dikzak was

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:02

Wat leuk al die karakterbeschrijvingen! 't Is net of ik verhalen over mn eigen aan het lezen ben haha.

Rieuwerd Jack heb ik nog gezien op de keuring twee jaar terug denk ik? of vorig jaar. Hij werd goedgekeurd in iedergeval. Ik herinner me vooral zijn enorm enthousiaste fanclub. Mooie tekeningen heeft hij! Maar hij is niet zo aan de maat toch? Tenminste, toen vond ik hem niet zo groot ogen.



Nuka, heb jij dat stukje in de nieuwsbrief geschreven? :)

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:11

Celine_Mirte schreef:
Wat leuk al die karakterbeschrijvingen! 't Is net of ik verhalen over mn eigen aan het lezen ben haha.

Rieuwerd Jack heb ik nog gezien op de keuring twee jaar terug denk ik? of vorig jaar. Hij werd goedgekeurd in iedergeval. Ik herinner me vooral zijn enorm enthousiaste fanclub. Mooie tekeningen heeft hij! Maar hij is niet zo aan de maat toch? Tenminste, toen vond ik hem niet zo groot ogen.



Nuka, heb jij dat stukje in de nieuwsbrief geschreven? :)


Bijna 2 jaar terug was hij te zien op de keuring in de Mortel met 4 van zijn zonen. Half stal was toen idd mee :')
Hij is 1.63 en hoewel ik groter heb gezeten is het voor mij ook net te groot..
Byoux is 1.55 ongeveer en dat is precies goed voor mij :')

Ik weet niet wat het is maar ik stap nooit op andersmans paard omdat k toen is op andermans paard ging en k toen zo naar viel dat k nu nog steeds last heb van mijn ribben (ongeval van 3 jaar) maar barock pinto's hebben een kalmte over zich heen die het gewoon gelijk 'oke' maakt. Alsof je veilig bent op hun rug

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:53

zo weer een boel bij gekletst haha

Alejandro is echt een onwijs lief en nuchter dier, concours op vreemd terrein kijkt hij nergens naar.
Heb ook nog niet eerder zo'n werkwilliger dier gehad die oefeningen zo fijn oppakt.
gewoon tussen andere paarden kunnen rijden, ook al zijn de dames hengstig, heerlijk!

rieuwerd heeft best wat nakomelingen zo te zien.
meende dat hij bij het bp op wacht stond, precieze reden weet ik niet.
zelf ben ik geen fan van maanogen, en dat zie je bij de nakomelingen van deze hengst veel terug komen.

alejandro staat al paar weken stil. ik ben zelf geblesseerd en laat niet snel een ander op mijn paarden rijden. vind hij niet zo erg geloof ik...... beetje longeerwerk en merries dekken.
eerste merrie is woensdag gescand, bevrucht maar nog niet genesteld dus we houden spanning tot vanavond (2e scan) eerste week van Juli worden er nog 2 gescand en er komen nog wellicht nog 1 tot 2 merries bij dit jaar :)
ben heel benieuwd hoe hij door fokt.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:21

Wat leuk om te lezen allemaal :)

Knapperds ook hierboven

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:21

ivy_power89 schreef:
zo weer een boel bij gekletst haha

Alejandro is echt een onwijs lief en nuchter dier, concours op vreemd terrein kijkt hij nergens naar.
Heb ook nog niet eerder zo'n werkwilliger dier gehad die oefeningen zo fijn oppakt.
gewoon tussen andere paarden kunnen rijden, ook al zijn de dames hengstig, heerlijk!

rieuwerd heeft best wat nakomelingen zo te zien.
meende dat hij bij het bp op wacht stond, precieze reden weet ik niet.
zelf ben ik geen fan van maanogen, en dat zie je bij de nakomelingen van deze hengst veel terug komen.

alejandro staat al paar weken stil. ik ben zelf geblesseerd en laat niet snel een ander op mijn paarden rijden. vind hij niet zo erg geloof ik...... beetje longeerwerk en merries dekken.
eerste merrie is woensdag gescand, bevrucht maar nog niet genesteld dus we houden spanning tot vanavond (2e scan) eerste week van Juli worden er nog 2 gescand en er komen nog wellicht nog 1 tot 2 merries bij dit jaar :)
ben heel benieuwd hoe hij door fokt.



Jack staat op rust omdat BP een bepaald aantal veulens wou en de eigenaar kan daar simpelweg niet elk jaar aan voldoen. Daarom staat hij op rust.
Veel van zijn nakomelingen zijn ook verwerkt met wilde merries uit friesland, waar hij zelf ook vandaan komt.
En de maanogen, voor ieder wat wils he hahaha, Byoux heeft net als papa twee maanogen maar met de blauwe kleur van mama en ben zelf verliefd maar zijn halfbroer Dean heeft bruine ogen en die vind ik net zo mooi! En een andere halfbroer heeft een beetje grijs bruine ogen, ook erg mooi! <3

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:37

Puppy lijkt papa's hals te hebben vererfd, vind ik leuk :D Maanogen heeft de mijne niet, maar ook geen hele donkere. Ze lijken vaak een beetje grijs. Ik weet niet of dat alsnog onder invloed van papa's maanogen is?

Duimen dat de scan goed uitpakt! Is dit het eerste jaar dat hij dekt? Heb altijd meer te maken gehad met KWPN, NRPS en AES, dus als ik domme vragen stel mijn excuses :D Ik ken het BP stamboek nog niet echt goed.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:41

Domme vragen bestaan niet toch :)

Dit is eerste jaar dat hij dekt, in april dit jaar is hij goed gekeurd als stamboekhengst.
Voor dit jaar verwacht ik er zowieso niet veel meer. Hij is bruin bont en moet dus knokken tussen de zwart bonte hengsten.
Wel heeft hij een unieke bloedlijn binnen het bp dus ik hoop dat fokkers straks wat verder willen kijken dan willem en bontfire :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:44

Mooie hengst die Jack, maar inderdaad helaas niet zo groot ): maar wel gaaf getekend.
En Danique, ik dacht dat Byoux altijd groter was, maar hij is dus nog een pony?

Sterre is 1.67, is een fijne maat voor mij met m'n 1.80! (:

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:49

5 merries in het eerste jaar lijkt me bepaald geen slechte start. Ken best wel wat hengsten in de grote stamboeken die na goedkeuring niks dekken. Ben erg benieuwd naar zijn veulens, vind hem een mooi type :)

Ben ook benieuwd hoe groot die van mij gaat worden. Papa is inderdaad niet heel groot, moeder is 1.66 maar ik denk eerlijk gezegd dat ze allebei voorbij gaat groeien. Gelukkig kan ik het ook hebben aangezien ik 1.90 ben :P

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:57

Nou er zijn 3 gedekt nu, waarvan er slechts 1 een fries is. Er zijn gesprekken met 2 andere maar weet niet wat daaruit gaat komen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:17

Nog interessanter :D Krijg je een goed inzicht of hij verschillende merries kan verbeteren. Het enige nadeel is bij het tonen van afstammelingen dat de groep minder uniform is, maar ik weet niet of het bp stamboek daar echt naar streeft (en of er überhaupt afstammelingen getoond moeten worden).

Weet iemand hier trouwens of het de moeite waard is om mijn merrie op te laten nemen? Ze heeft te weinig bonte kenmerken voor het hoofdregister, maar stel dat ik haar in het goede register laat inschrijven en ik fok ooit een veulen wat wel in aanmerking zou komen, krijgt het veulen dan wel volledig papier? Momenteel staan beide ouders als onbekend in het paspoort. Wegen de kosten op tegen de baten?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 17:46

Mijn 2 jarige chameur was als hengst zijnde voor mij niet te hanteren. Steigeren slaan niet mee te lopen en ontzettend reageren op de merries. Hij is 12 maart dit jaar geruind en is zo veranderd. Hij loopt als een mak lammetje met me mee. Is een ontzettende knuffel geworden. En ook hij is koel in zijn hoofd. Loopt langs rijdende en tuterende trekkers. Vrachtwagens zijn ook geen probleem en aanhangers ook niet. Dit is wel als ik er naast loop want rijden kan ik nog niet gezien zijn leeftijd.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:56

Hoe wordt het bonte van de barock pinto precies omschreven? Tobiano, overo, sabino... Of verschilt het?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:25

Xyris schreef:
Hoe wordt het bonte van de barock pinto precies omschreven? Tobiano, overo, sabino... Of verschilt het?


Denk zoals standaard dus verschilt .. maar durf het niet met zekerheid te zeggen


Esaqar schreef:
Mooie hengst die Jack, maar inderdaad helaas niet zo groot ): maar wel gaaf getekend.
En Danique, ik dacht dat Byoux altijd groter was, maar hij is dus nog een pony?

Sterre is 1.67, is een fijne maat voor mij met m'n 1.80! (:


1.55 telt toch als paard of ben ik nou gek :\ maar hij is idd niet groot hahaha

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:27

"Vroegah" was alles boven de 1.47,5 m een paard. Tegenwoordig hebben ze een E-pony uitgevonden. Volgens mij is dat tot 1.60m (weet ik niet heel zeker eigenlijk).

-zegt oma.... :D -

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 21:34

157,7 toch als ik me niet vergis

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:06

Zou kunnen hoor.