[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:18

Ach astma is zo naar. Hopelijk snel verlichting.
Heeft hij een pollenallergie dat het nu opspeelt?

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:44

Wat balen Laura van de astma. Geef je de medicatie met een flexineb?

Haha spannend Dennenboom! Einde komt in ieder geval in zicht.

Poeh wat rot Boemel. Die Friezen zijn zo hard op zich zelf! Kan me ook voorstellen dat je continue zorgen en je handen vol hebt aan Mirt.

Wat leuk Darabariton een vol broertje!
Altijd leuk om even op veulenbezoek.


Hier indd pensionstalling 240, maar dan zonder binnenbak. Wel een binnenbak redelijk dichtbij. Maar 2 is dan wel de max haha :')

Hier gister weer bloedzuigers en er is nog even naar de schouder gekeken. Dit keer door de osteopaat. (Al die verschillen, snap er soms niks meer van)
Maar ik heb goede hoop dat het schouder nu wel goed is. We hoorden duidelijk iets gebeuren in de gewrichten en ze was daarna super ontspannen.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:56

Boemel, goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en er nu redelijk op tijd bij bent. 8 weken stappen is niet leuk maar hopelijk genoeg om te herstellen.

Laura, benauwdheid is echt heel vervelend. Heeft het ook met allergie te maken?

Morgenochtend wordt onze Maike ingeslapen. Ik had haar nog zo een fijne zomer in de weide gegund maar het is klaar. Ze heeft artrose in beide voor knieën. Ze loopt nu ook onregelmatig. Ze heeft een slokdarmverlamming waardoor ze nu enorm veel speeksel aanmaakt en dit niet doorslikt. De glans is er echt vanaf.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:34

Klinkt goed van de schouder M arjolein. Hopelijk is het nu weer goed.

Fleurbelle, wat verdrietig zeg. Veel sterkte. 20 is ze toch? In ieder geval een nette leeftijd. Het klinkt als een goed besluit, maar het blijft een moeilijk besluit.

Dag 2 stappen met Diekke zit erop.
Gelukkig maak ik met dit saaie gestap Mirtje helemaal gelukkig. Die huppelt er lekker op los en is de vrolijke noot.
Ze vindt de drafbalkjes erg leuk. Ze liggen iets op hoogte, maar zowel in stap, draf als galop blijven ze keurig liggen. Haar coördinatie is in ieder geval goed :D
https://www.instagram.com/reel/C5DYXwYA ... g4cXF2bA==
https://www.instagram.com/reel/C5DYp5mg ... I2c21mdHV5

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:58

Fleuribelle heel veel sterkte. Altijd naar om afscheid te moeten nemen maar als ik het zo lees doe je het enige juiste.

Douwe krijgt zn puffers via een baby inhalatie. Dat ging tot 3 weken terug erg goed. Hij heeft een stofallergie en mogelijk ook pollen.

Wil hem vooral comfortabel hebben hij hoeft van mij niets waar die niet blij van wordt. Dus ik hoop dat het snel beter gaat.

Boemel ja dat stappen vind niet ieder paard leuk blij mat mirtje het wel leuk vind.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:01

Ja, maar Mirtje stapt niet hè.
Ze vindt het leuk dat Diekke moet stappen en gaat zelf lekker uit dr plaat :=

Beterschap voor Douwe!

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:56

Fleuribelle, sterkte!

Haha die filmpjes van Mirtje, blij ei :D Hopelijk knapt Diekke snel op vd blessure.

Picasso liep maandag en dinsdag ook licht onregelmatig, gisteren vrij gegeven en straks na het werk kijken of het hopelijk beter gaat. Dit is uniek want heb ik nog niet echt meegemaakt bij hem, hopelijk 'gewoon' verstapt op de weide oid, want daar gaan ze af en toe behoorlijk tekeer van blijheid.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:20

Ach Fleuribelle, heel veel sterkte. Ik snap je behoefte voor nog een mooie zomer, maar als het er niet meer inzit, dan is er maar 1 eerlijke beslissing.

Ging je je veulen nu weer ophalen?
Sterkte.

Ook voor Laura met zorgen over haar Douwe. Nix aan als ze niet fit zijn!

Het wordt tijd dat de paarden het land weer opgaan, vooral die twee twenters worden erg baldadig in de paddock, dan staat hun voerbak ineens weer ergens anders. Dus na 3x hem aan het eind van de paddock weer naar voren moeten slepen, hebben we die vast gezet. Maar ze gaan er wel instaan, dus ze kloten er nog steeds mee. Nu zijn ze aan de waterbak begonnen. Stelletje klierkonten.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:29

Ohh boemel wat een boefje hahaaha en het helpt je niet.

Scopie heeft opgeleverd dat longen en luchtwegen bijna schoon zijn op 3 kleine plekjes na maar die zouden niet voor de reactie van afgelopen dagen moeten zorgen. Hij was vandaag wel beter dan maandag. Da wil toch dat hij wat in het werk blijft dus aan de longe wat stappen en draven en kijken hoe hij dat doet. Mocht hij niet opknappen toch weer een bal spoeling

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:09


SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:51

Mirtje, ze blijft een heerlijk portret Boemel. Uiteraard geeft ze de nodige kopzorgen vanwege haar medische geschiedenis, maar buiten dat heeft ze denk ik ook een buitengewoon “gelaagde” persoonlijkheid. Nu Dieke in de lappenmand. Goed dat je je gevoel volgt. Het wordt tijd voor het voorjaar.

Fleuribelle, wat een verantwoordelijke beslissing. Wens je heel veel sterkte voor morgenochtend.

Is dat een zware behandeling Laura, zo’n spoeling?

Sanet, klopt hoor, ze moeten weer de weide op. Hier wordt inmiddels ook bovenmatig gerotzooid. Bakpaal er bijna uitgegraven, drie waterbakken inmiddels gemold, hindernispalen knagen etc.

Hier zelf na een stomme rare verstapping dikke en heel pijnlijke knie. Vermoedelijk meniscus alsdus de HA. Het komt natuurlijk nooit uit: maar zeker niet nu!!! Ik kan amper normaal lopen, instabiel, door mijn knieën al helemaal niet. En dat terwijl ik verwacht dat we binnen nu en een week een veulen wellicht komt!!! Zo onhandig! Durf ook niet met de enters en de hengst te lopen, want met hen moet je soms wel even je mannetje staan. Echt heel irritant dit!!

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:37

Lys, ben benieuwd, heb je het al kunnen beoordelen? Hopelijk loopt hij weer rat.

Bevalt de behandeling met bloedzuigers goed Marjolein? Hoe vaak moet dat nog?

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:01

@sunnyhorse het is vooral oncomfortabel voor hem dus als het niet hoeft liever niet

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:15

Hier is een veulen geboren, volgens mij een merrietje. Lijkt dat ze niet kan staan en ik vind haar niks te groot/helder. Dierenarts is nu met spoed onderweg, hopen dat het goed komt! ;(

Moeder is wel goed verder, nageboorte binnen een half uur kwijt. Maar ze heeft bijna geen uier, hoop dat ze melk geeft..

Reageer later op de rest..

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:30

Sterkte en succes Dennenboom! Duim voor je Day het misschien met een sisser afloopt.

Ik reageer morgen op de rest.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:42

Jakkes nee zeg Denneboom! Dat is zorgelijk. Sterkte. Ik hoop dat het meevalt.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:48

Ach Denneboom, wat een zorgen. Hopelijk is de dierenarts er snel en knapt de kleine meid toch snel op.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:57

Denneboom, inderdaad wat zorgelijk. Hopelijk valt het mee.

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:01

Gatver Dennenboom hopelijk komt het goed. Duim voor jullie.

De behandeling beviel wel goed Sunnyhorse. Qua rijden merk ik niet echt verschil nog maar goed ze was ook niet kreupel van de artrose en loopt gewoon goed. Het was voor mij ook meer iets preventiefs/ondersteuning van supplementen en omdat ze nu toch wat ouder wordt haar hopelijk op deze manier zolang mogelijk kunnen goed houden. Er is in haar beweging wel degelijk verschil te zien gaf de osteopaat aan. Maar goed we hadden ook dat schouderprobleem dus beetje lastig te zeggen. Qua gedrag vind ik haar wel anders. Ze is heel relaxed. Normaal is ze wel pittig met buitenrit, maar nu is ze heeel mak. We zijn nu in principe klaar. Ik kan het herhalen wanneer ik denk dat het weer zou moeten net zoals met tandarts, fysio etc. Ik denk dat ik het gewoon 1 x per half jaar ga doen.

Oh jeetje dat is heel erg balen van je knie Sunnyhorse en natuurlijk net nu.

Hmm wel fijn dat de longen en luchtwegen goed lijken Laura wel balen dat ie dan toch wat moeilijk blijft.

Whaha Sanet wordt inderdaad tijd!

Wat balen Lys hopelijk is het inderdaad gewoon een verstapping

Haha moest heel erg lachen om jouw filmpje op insta Boemel.

Heel veel sterkte fleuribelle. Wat verdrietig. Soms kan het gewoon echt niet meer helaas.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:23

Oef, ik duim mee voor positief bericht over het veulen dennenboom.

Lastig sunnyhorse, zo'n blessure kun je soms onnodig lang last van houden. Icm paarden extra onhandig.
Ik zag vandaag niks raars aan Picasso gelukkig, dus morgen voorzichtig rijden. Heb m ff gelongeerd, zo leuk hoe ie van 'young and wild-attitude' naar mega gehoorzaam is gegaan met longeren (zelfs zonder halster in 60*20 bak lukte laatst) :)

Hoe heb je iemand gevonden voor bloedzuigertherapie en moet je dan ergens op letten Marjolein? Ik ga morgen met onze hb shet naar de kliniek en heb wel eens gelezen dat het ook daarbij werkt.

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:49

Helaas lijkt het niet goed. Ze is prematuur en kan de benen niet strekken. Ze kan dus niet staan en het wordt de vraag of ze dat ooit gaat kunnen. Morgenvroeg beginnen ze met infuus behandelen en zal het de komende dagen duidelijk worden welke kant het op gaat |(

Sorry voor de ego post trouwens

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 07:23

Oh wat rot Dennenboom :( hopelijk is het een vechter en gebeurd er een wondertje.

Lys klopt het schijnt voor Hb ook wel positief te kunnen bijdragen. Mijn osteopaat heeft er een cursus voor gevolgd en dus ook een certificaat dus daar zou ik wel naar kijken. Toevallig kwam het bij mij dus via haar Instagram voorbij dat ze graag wat casussen wilde.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 07:47

Oei, ik hoop dat het veulentje inmiddels toch in de benen is Denneboom. Heel veel sterkte.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:06

Gelukkig zien de longen er niet al te slecht uit Laura. Ik snap het advies van de dierenarts wel. In conditie houden is ook heel belangrijk.

Sanet, wat een boevenbende! Ze zijn wel creatief :D

Ai wat vervelend Sunnyhorse. Je zou kunnen smeren met Traumeelgel. En zelf vind ik een brace / band van Back on Track fijn bij blessure. Beterschap!

Dennenboom, wat naar en wat een zorg. Ik ben benieuwd hoe het kleintje de nacht doorgekomen is. Sterkte…. Welke kant het ook op mag gaan.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:10

Ah nee dennenboom wat er nare situatie heel veel sterkte