barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliettek

Berichten: 152
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:59

Ja die heb ik ook gezien Esaqar! Wil binnenkort langs gaan, maar was eigenlijk opzoek naar een bonte :D . Onbeleerd leek me ook geen probleem, tot mijn huidige paard. Aan de hand een engeltje maar onder het zadel blijft het een draak. Bij een nieuw paard ga ik toch liever voor safe :+ .

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:00

Geen eigenaar wel bijrijder (@herhalen is zijn eigenaar)
http://i59.tinypic.com/25ixla8.jpg

Dit was een foto van vorige zomer helaas staat hij nu elders wegens een blessure

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:39

Juliettek schreef:
Ik ook weer op zoek naar een Barock pinto! Voorkeur voor een beleerde merrie.. Als iemand iets weet, let me know! Dank :)


Had jij toen niet rond dezelfde tijd als ik een veulen gekocht? (Of vergis ik mij met iemand anders)

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:43

met Cool Willow Spring mag ik Z starten, en zoals een echte Penny gelijk stang en trens in gehangen.
ondertussen ook al weer uit gehaald omdat ik altijd ruzie heb met die dubbele teugels en hij op trens minstens net zo fijn loopt, misschien wel fijner.
maar dit staat wel stoer :D
ik weet helaas ook geen bp's te koop :n

Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:45

Als je dan stang en trens doet, doe dan wel zwart witte neus riem :D haha
Maar vind wel dat je met een trens toch net zoveel inwerking moet kunnen hebben als met een st

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:24

Nuka, wat een lekker koppie heeft jouw BP, wat is de achtergrond van je paard qua rassen als dit bekend is? (namen zeggen me weinig ^^)

Fleurrieex
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-06-15

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:20

@nuka Wauw wat een gaaf paard is dat!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:23

Afbeelding

Beleren zonder hoofdstel. Lijkt net echt zo :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:55

Wow Nuka gaaf! En die heeft echt een knap koppie!
Ah, barock pinto blijft barock pinto, hihi. Gewoon langsgaan, misschien is het wel een hartstikke leuk dier, dan kun je door het zwarte heen kijken (:

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:44

Xyris schreef:
Nuka, wat een lekker koppie heeft jouw BP, wat is de achtergrond van je paard qua rassen als dit bekend is? (namen zeggen me weinig ^^)

ia allemaal gewoon Kwpn, behalve bonte willem dan :D maar ook bij hem is het naast het fries allemaal kwpn.
dus Willow is 25% fries en 75% kwpn :j

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:17

Bonte willem is niet alleen kwpn.
Hij was als ik het goed heb onthouden 50% fries. 22% volbloed. En de rest weet ik niet meer.
Heb het ooit gelezen toen ik de ouders van mijn verzorg pinto na zocht

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:16


Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:10


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:07

Wel een leukerd. Aardig aan de prijs ook, of ligt dat aan mij? Ik vind niet zo groot nooit zo erg.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:10

Prijs is wel gemiddeld voor een bp, maar voor dat geld had je liever een wat grotere gehad.
Wel groeien ze nog best een eind door

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:48

Ik mag me hier ook melden :D

Sinds eind maart mag ik genieten van mijn BP die niet bont is, afgezien van een piepklein kolletje, een snebje en een wit vlekje tussen haar billen :D Afgelopen week is ze 1 jaar geworden, ze meet inmiddels 1.52 en de afstamming is Rieuwert Jack x Gerlinus (groninger/Gelders bloed). Waar ik voor viel was haar nuchtere karakter, maar ze ontpopt zich als een knuffel die het liefst op schoot zou gaan zitten.

Meet Elegance, roepnaam Puppy:

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:54

Nuchter karakter! Dat is lekker, zeg! Ik heb een heethoofd. Beetje jammer. Maar we momen er ook wel.

Mooi paardje hoor!

Fleurrieex
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-06-15

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:01

Mijn paardje is 5 en net een halfjaar zadelmak en ook zo onwijs nuchter. Kleine kinderen kunnen er alles mee. Volgens mij zijn bp's over het algemeen zeer nuchter? Of heb ik gewoon geluk? Kan natuurlijk altijd een pittegen bij zitten :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:06

Wat een knapperd!

Mijne kan nuchter zijn, met het bakwerk is hij zeer pittig maar aan de andere kant kan ik zo, bitloos en zonder zadel op hem klimmen. Hij is pas 4 :)

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:50

Die van mij is vrij brutaal en niet snel bang. Aan de andere kant zit er behoorlijk een koppie op met een eigen wil. Kleine drama queen, heeft ze van haar moeder. Als de kudde uit het oog is, is ze niet meer zo nuchter :+ maar dat zal ook deels gewenning zijn.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:14

Amaretto is een schijtluis en Doressa een brutale, en ze komen allebei uit dezelfde moeder :+ Maar die is dus KWPN. Maar moeder was geen schijtluis, maar ook niet zo brutaal als Doressa is :=

Wel een mooi paardje hierboven :j

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:29

Ze is nuchter in de zin dat ze nergens echt bang van is. We kunnen al over straat met mijn 10-jarige merrie die alle kanten op stuitert en dan loopt ze rustig voorop langs groot verkeer. Ook reigers die op 1,5 meter afstand uit de sloot komen vliegen worden rustig bestudeerd :D Ze weet echter wel precies wat ze wil. Werken doet ze natuurlijk nog niet, maar in de wei een voetje geven ontaardt soms ook in de hele wei doorhupsen op drie benen omdat ik niet loslaat. Ze kan zelfs op drie benen draven :')
Ook parkeert ze haar kont tegen je aan met het idee dat ze daar NU gekrabbeld moet worden. Als je dan een stap achteruit zet gaat ze gewoon mee achteruit :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:34

Haha :')

Die van mij is enorm slim en weet precies wat hij wil. :Y)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:35

bromfiets schreef:
Ook parkeert ze haar kont tegen je aan met het idee dat ze daar NU gekrabbeld moet worden. Als je dan een stap achteruit zet gaat ze gewoon mee achteruit :D


Dat doet mijn Belg ook, ja! :D

Maar nuchter is wel fijn hoor. Die van mij gaat helemaal blind als er een grasspriet de verkeerde kant op waait. Groot verkeer gaat dan weer wel. Hij is wel eens over de heg van de weg gesprongen, omdat er in de verte vlaggetjes hingen. Dwars tussen alle vrachtwagens. Dat hij nog niet verongelukt is, is een redelijk wonder. Inmiddels hou ik bij paniek wel contact met hem, gelukkig. Dus we gaan vooruit. Maar lekker is het niet. Zijn moeder was ook zo n heethoofd. Die is inmiddels 16 en nu gaat het eindelijk. Die van mij is 5, dus ik heb nog een weg te gaan....

Ik rij trouwens wel zonder hoofdstel met hem. Dat dan weer wel (zie foto hierboven). :D

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:45

Mijn oude merrie is ook bang voor blaadjes en dat soort dingen, die blijft ook niet bij me als ze bang is. Puppy is een keer echt geschrokken en toen sprong ze boven op me. Maar toen ik op de grond lag bleef ze echt bij me, al snapte ze er helemaal niks van.

Dan heb je inderdaad nog even te gaan Fabster, maar met het vertrouwen zit het zo te zien wel goed :D Hij is helemaal bij jou op die foto.

Volgens mij weten bp's allemaal behoorlijk goed wat ze willen :P